تایلند

ساحل هادرین تایلند

ساحل هادرین تایلند

ساحل هادرین تایلند منطقه ساحلی و نام شهری در جزیره کو پانگان خلیج تایلند می باشد. ساحلی که سفر به آن به همه اعضای خانواده توصیه می شود. هادرین از دو ساحل به نام های هات رین نای (ساحل غروب) در جنوب و هات رین نوک (ساحل طلوع) در شمال تشکیل شده است که بین این دو ساحل نیز یک صخره سنگی مسطحی وجود دارد که کل آن را هم خانه ها و مغازه ها دربرگیرفته اند. طول این ساحل دو کیلومتر است و به خاطر ماسه های نرم و آب های آبی صافی که دارد مناسب انواع فعالیت های تفریحی آبی مثل شنا، پیاده روی، اسنورکل (غواصی) و حمام آفتاب است.

ضمنا وجود یک زندگی شبانه بسیار فعال شامل کنسرت زنده، آتش بازی ها شبانه، پارتی ماه کامل که معمولا هر ماه در این ساحل برگزار می شود از دیگر دلایلی است که سبب شهرت ساحل هادرین در کو پانگان تایلند شده است. پس با سفر به ساحل هادرین می توان غرق در تفریح و سرگرمی شد و سفر شادی را هم رقم زد. در ادامه با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید تا با جزییات بیشتری در خصوص این ساحل زیبای تایلندی آشنا شوید.

معرفی ساحل هادرین تایلند

در زبان تایلندی هادرین Haad Rin به معنای ساحل طلوع آفتاب است. ساحلی به طول 2 کیلومتر در بان تای تایلند و از زیباترین و معروفترین سواحل این کشور است. کلا هادرین از دو ساحل به نام های هات رین نای (ساحل غروب) در جنوب و هات رین نوک (ساحل طلوع) در شمال تشکیل شده است. جالب است بدانید که این دو ساحل نیز با یک دماغه سنگی مسطحی از هم جدا شده و بین سواحل نیز بخش های باریکی وجود دارد که با بارها، دیسکوها، رستوران ها و فروشگاه ها پر است.

ساحل و شهر هادرین از دهه 1980 برای گردشگران و جهانگردان خارجی معروف شد که برای گذراندن تعطیلات خوش و خاطره انگیز در اطراف یک ساحل دل انگیز به هادرین می آمدند. در ادامه نیز محبوبیت ساحل هادرین با برگزاری پارتی ماه کامل به اوج خود رسید و گردشگران زیادی از سراسر جهان به این منطقه از تایلند سرازیر شدند. اما چرا ساحل هادرین تایلند؟ واقعیت این است که گردشگران به دلایل زیر از بین سواحل مختلف تایلند، ساحل هادرین را انتخاب می کنند:

  • آب و هوای ملایم و مطلوب
  • ماسه های نرم
  • آب سطحی و بسیار تمیز برای شنا و غواصی
  • جشن های ماهیانه (پارتی ماه کامل) و روزانه (آتش بازی شبانه)
  • زندگی شبانه بسیار فعال و شاد جوان پسند
  • وجود انواع کافه ها، رستوران ها، کلوب ها و بارها

معرفی ساحل هادرین تایلند

دلیل شهرت ساحل هادرین تایلند چیست؟

جالب است بدانید که دلیل اصلی شهرت ساحل هادرین فقط به خاطر زیبایی مثال زدنی و یا فرصت های تفریحی و گردشگری موجود در این ساحل نیست. بلکه یکی از عمده ترین دلیل شهرت ساحل هادرین در کو پانگان به واسطه پارتی ماه کامل است که معمولا هر ماه برگزار می شود. علاقه مندان بایستی در نظر داشته باشند که پارتی ماه کامل که یک جشنواره بسیار شاد و مفرحی است معمولا هر ماه در ساحل طلوع یا هات رین نوک برگزار می شود.

شهرت ساحل هادرین تایلند

ضمنا از دیگر جذابیت هایی که سبب ترافیک گردشگران خارجی در ساحل هادرین شده است می توان به زندگی شبانه فعال در این ساحل اشاره کرد. چرا که در اطراف این ساحل باشگاه های شبانه، کافه ها و رستوران های متعددی وجود دارد که هر یک مثل آهن ربایی گردشگران را به سمت خود می کشاند.

دلیل شهرت ساحل هادرین تایلند

شنا در ساحل هادرین تایلند

آب های ساحل هادریان تایلند به قدری صاف و ذلال است که از بالا امکان دیدن کف اقیانوس وجود دارد. بنابراین این ساحل از بهترین سواحل تایلند برای شنا هر گروه سنی محسوب می شود. منتها باید توجه کرد که به منظور شنا در این ساحل حتما در نواحی کم عمق مشخص شده شنا کرد و از شنا کردن در مناطق عمیق و ناشناخته جدا پرهیز کرد. همچنین ماسه های ساحل هادرین به قدری نرم است که به گردشگران اجازه استراحت و حمام آفتاب را در کل طول روز می دهد.

به جز شنا، امکان انجام تقریبا هر نوع ورزش یا فعالیت آبی در ساحل هادرین برای گردشگران فراهم است. از جمله اینکه گردشگران می توانند در این ساحل قایقسواری کرده، غواصی (اسنورکل) انجام دهند، حمام آفتاب بگیرند و یا به ورزش های ساحلی دیگر مثل والیبال یا فوتبال ساحلی مشغول شوند.

شنا در ساحل هادرین تایلند

زندگی شبانه در ساحل هادرین

همان طوری که قبلا هم گفته شد، نبض ساحل هادرین خیلی به زندگی شبانه اش وابسته است. عمده زندگی شبانه در هادرین نیز در نقاط ساحلی آن متمرکز است. چرا که این بارهای ساحلی مثل دراپ- این بار و کاکتوس بار هستند که با انواع نوشیدنی های محلی و نیز نمایش های جذاب و مهیج آتش بازی بخش کثیری از جمعیت گردشگران را به سوی خود جلب می کنند. ضمنا نمی توان از نقش باشگاه های شبانه نیز به این راحتی عبور کرد. از جمله معروفترین باشگاه های شبانه در ساحل هادرین نیز می توان به وینیل کلوب، اورکید و بوم بوم بار اشاره کرد که مناسب انواع بازی و نیز موسیقی زنده هستند.

زندگی شبانه در ساحل هادرین

نمایش های آتش بازی در ساحل هادرین تایلند

در کنار گوش دادن به موسیقی و حضور در بارهای ساحل هادرین، تقریبا هر شب افراد ماهر و زبردستی در بارهای کاکتوس و دراپ- این به نمایش آتش بازی می پردازند. در این زمینه افراد مختلفی با اجرای حقه های خاصی در هنرهای پوی و استاف مهارت دارند. همان طوری که در تصویر پایین هم ملاحظه می شود، آتش بازان با ابزارهای خیلی ساده مثل یک چوب دستی و گازوئیل به راحتی می توانند اشکال جذابی را هنگام شب ایجاد کنند:

نمایش های آتش بازی در ساحل هادرین تایلند

هتل ها و رستوران های اطراف ساحل هادریس

از جمله رستوران های معروف تایلندی در نزدیکی این ساحل می توان به رستوران آمیتا، بار ساحلی مون هاوس، شیزل ماما، کافه جنگل و کلوب ساحلی ساندکاستل اشاره کرد. از جمله هتل های نزدیک به این ساحل نیز می توان به بونگالو ساحل، مهمانپذیر آبی، مهمانپذیر لاکی کراب، لیندا هاوس و بونگالو هاد رین هیل اشاره نمود. در مورد هر مقصد سفر یا جاذبه گردشگری که نیازمند اطلاعاتی هستید حتما با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *