اسلواکی

عرشه دیده بانی UFO در اسلواکی

عرشه دیده بانی UFO در اسلواکی

عرشه دیده بانی UFO در اسلواکی با ارائه نمایی پانورامیک و زیبا از شهر براتیسلاوا روی هفتمین پل معلق بزرگ جهان قرار دارد. ارتفاع خود عرشه دیده بانی حدود 95 متر از سطح زمین بوده اما فاصله دید 100 کیلومتری از شهر براتیسلاوا و اطرافش را برای گردشگران فراهم می کند. بنابراین در صورت بالا رفتن از این عرشه دیده بانی، شما جاذبه های توریستی زیادی از جمله بافت تاریخی شهر براتیسلاوا، کلیسای جامع سنت مارتین، قلعه براتیسلاوا، پل آپولو و حتی برج کامزیک را خواهید دید.

حالا به این جاذبه می توان رستوران و بار UFO را هم اضافه کرد که در آن صورت لذت بازدیدتان از این عرشه دیده بانی دو چندان خواهد شد. این رستوران و بار حس خوبی به گردشگران داده و در پایان سفر نیز برای آنها خاطره سازی می کند. اما قبل از شروع سفر و بازدید از این عرشه دیده بانی بهتر است با شرایط بازدید از آن آشنا شوید. شرایطی که کارشناسان مجرب مجموعه سفیران سفر ضمن معرفی عرشه دیده بانی UFO در این مقاله به آنها نیز اشاره می کنند.

عرشه دیده بانی UFO در اسلواکی؛ سمبل شهر براتیسلاوا

هفتمین پل معلق بزرگ جهان پل UFO در اسلواکی می باشد و اصلی ترین و معروفترین بخش از این پل نیز عرشه دیده بانی UFO در اسلواکی می باشد. گردشگران از این عرشه دیده بانی می توانند منظره ای از کل شهر مثل کاخ براتیسلاوا، پارلمان و همچنین کلیسای سنت مارتین را مشاهده کنند. علاوه بر این در این عرشه دیده بانی یک رستوران و باری نیز وجود دارد که می توانند در آن خستگی خود را رفع کرده و با دیدن مناظری زیبا از پایتخت اسلواکی لذت خود را دو چندان بکنند. در تصویر زیر نمایی زیبا از عرشه دیده بانی UFO در اسلواکی را مشاهده می کنید:

نمایی زیبا از عرشه دیده بانی UFO در اسلواکی

مشخصات فنی عرشه دیده بانی UFO در اسلواکی

عرشه دیده بانی UFO در اسلواکی یکی از معروفترین جاذبه های توریستی این کشور در شهر براتیسلاواست و سالانه هزاران گردشگر خارجی از این عرشه دیده بانی دیدن می کنند. مثل هر سازه مهندسی نیز عرشه دیده بانی UFO در اسلواکی دارای مشخصات فنی خاص خود می باشد که عبارتند از:

مشخصات آمار
طول پل 430 متر
ارتفاع کل 95 متر
ارتفاع عرشه دیده بانی 95 متر
ارتفاع رستوران و بار 85 متر
ظرفیت نشستن 130 نفر
ظرفیت ایستادن 200 نفر
قطر گنبد 32 متر
تعداد پنجره ها 60 پنجره
قابل مشاهده از UFO 100 کیلومتر
تعداد آسانسورها 1 آسانسور
سرعت آسانسور 3 متر بر ثانیه
ظرفیت آسانسور 8 نفر
تعداد پلکان ها 430 پله

مشخصات فنی عرشه دیده بانی UFO در اسلواکی

معرفی جاذبه های عرشه دیده بانی UFO در اسلواکی

عرشه دیده بانی UFO در اسلواکی با ارتفاع 95 متر بر روی پل دانوب قرار داشته و نمایی پانورامیک و بسیار جذابی به طول 100 کیلومتر برای گردشگران فراهم می کند. کلا خود پل UFO در سال 1972 افتتاح شده اما عرشه دیده بانی UFO در اسلواکی در سال 2017 بر روی این پل ساخته شده است. برای رفتن روی عرشه دیده بانی ابتداء شما با یک آسانسور به بالای رفته و سپس در آنجا با راهنمایی کارکنان عرشه و پس از عبور از پلکان ها به عرشه دیده بانی می رسید.

نمای پانورامیک از عرشه دیده بانی ufo در اسلواکی

اینجا همان عرشه دیده بانی است که 95 متر بالاتر از سطح زمین قرار دارد. حالا می توانید دوربین خودتان را از جیبتان بیرون آورده و از چشم اندازهای زیبایی که می بینید عکاسی کنید. بافت تاریخی شهر براتیسلاوا، کلیسای جامع سنت مارتین، قلعه براتیسلاوا و حتی برج کامزیک را مشاهده کنید.

بافت تاریخی شهر براتیسلاوا

همچنین بر روی دانوب می توانید بخشی از بافت تاریخی شهر براتیسلاوا و پل آپولو را مشاهده کنید:

بخشی از بافت تاریخی شهر براتیسلاوا و پل آپولو

همچنین نمایی شگفت انگیز از محله پترژالکا را مشاهده کنید:

نمایی شگفت انگیز از محله پترژالکا

نمایی خیره کننده و جذاب روی دانوب همراه با اتریش در پس زمینه را ببینید:

نمایی خیره کننده و جذاب روی دانوب

و اگر همراه اعضای خانواده باشید که چه عالی!

اما برای رفرش چند دقیقه ای ناهار خوردن در رستوران شیشه ای عرشه دیده بانی UFO در اسلواکی می تواند لذت این روز خوبتان را تکمیل کند. این رستوران یک تجربه و حس خوبی به شما خواهد داد که تا حالا تجربه نکرده اید! از این رستوران می توانید هم از چشم انداز تماشایی براتیسلاوا لذت ببرید و هم از غذاها و نوشیدنی های خوشمزه براتیسلاوا! این رستوران با نمایی بسیار شیک و زیبا مشخصه اصلی براتیسلاوا بوده و اسلواکی را در فدراسیون جهانی برج های بزرگ نشان می دهد.

شرایط بازدید از عرشه دیده بانی UFO در اسلواکی

شرایط بازدید از عرشه دیده بانی UFO در اسلواکی

کلا پل UFO که همچنین با عنوان پل جدید و یا پل ملی اسلواک از آن یاد می شود چند دقیقه ای از مرکز شهر فاصله دارد. نزدیکترین نقاط به این پل نیز میدان هیوزدوسلاو، تئاتر ملی اسلواک و نیز کلیسای جامع سنت مارتین می باشد. این پل جاده ای بر روی دانوب بافت تاریخی و قدیمی شهر را به محله پترژالکا متصل می کند. خود عرشه از ساعت 10 صبح تا ساعت 23 شب باز است. رستوران از ساعت 12 ظهر تا 23 شب و بار نیز از ساعت 10 الی 23 باز است. همچنین لازم است بدانید که هزینه ورودی عرشه دیده بانی UFO در اسلواکی حدود €7 (یورو) می باشد. در آخر یادآوری می شود جهت اطلاع از شرایط و نحوه اخذ ویزای توریستی اسلواکی می توانید از مشاوره های رایگان مجموعه سفیران سفر بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *