ترکیه

غار کارائین ترکیه

غار کارائین ترکیه

غار کارائین ترکیه به سبب رنگ سنگ های تشکیل دهنده آن که به رنگ سیاه است، غار کارائین یا غار سیاه گفته می شود. کارا در زبان ترکی به معنی سیاه است. غاری باستانی که در کنار دهکده کوچکی به نام روستای یاغجا در استان آنتالیا قرار دارد. جالب است بدانید که انسان های اولین عصر نوسنگی از 500000 سال پیش در همین غار زندگی می کرده اند و حتی از سنگ نوشته های ورودی این غار پیداست که این غار برای یونانیان باستان نیز در حکم یک مکان مذهبی بوده است.

این غار در دامنه های کوه سام داغ قرار داشته و شامل 3 تالار اصلی است که توسط دیوارهای کلسیمی از هم جدا شده اند. ضمنا غار مذکور از بزرگترین غارهای کشور ترکیه نیز به حساب می آید. علاوه بر آشنایی با تاریخچه این غار، شما همچنین می توانید از تالار و راهروهای غار و نیز آثار و بقایای باستان شناسی و نیز اشکال زیبایی مثل استالاکتیت و استالاگمیت را در این غار ببینید. ضمنا پس از بازدید از خود غار و برای دیدن اشیاء باستانی مکشوفه از غار کارائین می توانید سری هم به موزه باستان شناسی آنتالیا بزنید. همواره جدیدترین اخبار و اطلاعات گردشگری را از سایت سفیران سفر دنبال کنید.

درباره غار کارائین ترکیه بیشتر بدانید!

غار کارائین Karain Cave مجموعه ای از غارهاست که شامل سه تالار اصلی و راهروهاست. که بوسیله دیوارهای کلسیتی، طاق های باریک و گذرگاه های تنگ از هم جدا شده اند. این غار باستانی در روستای یاغجا در فاصله 27 کیلومتری شمال غربی شهر آنتالیا در منطقه مدیترانه ترکیه واقع شده است و یکی از معروفترین جاذبه های توریستی آنتالیا ترکیه به حساب می آید. غاری که در محل پیش تاریخی کارائین قرار دارد که در ارتفاع 430 متری بالاتر از سطح دریا و حدود 80 متری بالای دامنه شرقی کوه سام داغی قرار دارد. جالب است بدانید که قطعاتی از جمجمه انسان نئاندرتال در این غار کشف شده که سکونت انسان در این غار را از 500000 سال پیش را تایید می کند.

همچنین باستان شناسان به این نتیجه رسیده اند که حضور انسان در این غار بیش از 25000 سال یعنی از عصر مزولیتیک تا عصر برنز ادامه یافته است. حتی به نظر برخی از باستان شناسان، در عصر تسلط یونانیان بر آسیای صغیر، این غار کارکرد مذهبی داشته است و این را می توان از طریق سنگ نوشته های موجود در ورودی غار نیز متوجه شد. ضمنا اشیاء باستانی زیادی از دور های مختلف در این غار کشف شده است که هم اکنون در موزه تمدن های آناتولی نگهداری می شود.

درباره غار کارائین ترکیه

معرفی جاذبه های سفر به غار کارائین ترکیه

غار کارائین یا غار سیاه یکی از بزرگترین غارهای کشور ترکیه به شمار می رود. این غار در دامنه های کوهی به نام کوه سام داغ در ارتفاع 390 متری بالای سطح دریا قرار دارد. ورودی خود غار نیز در حدود 100 متری بالای دشت تراورتن قرار دارد که احتمالا در طی دوره پلیستوسن یک دریاچه ای بوده است. خود غار شامل 3 تالار اصلی است که بوسیله دیوارهای کلسیمی از هم جدا شده اند و توسط راهروهای تنگ و پیچ در پیچی هم به هم متصل هستند.

جاذبه های سفر به غار کارائین

پس از اینکه وارد این غار شدید، دیدن شگفتی های این غار شروع می شود. چرا که تالارهای غار کارائین ترکیه با استالاکتیت ها و استالاگمیت هایی تزیین شده است که چشم هر گردشکری را به خود جلب می کند. در همان ورودی غار نیز شما می توانید نشانه های کارهای باستان شناسی را که اخیرا انجام شده را ببینید. منتها هنگام بازدید از این غار بایستی به این نکته توجه کنید که برداشتن حتی کوچکترین قطعه از این غار نیز ممنوع است. در ضمن قبل از ورود به غار کارائین در دامنه این کوه نیز می توان لوحه های سنگی به زبان یونانی را دید که بقایای زیارتگاه مذهبی از دوره کلونیزاسیون آسیای صغیر می باشد.

هتل های اطراف غار کارائین ترکیه

به علت کوهستانی بودن منطقه و نیز دور افتادگی آن، متاسفانه در نزدیکی غار کارائین تا شعاع 2 مایلی هیچ هتلی وجود ندارد. اما از شعاع 2 مایلی به بعد برخی از هتل ها در مجاورت این غار باستانی وجود دارد که از معروفترین آنها می توان به غارهای زیر اشاره کرد:

  • هتل گل (در فاصله 36 مایلی از غار کارائین)
  • هتل آپارتمان سوئیت اوزگورسارای (2.86 مایلی)
  • هتل میلینیوم تکیراوا (2.22 مایلی)
  • هتل آیکا لایف نیچر اند پیس (8.19 مایلی)
  • ویب بست وسترن آنتالیا (2.41 مایلی)

هتل های اطراف غار کارائین ترکیه

رستوران های اطراف غار کارائین ترکیه

پس از اتمام بازدید از غار کارائین ترکیه می توان سری به رستوران ها و کافه های مسیر زد و ضمن استراحت همچنین یک غذای محلی سفارش داد. از نزدیکترین رستوران ها به این غار نیز می توان به رستوران سوندویوز (در فاصله 2.06 مایل)، رستوران مون لایت (در فاصله 1.62 مایل)، رستوران پانچو ویلا (در فاصله 2.33 مایلی)، تیراس ایلیت پیده سالونو (در فاصله 1.96 مایل)، سفره خانه آدانا (در فاصله 2.36 مایلی) اشاره کرد.

رستوران های اطراف غار کارائین ترکیه

شرایط بازدید از غار کارائین ترکیه

برای بازدید از غار کارائین ترکیه بایستی به روستای یاغجا در کنار شهر آنتالیا ترکیه سفر کنید. پس نزدیکترین نقطه به این غار همان روستای یاغجاست که در فاصله 27 کیلومتری از شهر آنتالیا قرار دارد. برای این منظور نیز هم می توان از ودرو شخصی و هم می توان از اتوبوس استفاده کرد. در صورتی که با خودرو شخصی به مقصد این غار هم سفر کنید جای هیچ نگرانی نیست چرا که در مجاورت غار کارائین پارکینگ عمومی در اختیار گردشگران و مسافران قرار دارد. این غار باستانی همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 8 شب به روی بازدیدکنندگان باز است و هزینه بلیط ورودی آن برای هر بازدید کننده در حدود TL5 (لیره ترکیه) است. ضمنا ناگفته نماند که برای دسترسی به ورودی این غار بایستی پلکان های متعددی را بالا بروید که این کار نیز حدود 10 دقیقه زمان می برد.

شرایط بازدید از غار کارائین ترکیه

هر مقصد سفری که شما انتخاب بکنید، مطمئنا شامل خدمات مسافرتی مجموعه سفیران سروش سعادت می باشد. کافی است که با این مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *