بلغارستان

صومعه دریانوو بلغارستان

صومعه دریانوو بلغارستان

در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با صومعه دریانوو بلغارستان و دلایلی برای بازدید از این صومعه آشنا کنیم. صومعه دریانوو همانند اکثر کلیساها و صومعه های موجود در سطح کشور بلغارستان از نوع صومعه ارتدکس بلغارستانی است که در دره رودخانه آنداکا در داخل پارک طبیعی بلغارکتا قرار دارد. صومعه ای که قدمت پایه گذاری و ساخت آن هم به قرن دوازدهم میلادی می رسد. بعد از چند بار تخریب در دوره حاکمیت عثمانیان بر بلغارستان مجددا بازسازی شده و به شکل فعلی دیده می شود. صومعه ای که تاریخ آن با تاریخ مبارزات آزادی بخش انقلابیون بلغارستان گره خورده است.

تا جایی که حتی در این محل قیام آوریل سال 1876 میلادی رخ داد. به همین دلیل نیز صومعه دریانوو حدقل دو باری توسط نیروهای ترک عثمانی به آتش کشیده شد ولی نهایتا در سال 1845 از نو ساخته شد و حالا نیز جزء لیست 100 جاذبه توریستی کشور بلغارستان و از جمله جاهای دیدنی شهر دریانوو نیز قلمداد می شود. از مهمترین و معروفترین جاذبه دیدنی این صومعه نیز می توان به نقاشی ها و کنده کاری های چوبی داخل صومعه اشاره کرد. در ادامه همین مطالب و برای آشنایی بیشتر با این صومعه تاریخی با ما در مجموعه سفیران سفر همراه شوید.

تاریخچه صومعه دریانوو بلغارستان

تاریخچه صومعه دریانوو بلغارستان

صومعه دریانوو بلغارستان Dryanovi Monastery صومعه ارتدوکس بلغاری است که در محدوده پارک طبیعی بلغارکا واقع شده است. این صومعه به شهر دریانوو نزدیکتر بوده و اصلا نام آن نیز از نام این شهر گرفته شده است. صومعه ای که در قرن 12- ام در طی دوره امپراطوری دوم بلغارستان پایه گذاری شده و پس از احداث نیز به سنت میخائیل وقف شده است. این صومعه در طی حاکمیت عثمانیان بر بلغارستان حداقل دو بار در آتش سوخته و تخریب شده است. اما صومعه مذکور در سال 1845 میلادی در محل فعلی اش بازسازی شده است. از این گذشته اینجا محل نبردهای مختلف در طی قیام آوریل سال 1876 میلادی نیز می باشد. نمایی از صومعه دریانوو را در تصویر پایین مشاهده می کنید:

تاریخچه صومعه دریانوو بلغارستان

جاذبه های دیدنی صومعه دریانوو بلغارستان چیست؟

شاید اولین و و معروفترین جاذبه توریستی صومعه دریانوو بلغارستان همان معماری ساده این بنا باشد که در نگاه اول با نمای سفید رنگ و سقف شیروانی به چشم می خورد. بنایی دو طبقه با یک ورودی طاق مانند که نمای طبقه اول آن سنگی ولی نمای طبقه دوم گچ کاری است. صومعه ای که پس زمینه آن را جنگل های سرسبز پارک طبیعی بلغارکا و چشم انداز زیبایش شکل می دهد. اما این صومعه از بخش های مختلفی مثل بنای مسکونی، کلیسا، ورودی صومعه، حیاط بزرگ و نیز یادبود قیام آوریل تشکیل شده است. در تصویر پایین نمایی از یادبود قیام آوریل اثری از هنرمند معروف ایتالیایی آرنولدو زوچی را مشاهده می کنید:

نمایی از یادبود قیام آوریل اثری از هنرمند معروف ایتالیایی آرنولدو زوچی

اما از دیگر جاذبه های معروف و پر بازدید صومعه دریانوو می توان به تابلوهای نقاشی با مضامین مذهبی و نیز منبت کاری های ظریف آن اشاره کرد که گوشه هایی از آن را در تصویر پایین مشاهده می کنید:

جاذبه های معروف و پر بازدید صومعه دریانوو

نزدیکترین جاذبه های توریستی به صومعه دریانوو بلغارستان

کلا مدت زمان توصیه شده برای بازدید از صومعه دریانوو بلغارستان بین 1 تا 2 ساعت است و گردشگران پس از اتمام تایم بازدیدشان از این صومعه می توانند از دیگر جاذبه های نزدیک به این صومعه دیدن کنند. اگر به نقشه گردشگری منطقه دریانوو بلغارستان هم خوب نگاه کنید متوجه می شوید که در شعاع 6 مایلی از این صومعه در حدود 3 جاذبه توریستی به شرح زیر وجود دارد:

غار باچو کیرو: این غار یکی از بزرگترین غارهای موجود در کشور بلغارستان است که در نزدیکی صومعه دریانوو بلغارستان واقع شده است. غاری که در سال 1938 میلادی کشف شده و دارای گالری بزرگی از اشکال کارستی زیبا مثل استالاکمیت ها و استالاکتیت هاست. بهترین شیوه بازدید از این غار همراهی با تورهای غار باچو کیرو است که ملا یک ساعت طول می کشد.

غار باچو کیرو

موزه باستان شناسی و تاریخی بوژنتسی: که دارای چهار سایت موزه است که در واقع به نمایش تاریخ و فرهنگ روستای بوژنتسی می پردازد. این موزه ها شامل موزه خانه بابا راینا، موزه خانه دونچو پوپا، کارگاه تصفیه موم زنبور و تالار نمایشگاهی مدرسه قدیم اشاره کرد.

موزه باستان شناسی و تاریخی بوژنتسی

مرکز تولید نوشیدنی های چوکارا: این کارخانه یکی از معروفترین کارخانه های تولید انواع محصولات آشامیدنی در کشور بلغارستان به شمار می رود.

شرایط دسترسی به صومعه دریانوو بلغارستان

شرایط دسترسی به صومعه دریانوو بلغارستان

قبل از بازدید از صومعه دریانوو بلغارستان اطلاع از شرایط و مقررات بازدید از این بنای تاریخی مذهبی برای گردشگران الزامی است. در ابتداء نیز بایستی بدانید که صومعه مذکور در حدود 5 کیلومتری از شهر دریانوو فاصله دارد. بنابراین به منظور دسترسی به این صومعه گردشگران خودشان را بایستی به آدرس کشور بلغارستان، پارک طبیعی بلغارکا، دره رودخانه آنداکا برسانند. در ضمن تورهای راهنمای این صومعه نیز در خدمت بازدیدکنندگان هستند.

برای گشت و گذار و سیاحت در کشور بلغارستان، داشتن ویزای توریستی این کشور شرط ضروری محسوب می شود و بدون داشتن این ویزا امکان ورود و اقامت در بلغارستان فراهم نمی شود. به منظور تقاضای ویزای مذکور نیز ارائه برخی مدارک به سفارتخانه بلغارستان الزامی است. شما سروران گرامی از طریق مشاوره و دریافت اطلاعات کامل از کارشناسان خبره مجموعه سفیران سروش سعادت می توانید در جریان زیر و بم مسافرت قانونی و آسان به بلغارستان قرار گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *