تایلند

غار کائنگ لاوا در تایلند

غار کائنگ لاوا در تایلند

غار کائنگ لاوا در تایلند یک غار بزرگ و طبیعی مملو از خفاش و همراه با تشکیلات سنگی شگفت انگیز محسوب می شود. این غار طبیعی در محدوده پارک ملی سای یوک قرار داشته و از جمله جاذبه های توریستی کانچانابوری تایلند به حساب می آید. جالب است بدانید که این غار بزرگترین غار کانچانابوری است که به رودخانه کوای نوی نزدیک بوده و با جنگل های وحشی و کوهستان بلند احاطه شده است. غاری به طول 500 متر که از جاذبه های دیدنی آن می توان به کوچکترین خفاش های جهان به طول 10 سانتی، تشکیلات کارستی آهکی زیبا و نیز مجسمه های بودا داخل غار اشاره کرد. در ادامه نیز با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید تا با شرایط و هزینه بازدید از این غار نیز آشنا شوید.

ماجراجویی در غار کائنگ لاوا در تایلند

پس از عبور از یک ورودی تنگ، غار زیبای کائنگ لاوا Kaeng Lawa Cave به شما خوش آمد گویی می کند و شما بایستی آماده مشاهده اسرار پنهانی این غار باشید. غاری که از چند سالن شامل سالن موسیقی، سالن تخت و سالن پرده تشکیل شده است. با کمی پیشروی در داخل غار همچنین می توانید از تشکیلات استالاگمیت و استالاکتیک های طبیعی همراه با مجسمه های بودا دیدن کنید و به این صورت خستگی این سفر از تن اتان خارج شود.

ماجراجویی در غار کائنگ لاوا

همچنین این سفر ماجراجویانه به غار کائنگ لاوا با دیدن خفاش خون کیتی (کوچکترین خفاش جهان!) جذابتر می شود. خفاش ریز و بی آزاری که حدود 10 سانت و وزن آن هم کمتر از 2 گرم می باشد.

بازدید از غار کائنگ لاوا

شرایط بازدید از غار کائنگ لاوا در تایلند

همان طوری که در مطالب بالا هم گفته شد، غار کائنگ لاوا در استان کانچانابوری تایلند واقع شده و برای دسترسی به این غار بایستی به منطقه سای یوک استان کانچانابوری، وانگ کراچای سفر کرد. معمولا این غار در طول ایام هفته از ساعت 8 صبح تا ساعت 4:30 عصر به روی بازدیدکنندگان باز است. در ضمن هزینه بلیط ورودی این غاز برای هر گردشگر خارجی نیز از THB 200 (بات تایلند) شروع می شود. اما نحوه دسترسی به این غار چگونه است؟

به چند طریق می توان به این غار رسید. گردشگران می توانند با قایق و از اسکله پاک سائنگ راهی پارک ملی سای یوک و غار کائنگ لاوا در آن شوند که این سفر حدود 45 دقیقه طول می کشد و یا آنها می توانند با ماشین از شهر کانچانابوری بروند که در حدود 75 کیلومتر بوده و یا اینکه از سای یوک نوی عازم این سفر بشوند که حدود 18 کیلومتر می شود. پس از عبور از از پل بان کائنگ رابوئت نیز بازدیدکنندگان می توانن حدود 50 متری را به دامنه کوه پیاده روی کرده و بعد از عبور از میان جنگل به غار برسند. به همین منظور نیز همراهی با یک تور راهنمای محلی توصیه میشود.

شرایط بازدید از غار کائنگ لاوا در تایلند

هتل های اطراف غار کائنگ لاوا در تایلند

اگر مایل به اقامت در هتل ها و یا اقامتگاه های نزدیک غار کائنگ لاوا در تایلند هسید بایستی بدانید که در نزدیکی این غار اقامتگاه های توریستی مختلفی وجود دارد که از آنجمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • خانه شناور رودخانه کوای (0.30 مایل)
  • هتل استراحتگاه رودخانه کوای (0.31 مایل)
  • هتل استراحتگاه پل رودخانه کوای (0.34 مایل)
  • استراحتگاه رفتهای جنگلی رودخانه کوای (1.47 مایل)
  • کمپ رودخانه هینتوک در گذرگاه هلفایر (5.14 مایل)

هتل های اطراف غار کائنگ لاوا در تایلند

رستوران های اطراف غار کائنگ لاوا در تایلند

اما شکم گردها نبایستی به فکر بی افتند چرا که در اطراف غار کائنگ لاوا نیز رستوران های زیادی وجود دارد؛ رستوران های محلی با غذاهای خوشمزه محلی که به دلیل مجاورت و نزدیکی به هم نیز دائما با هم در رقابت هستند. از جمله معروفترین این رستوران ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آشپزخانه آف رود (2.49 مایل)
  • Khrua ASA (2.48 مایل)
  • Baan-Aaya (3.90 مایل)
  • رستوران سومای (7.76 مایل)
  • جونگل پوپ (2.18 مایل)

اعتبار ویزای تایلند و امکان تمدید آن

طبق قوانین کشور تایلند، فقط افرادی حق سفر به تایلند را دارند که بتوانند از قبل ویزای توریستی این کشور را اخذ بکنند. ویزایی که به آنها اجازه این را می دهد که به مدت ماکسیمم دو ماه به کشور تایلند سفر کرده، در تایلند ساکن شده و از گشت و گذار و سیر و سیاحت در این کشور نهایت لذت را ببرند. ویزایی که متقاضیان با مراجعه به سفارت تایلند درخواست می دهند و برای آن نیز بایستی مدارک لازمه را از قبل تهیه و به آفیسر سفارت تحویل دهند.

خود این ویزا که به صورت سینگل اینترای صادر می شود بمدت حداکثر 3 ماه اعتبار دارد. این بدان معناست که ویزای سفر تایلند از زمان صدور تا 3 ماه اعتبار داشته و پس از 3 ماه به صورت اتوماتیک باطل می شود. اما تا قبل از اتمام اعتبار ویزا نیز می توان برای تمدید آن اقدام کرد و برای این کار کافی است که به اداره مهاجرت تایلند سری زده و مدارک و هزینه تمدید این ویزا را تحویل داد. شما عزیزان می توانید سوالات خود پیرامون ویزای سفر تایلند، نحوه و شرایط اخذ آن را با تیم مشاورین مجربمان در مجموعه سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *