آلمان

دیوار برلین در آلمان

دیوار برلین در آلمان

دیوار برلین در آلمان که زمانی نماد تقسیم و دو دستگی در آلمان بود اکنون به مکانی توریستی و به نمایشگاه رو باز بزرگی تبدیل شده که به بینندگان خود درس های عبرت بخشی از تاریخ را می آموزد. این دیوار به طول 1.4 کیلومتر درست در مرکز شهر برلین پایتخت آلمان قرار دارد. اما موقعیت دقیق جغرافیایی این بنا در سایت برنائور استراسه قرار دارد. اگر از این سایت توریستی- تاریخی دیدن فرمائید توصیه می شود که از بخش های مختلف آن از جمله مرکز اسناد دیوار برلین، بخش 60 متری مرز پیشین، پنجره خاطرات، مرکز بازدیدکنندگان و کلیسای مصالحه دیدن کنید. همچنین برای اطلاع از جزئیات و شرایط دریافت انواع ویزای مهاجرتی آلمان می توانید از راهنمائی های دلسوزانه کارشناسان مجموعه سفیران سفر بهره گیرید.

دیوار برلین؛ نماد جدایی دیروز و نماد اتحاد امروز!

بنای یادبود دیوار برلین یا به زبان آلمانی Gedenkstatte Berliner Mauer در واقع یادآور تقسیم و انشعاب کشور آلمان در عصر جنگ سرد می باشد. این بنا همچنین نمادی برای احترام به جان باختگان راه اتحاد و آزادی آلمان می باشد. در واقع این بنای یادبود در سال 1998 توسط جمهوری فدرال آلمان و دولت فدرال در این سایت طراحی و ساخته شده است. همان طوری که در مطالب بالا نیز گفته شد این بنا در سایت برنائور استراسه واقع شده و از بخش های مختلفی شامل موارد زیر تشکیل می شود:

  • مرکز اسناد دیوار برلین
  • بخش 60 متری مرز قبلی
  • پنجره خاطرات
  • مرکز بازدیدکنندگان
  • کلیسای مصالحه یا Chapel of Reconciliation

تاریخچه افتتاح بنای یادبود دیوار برلین در آلمان

ایده ساخت بنای یادبود دیوار برلین در سایت برنائور استراسه توسط موزه تاریخی آلمان از طرف دولت فدرال برلین پیشنهاد شد و معمارانی از شرکت کولهوف و کولهوف مامور طراحی آن شدند. کلا هزینه طراحی و تکمیل این بنای یادبود حدود2.2 میلیون مارک برآورد می شد که بخش عمده این هزینه را نیز دولت فدرال تقبل کرد ولی شهرداری برلین فقط هزینه های نگهداری آن را برعهده گرفت. تصاویر زیر نشان دهنده نماهایی از دیوار برلین در آلمان می باشد:

نماهایی از دیوار برلین در آلمان

دقیقا در 11 سپتامبر سال 2008 بود که مجلس نمایندگان برلین با افتتاح این بنای یادبود در صدمین سالگرد سقوط دیوار برلین موافقت کردند. از آن زمان این جاذبه به محلی برای بازدید گردشگرانی از کل جهان تبدیل شد. بعدها نیز توسعه ها و بازسازی هایی در این بنا رخ داد مثلا در سال 2013 این بنا کمی توسعه داده شد. به دنبال همین بازسازی ها بود که بقایای اصلی مرز قبلی با قسمت های گم شده مشخص شده با فولاد درآورده شده و جلوی دید بازدیدکنندگان قرار گرفت. کلا بنای یادبود دیوار برلین به 4 بخش مختلف تقسیم می شود که عبارتند از:

  • دیوار و نوار مرگ
  • تخریب شهر
  • ساختمان دیوار
  • آنچه که در دیوار اتفاق افتاده

تاریخچه افتتاح بنای یادبود دیوار برلین در آلمان

تورهای گردشگری دیوار برلین در آلمان

اهمیت توریستی دیوار برلین تا حدی است که بنا به آمارهای موجود فقط در سال 2006 حدود 220000 گردشگر از این بنای یادبود دیدن کرده اند. در این بین بهترین گزینه برای بازدید از دیوار برلین رزرو قبلی تورهای گردشگری به مقصد این جاذبه توریستی است. تورهای دیوار برلین معمولا به روش های مختلف از جمله بصورت پیاده روی، با دوچرخه یا خودرو و یا با استفاده از اتوبوس های هاپ آن هاپ آف انجام می شود. از معروفترین این تورها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تور رود باستارد برلین
  • تور پیاده روی نیم روزه دیسکاور برلین یا گردش در برلین
  • تور هاپ آن هاپ آف برلین همراه با پیاده روی در مسیر
  • تور پیاده روی 2.5 ساعته جاذبه های تاریخی و دیوار برلین
  • تور دیوار برلین (دسته جمعی و فردی)

تورهای گردشگری دیوار برلین در آلمان

هتل ها و رستوران های نزدیک دیوار برلین در آلمان

گردشگران بعد از بازدید از دیوار برلین و سایر جاذبه های تاریخی و فرهنگی این شهر گزینه های مختلفی برای اقامت خود در این شهر در اختیار دارند. اما قبل از اقدام به رزرو هتل محل اقامت خود در برلین بایستی با شرایط و انواع خدمات این هتل ها، هزینه اقامتی و یا دوری و نزدیکی به مرکز شهر و امثالهم توجه کرد. مثلا برخی از هتل ها دارای امکانات و سرویس های متنوعی بوده اما برخی نیز امکانات سطح متوسطی را به گردشگران ارائه می دهند. از جمله معروفترین این هتل ها در برلین 2023 می توان به هتل های زیر اشاره کرد:

هتل درجه کیفیت فاصله از مرکز شهر
H10 برلین کودامن **** 5 کیلومتر تا مرکز برلین
هتل لئوناردو برلین **** 3.5 کیلومتر تا مرکز برلین
هتل پارک این **** 3.5 کیلومتر تا مرکز برلین
هتل تایتانیک *** 2.6 کیلومتر تا مرکز برلین
هتل اسکاندیک برلین **** 2 کیلومتر تا مرکز برلین
هتل پتستامر پلاتز **** 1.3 کیلومتر تا مرکز برلین
هتل استیگن برگر ***** 1.1 کیلومتر تا مرکز برلین

علاقه مندان به بازدید از دیوار برلین می توانند با مراجعه به سایت مجموعه سفیران سفر در جریان آخرین اطلاعات و شرایط قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *