تایلند

غار پرایا ناخن تایلند

غار پرایا ناخن تایلند

غار پرایا ناخن تایلند یکی از جاذبه های توریستی و از سایت های معروف طبیعت گردان (اکوتوریست ها) در کشور تایلند محسوب می شود. یک غاری با حفره سقفی بسیار بزرگ که اشعه های نور آفتاب را بر روی یک عمارت زیبای که در داخل این غار قرار دارد می تاباند. این عمارت با نام عمارت کوها کاروهاس شناخته می شود و قدمت ساختش به قرن 19- ام برمی گردد. و در واقع یک عمارت سلطنتی برای پادشاهان تایلند بوده است. و اما گردشگران برای دسترسی به این غار بایستی در قالب گروه های گردشگری مختلف پیاده روی کنند. در ادامه نیز با ما در مجموعه سفیران سفر همراه باشید تا با تورهای راهنمای غار پرایا ناخن و نزدیکترین هتلها و رستورانها به این غار زیبا نیز آشنا شوید.

دانستنی های جالب درباره غار پرایا ناخن تایلند

غار پرایا ناخن تایلند یکی از غارهای بزرگ و دیدنی این کشور به حساب می آید که سالانه باعث جذب هزاران گردشگر خارجی می شود. در واقع غار پرایا ناخن Phraya Nakhon Cave در داخل محدوده پارک ملی خائو سام روی یوت در استان پراچواپ خیری خان تایلند واقع شده است. و با خودرو شخصی از جنوب هوآ هین حدود 45 دقیقه ای فاصله دارد. این غار کلا دارای دو دهانه بزرگ است و سقف هر دو دهانه دارای روزنه ای است که باعث ورود اشعه های نور خورشید به درون غار می شود. و همین امر باعث می شود این غار محیطی اسرارآمیز داشته باشد. غاری بزرگ که بیشتر هم به خاطر عمارت موسوم به عمارت کوها کاروهاس در دهانه اصلی اش معروف است. عمارتی دیدنی که تصویری از آن را در زیر مشاهده می کنید:

دانستنی های جالب درباره غار پرایا ناخن

این عمارت در اواخر قرن 19- ام برای بازدید پادشاه چولالونگکورن کبیر و بعدا پادشاهان دیگر تایلند ساخته شد. بنابراین عمارت مذکور در داخل این غار یک عمارت سلطنتی محسوب می شود. و بهترین زمان برای بازدید از ویوهای این عمارت نیز اوایل صبح است. یعنی درست زمانی که اشعه های آفتاب از سقف این غار به داخلش می تابد. ضمنا دسترسی به این غار دو بخشی است. بخش اول شامل قایق سواری تا ساحل لایم سالا (کرایه رفت و برگشت THB 150 (بات تایلندی) است. و بخش دوم این سفر نیز شامل پیاده روی در یک مسیر سنگلاخی تا خود غار می باشد. که مدت زمان این سفر نیز کلا یک ساعت می باشد.

دانستنی های جالب درباره غار پرایا ناخن تایلند

معرفی تورهای غار پرایا ناخن تایلند

بهترین شیوه ممکن برای بازدید از غار پرایا ناخن تایلند همراهی با تورهای راهنمای این غار می باشد. تورهایی که از نوع تورهای ماجراجویی بوده و مقصد اصلی آن نیز پارک ملی سام روی یود و جاذبه های آن از جمله همین غار زیباست:

  • سفر همراه با راهنمای پارک ملی هوآ هین و ساحل لائم سا لا: این تور از نوع تورهای روزانه بوده و هزینه رزرو آن برای هر گردشگر نیز از $110 (دلار) شروع می شود.
  • سفر به غار زیبای سام روی یود: این تور نیز از جمله تورهای مهیج و ماجراجویانه ای است که هزینه آن برای هر گردشگر از $71.11 (دلار) شروع می شود.
  • تور شخصی پارک ملی سام روی یود و غار پرایا ناخن از هوآ هین: توری که به علاقه مندان بازدید از غار پرایا ناخن تایلند نیز توصیه می شود. یک تور ماجراجویانه که هزینه رزرو آن بسته به اندازه گروه گردشگران از $97.96 (دلار) شروع می شود.
  • سیاحت در پارک ملی خائو سام روی یود: توری جذاب برای گردشگران خارجی تا از این طریق بتوانند از این پارک ملی و جاذبه های آن دیدن کنند. این تور با استفاده از اتوبوس انجام شده و هزینه رزرو آن برای هر گردشگر خارجی نیز از $144.25 (دلار) شروع می شود.

هتل های اطراف غار پرایا ناخن تایلند

به دلیل دور دست بودن غار پرایا ناخن و فاصله زیادش از شهرهای بزرگ تایلند، معمولا بازدیدکنندگان از این غار زیبا ترجیح می دهند شب را در اقامتگاه های تفریحی در اطراف همین غار بیتوته کنند. به همین دلیل نیز از نزدیکترین اقامتگاه های توریستی به این غار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مسافرخانه لانگ بیچ (3.64 مایل)
  • اقامتگاه خلیج دلفین (3.66 مایل)
  • بیچ ویلیج (3.88 مایل)
  • اقامتگاه ساحلی لا ایزلا پرانبوری (1.28 مایل)
  • اقامتگاه استلا (2.23 مایل) و غیره

هتل های اطراف غار پرایا ناخن تایلند

رستوران های اطراف غار پرایا ناخن تایلند

از دیگر سو، گردشگرانی که از غار پرایا ناخن دیدن کرده اند ممکن است برای رفرش کردن و تجدید قوای خود هوس یک غذای محلی بکنند. در این صورت آنها می توانند به رستوران های نزدیک به غار مراجعه کنند و طعمانواع غذاهای خوشمزه محلی را امتحان کنند. از جمله این رستوران ها نیز می توان به رستورانهای تایلندی زیر اشاره کرد:

  • رستوران فن تای (2.62 مایل)
  • رستوران غذای دریایی یوک سوات (1.22 مایل)
  • رستوران تای تای (3.91 مایل)
  • سالن سیکس پالم (3.12 مایل)
  • رستوران میوو سی فود (3.74 مایل) و غیره

شرایط بازدید از غار پرایا ناخن تایلند

غار پرایا ناخن تایلند از جاذبه های توریستی در سام روی یوت تایلند به حساب می آید. و برای بازدید از این غار شما بایستی به کشور تایلند، پراچواپ خیری خان، منطقه سام روی یوت، سام روی یوت سفر کنید. بهترین شیوه ممکن برای دسترسی به این غار نیز استفاده از خودرو شخصی می باشد. این غار شگفت انگیز همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 3 بعد از ظهر به روی بازدیدکنندگان باز است. در ضمن هزینه ورودی پارک ملی خائو سام روی یوت در حدود THB 200 (بات تایلندی) بوده ولی ورود و بازدید از غار پرایا ناخن رایگان است.

شرایط بازدید از غار پرایا ناخن تایلند

ارزانترین هتل های تایلند؟

یکی از موضوعات مهم در سفر به تایلند اطلاع از هزینه اقامت در هتل های این کشور می باشد. در این میان همچنین می توان به یک مقایسه منطقی بین هتل های مختلف تایلند دست یافت و به شناسایی هتل های ارزان پرداخت و با این کار نیز در هزینه های گردشگری به میزان قابل توجهی صرفه جویی کرد. در کل متوسط هزینه اقامت شبانه در هتل های تایلند حدود $68 (دلار) می باشد و هزینه اقامت شبانه در ارزانترین هتل های تایلند نیز از $6 (دلار) شروع می شود. از جمله هتل های ارزان تایلند 2024 نیز می توان به هتل های زیر اشاره کرد:

  • هتل های 2 ستاره و پایین تر: مسافرخانه و پلازای رامبوتی ویلیج (شبی $19 دلار)، Baan I Taley On Sea (شبی $24 دلار)، مهمانپذیر مچ باکس تایلند (شبی $6 دلار) و مهمانپذیر پلوی (شبی $6 دلار)
  • هتل های 3 ستاره: استراحتگاه سانتوسا (شبی $34 دلار)، مهمانسرای A-One Star (شبی $15 دلار)، هتل سیسون پالاس هواهین (شبی $8 دلار)، رد پلنت پاتایا (شبی $11 دلار)
  • هتل های 4 ستاره و بالاتر: هتل کارلتون بانکوک (شبی $114 دلار)، هتل گراند سنتر پوینت (شبی $103 دلار)، هتل آسیای بانکوک (شبی $27 دلار)

برای سفر به تایلند اولین گام اصلی درخواست ویزای توریستی از سفارت این کشور می باشد. و برای همین امر نیز متقاضیان بایستی با فرآیند درخواست ویزای تایلند آشنا باشند. جهت اطلاع از 0 تا 100 این فرآیند با وکلا و کارشناسان مجموعه سفیران سروش سعادت درارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *