تایلند

ساحل کاتا تایلند

ساحل کاتا تایلند

ساحل کاتا تایلند ساحلی زیبا به همراه ماسه های سفید، دریای تمیز و نیز درختان نخل سایه گستر می باشد. این ساحل در بخش غربی جزیره پوکت قرار داشته و بعد از ساحل پاتونگ یکی از پر بازدیدترین سواحل در پوکت محسوب می شود. این ساحل زیبا در بین گردشگران به خاطر شنا، سورفینگ، اسنورکلینگ (غواصی) و حمام آفتاب معروف است. همچنین این ساحل از بهترین جاها برای عکاسی غروب آفتاب نیز به حساب می آید.

ساحلی زیبا که نسبت به ساحل پاتونگ خلوت تر بوده و هنوز هم از امکانات متنوعی مثل رستوران و بار، مراکز خرید، باشگاه های شبانه و نیز هتل های لاکچری برخوردار است. به همین دلیل نیز این ساحل به عنوان یک مقصد خانوادگی ایده آل محسوب می شود. با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید تا در ادامه همین مبحث شما عزیزان را با جاذبه های توریستی و تفریحی مختلف ساحل کاتا آشنا کنیم.

درباره ساحل کاتا تایلند

ساحل کاتا Kata Beach ساحلی به طول 1.5 کیلومتر که در خط ساحلی غربی جزیره پوکت تایلند قرار دارد. این ساحل با داشتن ماسه های سفید و نرم و نیز آب های کاملا شفاف و نیز برخورداری از یک اکولوژی خاص از جمله سواحل منحصر بفرد تایلند محسوب می شود. گردشگرانی که به ساحل کاتا در کشور تایلند سفر می کنند معمولا این سفر را با دو هدف مختلف انجام می دهند. اولا گردشگران معمولا برای استراحت و یا حمام آفتاب این ساحل زیبا را انتخاب می کنند و ثانیا آنها برای افزایش آدرتالین خونشان معمولا در ساحل کاتا به انواع فعالیت های تفریحی مثل حمام آفتاب، سورفینگ، شنا، قایق سواری، کایاک، غواصی و غیره می پردازند.

درباره ساحل کاتا

علاوه بر این در ساحل کاتا تایلند مرکز ماساژ نیز وجود دارد. ماساژ ساحلی شیوه خوبی برای ریلکسی و استراحت بعد از پرواز طولانی و یا پس از شنا می باشد. معمولا هزینه ماساژ در ساحل کاتا تایلند از 300 بات تایلند آغاز می شود. از این گذشته ساحل کاتا همچنین به سبب داشتن امکانات خوب و کافی مثل رستوران ها و هتل های مختلفش نیز معروف است.

تفریحات ساحل کاتا تایلند

ساحل کاتا به خاطر داشتن آب های شفاف و تمیز از بهترین نقاط برای شنا کردن محسوب می شود. اما نبایستی از این نکته مهم نیز غافل شد که شنا در فصل بارش (جوئن تا نوامبر) در این ساحل غیر ایمن می باشد.

تفریحات ساحل کاتا

با این وجود، ساحل کاتا به خاطر امواج بلندی که دارد در بین موجسواران معروف است و حتی سالانه یک مسابقه موجسواری نیز در همین ساحل برگزار می شود. در این ساحل سورف شاپ هایی نیز وجود دارد که می توان تخته های موجسواری را از آنها اجاره کرد و آموزش های لازم را نیز دریافت کرد.

موجسواری در ساحل کاتا

اما سورفینگ یا موجسواری در ساحل کاتا فصل خاص خودش را دارد و در هر موقع از سال نمی توان در این ساحل موجسواری کرد. در واقع موجسواری در ساحل کاتا تایلند در فصل بارش یعنی بین ماه های جوئن و نوامبر به موجسواران توصیه می شود. بهترین نقطه از ساحل کاتا برای موجسواری نیز منتها الیه جنوبی این ساحل می باشد. از دیگر جاذبه های تفریحی مهیج در ساحل کاتا می توان به پاراسیلینگ یا بلند شدن در هوا با چتر به کمک یک خودرو و یا قایق موتوری شاره کرد.

پاراسیلینگ در ساحل کاتا

اما نمی توان از ساحل کاتا و آب های آبی رنگ آن صحبت کرد ولی از غواصی در این آب ها چیزی نگفت. غواصی یا اسنورکلینگ در ساحل کاتا برای دیدن دنیای شگفت انگیز زیر آب از بهترین گزینه های تفریحی گردشگران در این ساحل به حساب می آید.

اسنورکلینگ در ساحل کاتا

ساحل کاتا نوی تایلند کجاست؟

ساحل کاتا نوی Kata Noi Beach (به معنای کاتای کوچک) یک خط ساحلی ماسه ای زیبا در ساحل کاتا می باشد که زمانی در رتبه بندی سایت معروف Tripadvisor در زمره 10 ساحل برتر جهان قرار داشت. این بخش از ساحل کاتا تایلند به خاطر ماسه های نرم و نیز ب های آبی و تمیزی که دارد معروف است. از این گذشته در ساحل کاتای نو 3 هتل شامل موم تریلز ویلا رویاله، کاتاتانی و شور وجود دارد. که هر سه هتل نیز جزء هتل های لاکچری و مدرن ساحل کاتا به حساب می آید. از این گذشته در این بخش از ساحل کاتا نیز چند بار، فروشگاه و رستوران نیز وجود دارد.

ساحل کاتا نوی تایلند کجاست

بهترین زمان برای بازدید از ساحل کاتا تایلند

کلا برای سفر به سواحل کشور تایلند از جمله ساحل کاتا بایستی با برنامه ریزی قبلی اقدام کرد. چرا که هر فصلی از سال برای ساحل گردی در تایلند زمان خوبی نیست. در این زمینه بایستی بدانید که بهترین زمان برای بازدید از ساحل کاتا سفر به این ساحل در فصل گرم سال یعنی از دسامبر تا آوریل می باشد. زمانی که آب دریا دارای زنگ آبی نیلگون بوده و همه چیز برای لذت از یک روز ساحلی مهیج فراهم است.

بهترین زمان برای بازدید از ساحل کاتا تایلند

معرفی هتلها و رستوران های ساحل کاتا

ساحل کاتا تایلند پس از ساح پاتونگ به عنوان دومین ساحل معروف این کشور محسوب می شود. بنابراین می توان این انتظار را داشت که در این ساحل بتوان هتل های مدرن و لاکچری زیادی برای اقامت یافت. بله همینطور است این ساحل دارای هتل های زیادی است اما در بین هتل های ساحل کاتا فقط هتل های Boathouse و Beyond Resort Kata دارای دسترسی مستقیمی به ساحل هستند. اما از دیگر هتل های معروف ساحل کاتا می توان به Kata Rocks اشاره کرد. همچنین ساحل کاتا تایلند دارای رستوران های مختلفی است که در آنها انواع غذاها از فست فودها تا غذاهای بین المللی سرو می شود. از معروفترین این رستوران ها نیز می توان به رستوران های زیر اشاره کرد:

  • The Boathouse Phuket
  • Kata Seafood and Ska Bar
  • Sugar ans Spice و غیره

برای شروع هر سفری مسافران نیازمند کسب اطلاعات توریستی قبلی هستند. شما عزیزان برای آشنایی کامل با مقصد سفرتان و شرایط این سفر می توانید با مشاورین مجربمان در مجموعه سفیران سروش سعادت درارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *