پرتغال

سد کومپریدا در پرتغال

سد کومپریدا در پرتغال

سد کومپریدا در پرتغال یکی از جاذبه های توریستی این کشور در سائو رومائو می باشد که باعث تشکیل بزرگترین دریاچه در پارک طبیعی سرا دا ایسترلا شده است. این سد یکبار در سال 1912 میلادی ساخته شد ولی بنا به ضرورت در طی سال های 1934 و 1966 توسعه داده شد. سدی که آب شرب و برق منطقه را تامین می کند. بهترین دلیل برای انتخاب سد کومپریدا پرتغال نیز پیاده روی، پیک نیک خانوادگی و لذت بردن از چشم اندازهای زیبای این سد می باشد. در ادامه با ما در مجموعه سفیران سفر همراه باشید تا با تورهای مختلف سرا دا ایسترلا و دریاچه کومپریدا نیز آشنا شوید.

درباره سد و دریاچه کومپریدا پرتغال

سد و دریاچه کومپریدا پرتغال Lagoa Comprida بزرگترین دریاچه مخزنی منطقه استرلای کشور پرتغال محسوب می شود و آب ذخیره شده در این سد هم آب شرب منطقه را تامین کرده و هم اینکه به عنوان منبع تولید برق هیدرو الکتریک عمل می کند. اما تاریخچه بنای سد کومپریدا پرتغال به سال 1912 میلادی برمی گردد. یعنی درست زمانی که این سد نخستین پروژه مهندسی پرتغال از این نوع محسوب می شد. در آن زمان سد کومپریدا فقط 6 متر ارتفاع داشت. نمایی دیدنی از این سد را در تصویر پایین مشاهده می کنید:

درباره سد و دریاچه کومپریدا پرتغال

اما این تمام ماجرا نبود و سد کومپریدا پرتغال بین سالهای 1934 و 1966 میلادی از نو بازسازی شد و اینبار بزرگتر از قبل شد. پس از این نوسازی بود که ارتفاع سد کومپریدا به 28 متر، طول آن به 2500 متر و پهنای آن نیز به حدود 130 متر رسید. در ضمن ناگفته نماند که این سد از سنگ گرانیت ساخته شده که از نواحی اطراف به اینجا آورده شده است.

جاذبه های مختلف سد کومپریدا در پرتغال

خیلی از گردشگران از سد کومپریدا به عنوان نقطه شروع پیاده روی به سمت کووائو دوس کونچوس استفاده می کنند. با این وجود خود سد و دریاچه کومپریدا نیز به عنوان یک جاذبه گردشگری محسوب می شود. چرا که گردشگران می توانند علاوه بر قدم زنی و لذت بردن از چشم اندازهای منطقه همچنین از استنشاق اکسیژن خالص در اینجا نیز بهره گیرند. مضاف بر اینکه خانواده ها می توانند در اطراف این سد پیک نیک، کمپ زنی، حمام آفتاب و نیز شنا کنند. ناگفته نماند که در این محل همچنین یک پرکینگ خودرو و نیز بار و فروشگاه کوچکی نیز وجود دارد که به فروش محصولات محلی می پردازد.

جاذبه های مختلف سد کومپریدا در پرتغال

معرفی تورهای بازدید از سد کومپریدا پرتغال

کلا برای بازدید آسان و راحت از پارک طبیعی سرا دا ایسترلا و جاذبه های این پارک از جمله سد کومپریدا بهترین روش همراهی با تورهای راهنمای زیر می باشد. تورهایی که اولا جزء تورهای ارزان محسوب شده و ثانیا از طریق این تورها می توان علاوه بر سد کومپریدا همچنین از دیگر جاذبه های توریستی سرا دا ایسترلا نیز دیدن کرد:

  • سرا دا ایسترلا- تور تمام روزه: این تور از نوع تورهای اتوبوسی بوده و هزینه رزرو آن برای هر نفر گردشگر خارجی از $193.10 (دلار) شروع می شود.
  • تور خصوصی سرا دا ایسترلا- تور برفی: این تور برای گشت و گذار و سیاحت در پارک طبیعی سرا دا ایسترلا از نوع تورهای ماجراجویی است و هزینه رزرو آن برای هر گردشگر نیز از $92.09 (دلار) آغاز می شود.
  • سیا- بوترز- سرا دا ایسترلا: این تور نیز از انواع تورهای یک روزه بوده و هزینه رزرو آن بسته به اندازه گروه از $238.75 (دلار) شروع می شود.

معرفی تورهای بازدید از سد کومپریدا پرتغال

شرایط بازدید از سد کومپریدا در پرتغال

همان طوری که در ابتدای بحث نیز بیان شد، برای بازدید از سد کومپریدا بایستی به منطقه سائو رومائو کشور پرتغال سفر کنید. این سد به صورت 24 ساعته به روی بازدیدکنندگان باز است و بازدید از آنه هم برای عموم گردشگران رایگان می باشد. در نهایت نکته پایانی اینکه مدت زمان توصیه شده جهت بازدید از سد کومپریدا بین 1 تا 2 ساعت می باشد و همانگونه که در مطالب قبلی نیز گفته شد، گردشگران هم به صورت انفرادی و هم در قالب تورهای راهنمای محلی میتوانند از سد کومریدا و کلا پارک طبیعی سرا دا ایسترلا دیدن کنند.

معرفی نزدیکترین جاذبه ها به سد کومپریدا

پس از اتمام بازدید از سد کومپریدا پرتغال و در صورت تمایل می توان از دیگر جاذبه های توریستی نزدیک به این سد هم دیدن کرد. در این مورد نیز جالب است بدانید که در شعاع حدود 6 مایلی از این سد در حدود 10 جاذبه توریستی وجود دارد که شامل موزه دو پائو، موزه دو برینکوئدو، کاپلا سائو پدرو، آبشار کاسکاتا دو پوکو دا بروکا، موزه نچرال دا الکتریسیدادا، پارک جمهوری، کلیسای کاپلا سائو پدرو، پلرینهو دی سلا، دریاچه کومپریدا، بار و کلوپ فولهاس سولتاس کول بار می باشد.

بازدید از سد کومپریدا در پرتغال

هتلها و رستورانهای اطراف سد کومپریدا در پرتغال

ناگفته نماند که در اطراف سد کومپریدا، امکانات رفاهی زیادی نیز وجود دارد . مثلا از جمله هتل های نزدیک به سد کومپریدا می توان به هتل های زیر اشاره نمود:

  • کوئینتا دو کرستلو (0.66 مایل)
  • هتل ایوروسول سیا کاملو (0.61 مایل)
  • کاسا دو ویدویرو (0.59 مایل)
  • کاسا دو پاستور (1.69 مایل)
  • آپارتمنتو سنادوموم (0.51 مایل) و غیره

در ضمن رستوران های بومی و محلی زیادی نیز در اطراف سد کومپریدا وجود دارد که با لیستی از انواع غذاها و نوشیدنی های محلی و بین المللی از گردشگران پذیرایی می کنند. از جمله این رستوران ها می توان به رستورانهای زیر اشاره کرد:

  • او فاوو (0.64 مایل)
  • رستوران کاملو (0.61 مایل)
  • او بورگس (0.57 مایل)
  • رستوران موزه دو پائو (0.48 مایل)
  • پالادار (0.80 مایل) و غیره

مطمئنا سوالات در رابطه با کشور پرتغال و شرایط سفر به این کشور بسیار زیاد است. شما عزیزان جهت طرح سوالات و ابهامات خودتان در این رابطه یا سفر به هر کشور اروپایی دیگر می توانید با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *