پرتغال

فرم های صخره ای پونتا دا پیداد پرتغال

فرم های صخره ای پونتا دا پیداد پرتغال

فرم های صخره ای پونتا دا پیداد پرتغال ازجمله شگفتی های طبیعت این کشور اروپایی است که دیدن آن به همه گردشگران توصیه می شود. در حقیقت پونتا دا پیداد اصلا یک ساحل نیست چرا که در اینجا بخش ماسه ای وجود ندارد. ولی آنچه که باعث محبوبیت بیش از اندازه پونتا دا پیداد در نزد گردشگران شده وجود اشکال صخره ای مختلف است که هریک نیز دارای اسم خاصی است. مثلا از آنجمله می توان به فیل، سر شتر، زوج در حال بوس، آشپزخانه و غیره اشاره کرد.

علاوه بر این پونتا دا پیداد دارای جاذبه های طبیعی و زمین شناختی مختلفی مثل طاق های دریایی، غارها و نیز رودخانه های زیر زمینی است که دسترسی به آنها صرفا توسط کایاک و قایق امکان پذیر می گردد. به همین دلیل نیز گردشگران در پونتا دا پیداد می توانند تورهای قایق سواری و یا کایاک رزرو کنند. تیم کارشناسان سایت سفیران سفر در ادامه همین مقاله شما را با انواع جاذبه ها و تورهای پونتا دا پیداد آشنا خواهند کرد.

درباره فرم های صخره ای پونتا دا پیداد پرتغال

فرم های صخره ای پونتا دا پیداد Ponta da Piedade به یک دسته از اشکال سنگی خاص، غارها و نیز طاق های دریایی در امتداد خط ساحلی لاگوس گفته می شود. این محل یکی از مکان های بسیار زیبا در آلگاروو کشور پرتغال می باشد. به همین خاطر نیز همه ساله گردشگران زیادی از این تشکیلات سنگی دیدن می کنند. اما به لحاظ فنی پونتا دا پیداد یک ساحل نیست، چرا که هیج بخشی از آن ماسه ای نیست. با این حال، وجود صخره های پلکانی در پونتا دا پیداد سبب شده که گاها از اینجا به عنوان ساحل یاد شود. منظره ای زیبا از پونتا دا پیداد را در زیر مشاهده می کنید:

درباره فرم های صخره ای پونتا دا پیداد پرتغال

درباره تشکیلات صخره ای پونتا دا پیداد پرتغال

اصلی ترین عامل در شهرت پونتا دا پیداد وجود همین فرم های صخره ای است. این فرم های صخره ای یا Rock Formation ها به عنوان یک شگفتی طبیعت محسوب می شود. فرم های صخرهای که غالبا شامل غارها و نیز طاق های دریایی است. این صخره ها در واقع محصول و نتیجه هزاران سال فرسایش است. فرسایشی که باعث تراشیدن صخره های آهکی شده و سبب تشکیل تشکیلات سنگی به ارتفاع 20 متر می شود.

درباره تشکیلات صخره ای پونتا دا پیداد پرتغال

برخی از این سنگ ها بقدری شهرت دارند که در طول زمان ماهیگیران نامی به آنها می دادند. از جمله این تشکیلات صخره ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

او الفانته (فیل)

او الفانته

زوج در حال بوسیدن

زوج در حال بوسیدن

کابچا دو کاملو (سر شتر)

کابچا دو کاملو

او سابمارینو (زیردریایی) که در تصویر زیر صخره ای بر روی چپ است.

زیردریایی

کلیسای جامع

کلیسای جامع

پنجره سقفی

پنجره سقفی

از دیگر فرم ها و اشکال صخره ای می توان به آشپزخانه، هنرهای زیبا، موزه، گائول، مجسمه ابوالهول و غیره اشاره نمود. همچنین در پونتا دا پیداد غارهای پنهان و رودخانه زیر زمینی زیادی وجود دارد که امکان دسترسی به آنها فقط و فقط از طریق قایق و یا کایاک میسر می شود. برخی از اینها حتی نام مخصوصی مثل گروتا دوس آمورس (رودخانه عشق) دارند. جالب است بدانید که در اکثر غارها شما می توانید فسیل های باستانی را در داخل سنگ ها ببینید.

غارهای صخره ای پونتا دا پیداد

و آخرین جاذبه دیدنی در پونتا دا پیداد پرتغال، طاق های دریایی زیبا می باشد. که نمونه ای از آن را می توان در تصویر زیر مشاهده کرد:

طاق های دریایی پونتا دا پیداد

فرم های صخره ای پونتا دا پیداد پرتغال؛ پلکانی به بهشت!!!

وقتی با پای پیاده و یا با ماشین به فرم های صخره ای پونتا دا پیداد پرتغال برسید، شما نمایی از صخره ها را خواهید دید. با اینکه نماهای صخره ای زیبا هستند ولی شما بایستی به سطح دریا بروید تا زیبای واقعی پونتا دا پیداد را مشاهده کنید. در اینجا پلکان های بزرگی هستند که از صخره ها به سطح دریا می رود. این پلکان ها شامل 182 پله است.

پله های پونتا دا پیداد

زمانی که روی این پله ها راه می روید، هر پله ای که به طرف پایین برمی دارید چشم انداز جدیدی به روی شما باز می شود و وقتی که نهایتا به آخرین پله می رسید شما می توانید از زیبایی این شگفتی طبیعی در حیرت بمانید. در اینجا قایق هایی وجود دارد که گردشگران را تا غارهای دریایی می برند.

فرم های صخره ای پونتا دا پیداد پرتغال؛ پلکانی به بهشت

تورهای کایاک و قایق رانی فرم های صخره ای پونتا دا پیداد پرتغال

یکی از بهترین شیوه ها برای بازدید از اشکال صخره ای موجود در پونتا دا پیداد پرتغال، همراهی با تورهای کایاک و قایق سواری است. گردشگران علاوه بر رزرو تورهای مذکور همچنین می توانند کایاک یا قایق خود را در ساحل مارتین بارانکو اجاره کنند. معمولا کایاک ها یک نفره ولی قایق ها چند نفری هستند. از این طریق گردشگران می توانند نهایت لذت را از دیدن فرم های صخره ای پونتا دا پیداد ببرند.

قایق رانی فرم های صخره ای پونتا دا پیداد

اما در صورت عدم آشنایی با منطقه، آنها می توانند تورهای پونتا دا پیداد را رزرو کنند که از آنجمله می توان به تورهای زیر اشاره نمود:

  • از لاگوس: تور غار گردی با کایاک و قایق: یک تور مهیج 2 ساعته
  • تور کایاک پونتا دا پیداد: ز لاگوس مارین: یک تور مهیج 2 ساعته
  • لاگوس: تور کایاک همراه با راهنما: یک تور 2.5 ساعته

تورهای کایاک و قایق رانی فرم های صخره ای پونتا دا پیداد پرتغال

نحوه دسترسی به فرم های صخره ای پونتا دا پیداد پرتغال

پیش از سفر به کشور پرتغال و دیدن فرم های صخره ای پونتا دا پیداد بهتر است با شریط و نحوه بازدید از این پدیده طبیعی آشنا شد. فرم های صخره ای پونتا دا پیداد از جاذبه های طبیعی کشور پرتغال به حساب می آید. در واقع این فرم های صخره ای جنوبی ترین نقطه در لاگوس پرتغال محسوب می شود. جایی که شما می توانید تشکیلات سنگی و حتی غارهایی را ببینید. این تشکیلات سنگی یکی از زیباترین مکان ها در الگاروو محسوب می شود. معمولا گردشگران به صورت انفرادی و یا در قالب تور راهنما می توانند از این فرم های صخره ای دیدن کنند.

سفر به پرتغال با وجود جاذبه های طبیعی و فرهنگی مختلف در این کشور می تواند یک سفر مهیج و خاطره انگیزی باشد. چرا که پرتغال کشوری اروپایی محصور در آب های آزاد می باشد. به همین دلیل نیز پرتغال دارای معروفترین و جذاب ترین سواحل و جزایر در کل دنیاست. کشوری که از نظر فرهنگی و تمدنی نیز بر فرهنگ بین المللی موثر بوده و از این جهت نیز جز کشورهای اروپایی با بیشترین یادبودهای تاریخی، موزه ها و گالری هاست. شما عزیزان از طریق دریافت مشاوره از کارشناسان و مشاورین مجموعه سفیران سروش سعادت می توانید در جریان اطلاعات تکمیلی درباب سفر به پرتغال و مدارک لازم برای این سفر قرار گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *