اسپانیا

صومعه سن جرونیمو در اسپانیا

صومعه سن جرونیمو در اسپانیا

صومعه سن جرونیمو در اسپانیا اولین صومعه ساخته شده در گرانادا پس از فتح شهر توسط مسیحیان می باشد که امروزه به یکی از اماکن توریستی تبدیل شده. صومعه ای که با سبک معماری گوتیک در سال 1504 احداث گردید. و در سال 1523 نیز به فرمان پادشاه چارلز به گونزالو فرناندز د کوردوبا ملقب به کاپیتان بزرگ وقف شد. ضمنا همین صومعه محل دفن کاپیتان بزرگ و همسرش نیز می باشد. از جذاب ترین بخش های این صومعه برای بازدید گردشگران خارجی می توان به محراب باشکوه آن و نیز اتاق نگهداری اشیاء مقدس اشاره کرد.

بازدیدکنندگان از این صومعه می توانند به صورت انفرادی یا به طور گروهی در قالب تورهای راهنما از صومعه سن جرونیمو در گرانادا دیدن کنند. هزینه بلیط ورودی صومعه مذکور نیز حدود €4 (یورو) می باشد اما در صورت تمایل گردشگران به بازدید از این صومعه در قالب تورهای راهنما هزینه آن به €7 (یورو) خواهد رسید. مجموعه سفیران سفر آماده ارائه مشاوره های تکمیلی درباب شرایط و شیوه های اخذ ویزای طلایی اسپانیا و مزایای این نوع اقامت می باشد.

تاریخچه صومعه سن جرونیمو در اسپانیا

ساخت صومعه سن جرونیمو San Jeronimo Monastery از سال 1504 در مکانی معروف به آلموراوید و تحت رهبری معمار دیگو د سیلو شروع شد که حالا در آن سایت بیمارستان سن ژوان د دیوس قرار دارد. جالب است بدانید که تمامی سنگ های استفاده شده برای ساخت این صومعه توسط پادشاهان از دروازه عرب الویرا آورده شده است. در حقیقت، صومعه سن جرونیمو صومعه هیرانی موس در مرکز شهر گرانادا می باشد. صومعه آگوستینی که در اصل به اسقف اعظم جرونیمو د استریدون وقف شده است.

تاریخچه صومعه سن جرونیمو در اسپانیا

جاذبه اصلی صومعه سن جرونیمو در اسپانیا چیست؟

علاوه بر سبک معماری جذابی که صومعه سن جرونیمو در اسپانیا دارد، اما جاذبه اصلی آن اتاق نگهداری ظروف مقدسه یا ساکریستی می باشد. جایی که یکی از بهترین نمونه های باروک اسپانیایی است. بیننده به محض ورود به این اتاق مجذوب تاثیر زرق و برق تزییناتی می شود که توسط لویس کابلو ساخته شده است. او کسی است که بیش از هزار حکاکی را انجام داده است. علاوه بر این صومعه سن جرونیمو در اسپانیا دارای یکی از بهترین آثار پابلو د روجاس یعنی محراب زیبایی اش می باشد که تصویری از آن را در زیر مشاهده می کنید:

جاذبه اصلی صومعه سن جرونیمو در اسپانیا

معماری صومعه سن جرونیمو در اسپانیا

همان طوری که پیشتر هم گفته شد، معماری این صومعه بیشتر از هر چیزی به چشم گردشگران می آید. در واقع صومعه سن جرونیمو دارای پلان ساختمان آگوستینی معمولی است. ساختمانی با طرح صلیبی معمولی همراه با نماهای گوتیک و نمازخانه های جانبی، محل جلوس کشیش مرتفع که با یک محراب باشکوه همراه است. محراب این صومعه عمدتا توسط پابلو د روجاس ساخته شده و نمادهای موجود در آن نیز اساسا توصیفی از عظمت گونزالو فرناندز د کوردوبا ملقب به کاپیتان بزرگ می باشد. جالب است بدانید که جسد کاپیتان بزرگ و همسرش نیز در همین صومعه دفن شده است. نکته آخر هم اینکه این صومعه در سال 1523 بنا به دستوز پادشاه چارلز پنجم به کاپیتان بزرگ وقف شد.

صومعه سن جرونیمو در اسپانیا

همان گونه که در مطالب قبلی هم بیان شد، تمامی سنگ های مورد استفاده برای ساخت صومعه سن جرونیمو از نقاط دور دست به محل ساخت این صومعه آورده شده است. صحن اول صومعه دارای  36 طاق نیم دایره ای می باشد اما صحن دوم آن دارای طاق های کوتاه به سبک گوتیک می باشد. در زیر شاهد نمایی از صحن صومعه سن جرونیمو در اسپانیا می باشید:

معماری صومعه سن جرونیمو در اسپانیا

شرایط بازدید از صومعه سن جرونیمو در اسپانیا

در ابتداء بایستی به این نکته توجه کرد که صومعه سن جرونیمو در شهر گرانادا، خیابان کاله رکتور لوپز آرگوئتا پلاک 9 قرار دارد. این صومعه بین ماه های مارس تا آگوست از دوشنبه تا شنبه از ساعت 10 تا 19:30  به روی بازدیدکنندگان باز است. همچنین صومعه مذکور در حد فاصل ماه های سپتامبر تا فوریه از دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 10 تا 18:30 باز است. اما شرط ورود به این صومعه خرید بلیط ورودی آن می باشد که حدود €4 (یورو) و هزینه تور راهنمای صومعه سن جرونیمو نیز در حدود €7 (یورو) می باشد.

شرایط بازدید از صومعه سن جرونیمو در اسپانیا

شرایط خرید ملک در اسپانیا و اخذ اقامت این کشور

مطمئنا سرمایه گذاری در اسپانیا ایده بسیار خوبی برای کسب اقامت اروپایی از این کشور می باشد. روشی که سرمایه گذاران و تک تک اعضای خانواده آنها را به سوی اخذ ویزای طلایی اسپانیا Spain Golden Visa سوق می دهد. با اینکه ویزای مذکور یک نوع اقامت کوتاه 1 ساله می باشد اما نباید فراموش کرد که همین نوع اقامت از مزایای کلیدی و مهم زیر نیز برخوردار است:

شرایط خرید ملک در اسپانیا

پس حالا می توان فهمید که چرا به این نوع ویزای اسپانیا طلایی یا Golden گفته می شود. اما برای اخذ این نوع اقامت اسپانیا نیز شرایطی لازم است که بایستی سرمایه گذاران آنها را مدنظرشان قرار دهند. مهمترین این شرایط نیز تامین سرمایه لازم برای این برنامه مهاجرتی است. بر طبق قوانین مهاجرتی اسپانیا، ارزش ملک خریداری شده در این کشور نبایستی کمتر از €500000 (یورو) باشد. به منظور اطلاع از مدارک مورد نیاز برای سفر به اسپانیا حتما به تیم وکلای مجرب مجموعه سفیران سفر مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *