بلغارستان

غار باچو کیرو در بلغارستان

غار باچو کیرو در بلغارستان

غار باچو کیرو در بلغارستان از بهترین غارها برای مشاهده تشکیلات غاری زیبا مثل استالاکتون، استالاکتیت و نیز تشکیلات استالاکمیت اسپلوتم می باشد. دلیل اصلی وجود این تشکیلات زیبا در غار باچو کیرو نیز عبور رودخانه زیر زمینی است که به مرور باعث تشکیل این پدیده های زمین شناسی زیبا شده است. به همین دلیل نیز بازدیدکنندگان غار باچو کیرو به هنگام بازدید ا این غار می توانند شاهد کلکسیون های زیبایی مثل تخت باچو کیرو، کوتوله ها، پرنسس خواب آلو، تالار تخت، تالار پذیرش، زمین ملاقات هایدوتی، فواره و محراب مقدس باشند.

معمولا گردشگران در قالب تورهای روزانه ای که برای بازدید از غار باچو کیرو برگزار می شود شرکت کرده و از جاذبه های مختلف این غار دیدن می کنند. اما مزیت اصلی این تورها این است که آنها علاوه بر آشنایی کامل و بازدید همه جانبه ز این غار همچنین می توانند به همراه یک راهنمای محلی از جاذبه های دیگر منطقه مثل، صومعه دریانوو، رودخانه دریانوو و دره انداکا و غیره نیز دیدن کنند. بمنظور آشنایی بیشتر با این غار عجیب در کشور بلغارستان همچنان با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

غار باچو کیرو جاذبه توریستی در بلغارستان

یکی از جلوه های زیبا و در عین حال شگفت انگیز از طبیعت کشور بلغارستان وجود غارها می باشد. یکی از این غارهای دیدنی، غار باچو کیرو Baco Kiro Cave می باشد که در حدود پنج کیلومتری غربی شهر دریانوو بلغارستان قرار دارد. غاری که ز نظر جغرافیایی و ژئومورفولوژیکی در دره های آنداکا و رودخانه دریانوو واقع شده است. یک غار کارستی آهکی که از مهمترین جاذبه های آن نیز می توان به استالاکتیت ها و استالاکمیت ها و نیز فسیل های انسانی و جانوری اشاره کرد. تصویر زیر نشانگر نمایی از غار باچو کیرو بلغارستان می باشد:

غار باچو کیرو جاذبه توریستی در بلغارستان

غار باچو کیرو؛ غار فسیلی در بلغارستان

در همین ابتداء جالب است بدانید که قدیمی ترین بقایای انسانی که تا به حال در کشور بلغارستان کشف شده متعلق به همین غار می باشد. همچنین در یکی از اولین مکان های دفن در این غار (لایه 11) دو دندان حیوانی سوراخ شده نیز یافت شده است و مطالعات رادیوکربنی قدمت آنها را بیش از 43000 سال تخمین می زند. این دندان ها احتمالا قدیمی ترین زینت آلات اروپایی را نشان می دهد. همچنین از غار باچو کیرو فسیل انسانی نیز یافت شده است که قدمت آن به 46000 سال پیش می رسد و هنوز بین دانشمندان نیز اختلاف نظر وجود دارد که انسان های ساکن این غار از تیره هومو ساپین ها بوده اند و یا از نئاندرتال ها محسوب می شده اند.

غار باچو کیرو؛ غار فسیلی در بلغارستان

گالری های غار باچو کیرو در بلغارستان چیست؟

همان طوری که در ابتدای این مطالب نیز گفته شد، غار باچو کیرو یک غاز طبیعی از نوع غارهای آهکی است. از آنجایی که یک رودخانه زیر زمینی از درون این غار عبور می کند، همین رودخانه به مرور زمان گالری های آهکی زیادی را کنده کاری کرده است. این گالری ها شامل استالاکتون، استالاکتیت و نیز تشکیلات استالاکمیت اسپلوتم می باشد که هر یک نیز جاذبه و زیبایی خاص خودش را دارد. گالری ها و غارهایی به طول 1200 متر که به عنوان دنیای زیر زمینی بی انتها نامگذاری شده است. نمونه ای از تشکیلات غار باچو کیرو را در زیر مشاهده می کنید:

نمونه ای از تشکیلات غار باچو کیرو

برخی از تشکیلات معروف در این غار شامل تخت باچو کیرو، کوتوله ها، پرنسس خواب آلو، تالار تخت، تالار پذیرش، زمین ملاقات هایدوتی، فواره و محراب مقدس می باشد.

گالری های غار باچو کیرو در بلغارستان

معرفی تورهای غار باچو کیرو در بلغارستان

گردشگران علاقه مند بازدید از غار باچو کیرو و جاذبه های آن تنها از طریق رزرو تورهای زیر می توانند به این خواسته خود برسند:

بلغارستان در یک روز: ولیکو تارنوو، غار باچو کیرو و صومعه دریانوو: یک تور یک روزه که هزینه آن بسته به اندازه گروه برای هر نفر در حدود $160.54 (دلار) است. در قالب تور مذکور شما می توانید از قلعه قرون وسطایی تساروتس در ولیکو تارنوو و سپس صومعه دریانوو دیدن کنید و سرانجام از غار باچو کیرو و دنیای زیرزمینی بی انتهای آن دیدن کرده و از مشاهده چشم اندازهای زیبای رودخانه دریانوو و دره انداکا لذت ببرید. ضمنا تور مذکور نیز قابلیت برگزاری به چند زبان زنده را دارد.

بلغارستان در یک روز

تور خود راهنمای صومعه دریانوو، نیمکت عشق و غار باچو کیرو: از انواع تورهای پیاده روی که هزینه آن از $14.42 (دلار) آغاز می شود. این تور بین 1 تا 4 ساعت طول کشیده و به چندین زبان زنده دنیا نیز قابلیت برگزاری دارد.

تور خود راهنمای صومعه دریانوو، نیمکت عشق و غار باچو کیرو

شرایط بازدید از غار باچو کیرو در بلغارستان

قبل از هر چیزی بایستی بدانید که غار باچو کیرو در فاصله 5 کیلومتری از غرب شهر دریانوو کشور بلغارستان و فقط در فاصله 300 متری از صومعه دریانوو قرار دارد. این غار همه روزه از ساعت 9 صبح تا ساعت 6 بعد از ظهر به روی گردشگران باز است. نکته مهم اینکه بازدید از غار باچو کیرو در بلغارستان برای گردشگران فقط از طریق تورهای راهنمای غار میسر بوده و به همین دلیل نیز رزرو قبلی این تورها برای گردشگران امری ضروری است. به منظور دریفت مشاوره های تخصصی در زمینه سفر به بلغارستان می توانید با وکلا و کارشناسان مجرب ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *