پرتغال

صومعه باتالها در پرتغال

صومعه باتالها در پرتغال

صومعه باتالها در پرتغال یا صومعه سنت ماری پیروز از جاذبه های دیدنی پرتغال است که برای دیدن آن بایستی به شهر باتالها در منطقه لیریا سفر کنید. این صومعه به یاد نبرد آلجوباروتا سال 1385 میلادی پایه گذاری شده است. بنایی که به عنوان یکی از بهترین نمونه های معماری گوتیک فلامبویانت پرتغال در ترکیب با سبک مانوئلین محسوب می شود.

از همین رو نیز نمای باتالها متفاوت از نمای اغلب کلیساها و صومعه های موجود در کشور پرتغال است. منتها این صومعه از نظر طراحی داخلی دارای هیچ گونه تزیینات خاص و قابل ذکری نیست. در مجموع صومعه باتالها به سبب اهمیت تاریخی و فرهنگی اش نیز از سال 1983 میلادی در لیست میراث جهانی یونسکو (UNESCO) به ثبت رسیده است. با ما در مجموعه سفیران سفر همراه باشید تا به اطلاعات تکمیلی و دقیقی در خصوص این صومعه شامل تاریخچه، معماری و نیز شرایط بازدید از آن دست یابید.

حقایقی جالب درباره صومعه باتالها در پرتغال!!!

صومعه باتالها پرتغال یکی از بناهای مذهبی- تاریخی معروف در کشور پرتغال می باشد. از نظر تاریخی این صومعه برای بزرگداشت پیروزی پرتغالی ها بر کاستیلیان ها در نبرد آلجوباروتا در سال 1385 میلادی ساخته شد و به مریم مقدس نیز وقف شد. بدین طریق نیز وعده پادشاه جان اول پرتغال محقق شد. جالب است بدانید که ساخت صومعه مذکور بیش از یک قرن طول کشید. به عبارت دیگر ساخت این بنا در سال 1386 میلادی شروع شده و در سال 1517 میلادی نیز به پایان رسید. پروژه ای عظیم که در کار ساخت آن 15 معمار دخیل بودند. اولین معماری که کار ساخت صومعه باتالها را کلید زد، معمار پرتغالی آفونسو دومینگوئز بود که این کار را با سبک گوتیکی پیش برد. نمایی از صومعه باتالها همراه با پیش زمینه ای از مجسمه ژنرال نونو آلوارس پریرا را در زیر ملاحظه می کنید:

حقایقی جالب درباره صومعه باتالها در پرتغال

دلیل شهرت صومعه باتالها پرتغال چیست؟

صومعه باتالها از جمله جاذبه های دیدنی شهر باتالهای پرتغال به حساب می آید. در حقیقت این صومعه، صومعه دومینیکن های باتالهاست که برای گرامیداشت پیروزی پرتغالی ها بر علیه کاستیلین ها در نبرد آلچوباروتا در سال 1385 میلادی ساخته شده است. بنایی که قرار بود به مدت دو قرن بعدی پروژه ساختمانی اصلی پادشاهی کشور پرتغال باشد. مجددا نمایی دیدنی از صومعه باتالها را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

دلیل شهرت صومعه باتالها پرتغال

معماری صومعه باتالها در پرتغال

همان طوری که قبلا هم گفته شد، صومعه باتالها بنایی است که با استفاده از معماری سبک گوتیک فلامبویانت پرتغال در ترکیب با سبک مانوئلین طراحی و ساخته شده است. صومعه ای با یک معماری و طراحی خاص همراه با برج های ریز و درشت که جدا از شهر باتالها می باشد. نمای غربی آن درست روبروی میدان بزرگی است که در مرکز آن مجسمه ژنرال نونو آلوارس پریرا سوار بر اسب قرار دارد. با اینکه این کلیسا یک کلیسای بزرگی است اما از نظر عرضی یک کلیسای باریکی به حساب می آید. چرا که پهنای کلی این کلیسا در حدود 22 متر ولی ارتفاع آن تا سقف در حدود 32.4 متر می باشد.

معماری صومعه باتالها

از ویژگی های کلیسای صومعه باتالها نیز عدم به کارگیری المان های تزیینی مثل مجسمه های مختلف در آن می باشد. همان طوری که در تصویر بالا هم مشاهده می شود، طراحی داخلی این کلیسا کاملا ساده و بی آلایش است و برای زیبایی داخلی اش تنها از پنجره های رنگی استفاده شده است. برای همین نیز احتمالا باتالها اولین کارگاه پنجره های شیشه رنگی در کل کشور پرتغال محسوب می شده است.

معماری صومعه باتالها در پرتغال

شرایط بازدید از صومعه باتالها در پرتغال

برای دسترسی به صومعه باتالها پرتغال، گردشگران علاقه مند بایستی راهی شهر باتالها شوند. فاصله شهر لیسبون (پایتخت کشور پرتغال) تا باتالها نیز در حدود 108 کیلوکتر می باشد و این سفر با خودرو شخصی یا تاکسی کلا 2 ساعتی طول می کشد. گردشگران بدین منظور نیز بایستی سفرشان را از طریق بزرگراه های A1، IC9 و A8 شروع کنند. در ضمن صومعه باتالها همه روزه از ساعت 9 صبح تا ساعت 5:30 عصر به روی بازدیدکنندگان باز است. هزینه بلیط ورودی این صومعه نیز برای هر گردشگر در حدود €6 (یورو) می باشد.

شرایط بازدید از صومعه باتالها در پرتغال

معرفی نزدیکترین هتل ها به صومعه باتالها

یکی از مزایای سفر به شهر باتالها و بازدید از صومعه باتالها پرتغال، وجود امکانات رفاهی مختلف از جمله هتل ها و اقامتگاه های مختلف در نزدیکی این صومعه می باشد. از همین رو نیز گردشگران دغدغه ای درباره اقامت بیشتر در باتالها و بازدید و گشت و گذار بیشتر در این شهر ندارند. بر این اساس نیز لیست نزدیکترین هتل ها به صومعه باتالها عبارتند از:

  • خانه قدیمی کابرا والها (0.04 مایلی)
  • مهمانپذیر لا پالما (0.08 مایلی)
  • مهمانپذیر ایکا (0.09 مایلی)
  • پوسادا دی جوونتیود دی لیریا (0.10 مایلی)
  • هتل آپارتمان رزیدنزا دوتز (0.10 مایلی) و غیره

شما عزیزان از طریق تماس با گروه کارشناسان و مشاورین مجموعه سفیران سروش سعادت می توانید تمامی سوالات خود پیرامون بهترین مقاصد و جاذبه های توریستی، هزینه ها و مخارج سفر به خارج، شرایط اخذ ویزای سفر و غیره را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *