آلمان

شهر کلن آلمان

شهر کلن آلمان

در این مقاله قصد داریم تا با معرفی شهر کلن آلمان هموطنان گرامی را با جاذبه های توریستی این شهر معروف آلمانی آشنا کنیم. کلن به لحاظ جمعیتی بزرگترین شهر از ایالت پرجمعیت راین- وست فالیای شمالی و در کل چهارمین شهر پرجمعیت کشور آلمان محسوب می شود. این شهر درست در مرکز ساحل چپ رودخانه راین قرار داشته و به همین دلیل شهرب بندری با چشم اندازی زیبا نیز محسوب می شود. خود شهر درحدود 45 کیلومتری از جنوب شرقی دوسلدروف و 25 کیلومتری شمال غربی بن قرار دارد.

این شهر به نوعی هم مرکز تجاری و هم مرکز توریستی منطقه راین محسوب می شود. از جمله جاذبه های توریستی این شهر نیز می توان به کلیساهای معروفی مثل کلیسای جامع کلن یا کلیسای سنت مارتین، پارک ها و موزه های دیدنی، پل معروف به پل هوهنزولرن، ویدلها یا محلات سنتی، باغ گیاه شناسی کلن و غیره اشاره نمود. همچنین در سفر به کلن نبایستی از رفتن به رستوران ها وکافه های باصفا و خاطره انگیز غافل شد. ما در مجموعه سفیران سفر شما را در تمامی مراحل اخذ ویزای شنگن آلمان راهنمائی می کنیم.

تاریخچه شهر کلن آلمان

کلن یا کلن Cologne در مجاورت رودخانه راین قرار داشته و با برخورداری از بیش از 1000000 سکنه بزرگترین شهر در شمال راین- وست فالیا و چهارمین شهر بزرگ در کل کشور آلمان محسوب می شود. جالب است بدانید که شهر کلن در قرون وسطی به عنوان بزرگترین شهر امپراطوری روم مقدس به حساب می آمده است. همچنین کلن علاوه بر اینکه یکی از آزادترین شهرهای آلمانی محسوب می شود همچنین به عنوان مرکز توریستی و تجاری این کشور نیز محسوب می شود.

اما نخستین سکونتگاه شهری در اراضی امروزی کلن اوپیدوم اوبیروم Oppidum Ubiorum می باشد که در سال 38 قبل از میلاد توسط اوبی (قبیله ژرمانیک) پایه گذاری شد. اما در سال 50 میلادی رومی ها کلن را در اطراف رودخانه راین تاسیس کردند. در ادامه نیز این شهر در سال 85 میلادی به مرکز استانی ژرمانیا سفلی تبدیل شد. آثار و بقایای رومی قابل ملاحظه ای نیز مخصوصا نزدیک ناحیه وارف یافت شده است.

جاذبه های توریستی شهر کلن آلمان

جاذبه های توریستی شهر کلن آلمان

کلن یا کلن از شهرهای توریستی مهم آلمان محسوب می شود. شهری که برای گردشگران خارجی نامی آشناست. شما در این شهر می توانید همه نوع جاذبه توریستی شامل موزه ها، کلیساها، پارک ها، سواحل، بناهای تاریخی و غیره را مشاهده کنید. یکی از این جاذبه های توریستی و دیدنی شهر کلن کلیساهای تاریخی آن مثل کلیسای جامع کلن، کلیسای سنت مارتین، کلیسای کونیبرت، کلیسای سنت پانتلئون، کلیسای سنت جورج، کلیسای سنت اورسولا می باشد. همچنین کلن به خاطر داشتن ویدل Veedel (محلات سنتی) معروف است، محلاتی که شما در آنجا می توانید طراحان مستقل، فروشگاه های کتاب، بارها و گالری های هنری پیدا کنید.

از دیگر جاذبه های توریستی برای معرفی کلن در کشور آلمان می توان به پل هوهنزولرن اشاره کرد که با عنوان پل قفل کننده هم معروف است که بر روی رودخانه راین نصب شده است. علاوه بر این راینهوفن یا بندر راین نیز به دلیل معماری ترکیبی مدرن و تاریخی که دارد از زیبایی منحصر بفردی برخوردار است. این مجموع ترکیبی از ساختمان های اداری، آپارتمان ها و رستوران ها می باشد. کلا در کلن 2 ناحیه پارکی به نام های ولکس گارتن و استادگارتن برای دسترسی عموم وجود دارد. موزه ها نیز بر جذابیت توریستی کلن می افزاید و از مهمترین آنها می توان به مورد ذیل اشاره کرد:

  • موزه لودویک
  • موزه فور آنگوانته کونست
  • موزه رومیش جرمنیشز
  • موزه والراف ریچارتز

امکانات رفاهی موجود در شهر کلن آلمان

تعداد رستوران های سطح شهر کلن بسیار زیاد بوده و معمولا نیز همگی در تهیه انواع غذاهای بومی- محلی آلمان و نیز انواع غذاهای بین المللی شهرت دارند. از بهترین رستوران های کلن می توان به رستوران های مشهور بی اوما کلینما، مکس استارک، رستوران نام، رستوران بروکن، رستوران گروبر، رستوران هانس استوب و غیره اشاره نمود. اما از معروفترین هتل های کلن در کشور آلمان می توان از هتل های چند ستاره و مدرن با امکانات پیشرفته مثل هیلتون کلن، ایکسلیور هتل ارنست، هیات رژنسی کلن، کلن ماریوت هتل و غیره نام برد.

امکانات رفاهی موجود در شهر کلن آلمان

روش های مسافرت به شهر کلن آلمان

برای سفر به کلن و لذت بردن از جاذبه های توریستی این شهر بزرگ آلمانی روش های مسافرتی مختلفی وجود دارد. از متداولترین این روش ها نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بوسیله اتوبوس: کلن دارای یک ایستگاه اتوبوس بین المللی (ZOB) در برسلوئر پلاتز در سمت شمالی هاوت بانهوف می باشدکه اتوبوس های مستقیم خطوط اتوبوس بین المللی به مقصد دانمارک و صربستان را تهیه می کند.
  • بوسیله هواپیما: برای دسترسی هوایی به کلن می توان از فرودگاه های کلن بن، فرودگاه بین المللی دوسلدروف، فرودگاه بین المللی فرانکفورت راین ماین استفاده کرد.
  • بوسیله خودرو: اتوبان های A1، A4، A3، A57 و A555 مسیرهای زمینی منتهی به شهر کلن هستند.
  • بوسیله قطار: با استفاده از دو ایستگاه راه آهن اصلی یعنی کلن هاپتبانهوف و کلن دئوتز می توان به کلن رسید. همچنین این شهر با قطار سریع السیر به پاریس، بروکسل، آمستردام و لوکزامبورگ نیز متصل است.

دانشجویان عزیز برای اطلاع از شرایط اخذ ویزای توریستی آلمان در سال 2023 می توانند از مشاوره های برتر مجموعه سفیران سفر برخوردار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *