ایرلند

صلیب مون در ایرلند

صلیب مون در ایرلند

صلیب مون در ایرلند در خرابه های صومعه ای باستانی در 1 کیلومتری دهکده مون قرار داشته و بعلت حکاکی های ظریف از صحنه های کتب مقدس مشهور است. پس صومعه مذکور در مون در بخش کیلدار قرار داشته و اعتقاد بر این است که در قرن 5- ام توسط سنت پالادیوس ساخته شده و در قرن 6- ام نیز به سنت کولومسیل وقف شده است. این صلیب بلند در داخل خرابه های صومعه قدیمی قرار دارد که توسط فرانسیسکانس در حدود سال 1300 ساخته شده است.

یک صلیب سنگی چند قطعه ای به طول 7.04 متری که در سال های 1835 و 1893 میلادی کشف شده و حالا نیز به عنوان یکی از صلیب های بلند کشور ایرلند شناخته می شود. در حقیقت، سر و پایه این صلیب در سال 1835 میلادی در گورستانی پیدا شد. و در ادامه آن در سال 1893 میلادی نیز بخش میانی محور صلیب کشف شد و به این صورت سه بخش صلیب (پایه، محور و سری صلیب) به روی هم سوار شدند و همانی شد که الان در داخل صومعه مون مشاهده می شود. همواره می توانید آخرین اطلاعات توریستی و مسافرتی را از مجموعه سفیران سروش سعادت دریافت کنید.

صلیب مون؛ دومین صلیب بزرگ در ایرلند!

همان طوری کهگفته شد، صلیب مون High Cross of Moone با ارتفاع 7.4 متری در داخل خرابه های صومعه ای تاریخی در یک کیلومتری روستای مون واقع شده است. عقیده هم بر این است که صومعه موجود در مون (از توابع بخش کیلدار) توسط سنت پالادیوس در قرن پنجم بنا شده و سپس در قرن ششم نیز به سنت کولومسیل وقف شده است. اما بنا به نظر مورخان و باستان شناسان، قدمت ساخت این صلیب همزمان با ساخت این صومعه نیست. بلکه این صلیب بزرگ در قرن 10- ام ساخته و پرداخته شده است.

دومین صلیب بزرگ در ایرلند

صلیب گرانیتی قرن دهمیکه به عنوان دومین صلیب بلند در کشور ایرلند شناخته می شود. شکل و سبک این صلیب نیز در نوع خودش منحصر بفرد است. صلیبی که شامل سه بخش پایه، محور و سری می باشد. سر و پایه این صلیب در سال 1835 میلادی در گورستانی پیدا شد و سپس در زمین های صومعه به صورت یک صلیب کامل از نو روی هم گذاشته شد. و سپس در سال 1893 میلادی نیز بخش میانی محور صلیب کشف شد و صلیب در اندازه اصلی اش بازسازی شد.

حکاکی های ظریف سنگی؛ دلیل شهرت صلیب مون

حکاکی های ظریف سنگی؛ دلیل شهرت صلیب مون

همان طوری که در مطالب قبلی هم گفته شد آنچه که بیشتر باعث شهرت و جذابیت صلیب مون شده است، حکاکی های هنرمندانه نقش برجسته بر روی سنگ صلیب می باشد که موضوع آنها همگی از کتاب مقدس گرفته شده است. در واقع موضوع صلیب مربوط به کمک خداست اینکه خدا چگونه به انسان ها در زمان های نیازشان امداد می کند. همچنین تصویر غیرمعمول دیگری که بر روی این صلیب حکاکی شده صحنه های از انجیل می باشد که در پایه صلیب نمایش داده شده است. از جمله این تصاویر می توان به دانیل در گودال شیرها،سه کودک در کوره آتشین، سقوط انسان و معجزه قرص های نان و ماهی ها اشاره کرد. ضمنا هر چهار طرف محور این صلیب با حکاکی هایی از پرندگان و حیوانات مزین شده است.

حکاکی های ظریف سنگی

اما درباره سبک نقش و نگارهای حکاکی شده بر روی این صلیب نیز بایستی بدانید که صلیب مون در ایرلند با الگوهای سلتیک و حکاکی های انجیلی تزیین شده است و همین امر باعث شده تا این صلیب به یک صلیب منحصر بفردی تبدیل شود! همان طوری که ملاحظه شد، صلیب مون از جمله صلیب های قدیمی ایرلندی است که به خوبی حفظ شده است.

صلیب مون؛ دومین صلیب بزرگ در ایرلند

شرایط بازدید از صلیب مون در ایرلند

صلیب مون یک بنای میراث در جمهوری ایرلند محسوب می شود. بنایی که در بخش کیلدار و منطقه سیمونستون وست و در روستای مون قرار دارد. خود صلیب مون در فاصله یک کیلومتری از روستای مون قرار داشته ولی فاصله دوبلین تا محل صلیب مون در حدود 73.2 کیلومتر می باشد. بنابراین گردشگران فاصله دوبلین تا روستای مون را می توانند در عرض 56 دقیقه طی کنند.

شرایط بازدید از صلیب مون

بازدید از صلیب مون در ایرلند برای همگان رایگان می باشد و امکان بازدید 24 ساعته آن برای گردشگران فراهم است. معمولا نیز مدت پیشنهادی جهت بازدید از این صلیب نیز در حدود 1 ساعت می باشد.

شرایط بازدید از صلیب مون در ایرلند

شرایط و هزینه اقامت در هتل های ایرلند

یکی از دغدغه های اصلی مسافران و گردشگرانی که به ایرلند سفر کرده و از جاذبه های این کشور دیدن می کنند، اقامت در هتل های اسن کشور می باشد. در شهرها و نقاط مختلف این کشور هتل های مختلفی با خدمات و امکانات متفاوتی وجود دارد. مثلا فقط در شهر دوبلین حدود 977 هتل چند ستاره وجود دارد که انتخاب آنها به بودجه مالی و نیز سلیقه فرد گردشگر بستگی دارد. از بین این هتل ها نیز چندین هتل تاپ وجود دارد.

هزینه اقامت شبانه هتل های تاپ در دوبلین نیز معمولا از $94 (دلار) شروع می شود و بالاترین قیمت اقامت شبانه در این هتل ها حدود $159 (دلار) می باشد. از جمله این هتل های برتر با فول امکانات در شهر دوبلین می توان به هتل واین ($120 دلار)، هتل آکادمی پلازا ($94 دلار)، هتل تمپل بار ($159 دلار)، مسافرخانه دوبلین کریس چرچ ($116 دلار)، هتل ریو پلاا گرشام دوبلین ($140 دلار) و غیره اشاره کرد. کارشناسان مجموعه سفیران سروش سعادت در زمینه ارائه اطلاعات به روز و کامل در خصوص هزینه سفر نیز در خدمت هموطنان عزیز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *