استونی

دیوارهای تالین در استونی

دیوارهای تالین در استونی

دیوارهای تالین در استونی یادگاری از قرون وسطی است که پس از چند قرن هنوز هم در پایتخت استونی خودنمایی می کند. قدمت قدیمی ترین بخش از این دیوارها نیز به قرن 13 میلادی می رسد. جالب است بدانید که دیوارهای تالین به مدت سه قرن متمادی یعنی از قرن 13 تا 15 به عنوان یکی از بزرگترین و مستحکم ترین سیستم های دفاعی در کل شمال اروپا محسوب می شد. در حال حاضر بخش عمدهای از این دیوارهای تاریخی از گزند حوادث تاریخی در امان مانده و به خاطر اهمیت فرهنگی که دارد در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

همچنین درباره این دیوارها بایستی بدانید که دیوارهای تالین از چند بخش مختلف تشکیل شده و فقط یک دیوار صاف و مستقیم نیست! در حقیقت، مجموعه دیوارهای تالین شامل حدود 1.85 کیلومتر دیوار، 26 برج دفاعی، 2 گیت یا دروازه و نیز قطعاتی از دو دروازه جلویی است. کارشناسان توریستی مجموعه سفیران سفر در این نگارش تلاش می کنند تا شما دوستداران سفر را با مجموعه دیوارهای تاریخی تالین استونی و جاذبه ها و امکانات این مکان گردشگری آشنا کنند.

دیوارهای تالین استونی جزئی از میراث جهانی یونسکو

یکی دیگر از جاذبه های توریستی کشور استونی که در این مقاله به معرفی آن می پردازیم، دیوارهای تالین یا Walls of Tallinn می باشد. این دیوارها با هدف محافظت از شهر تالین ساخته شده و با نظم خاصی به دور آن قرار گرفته است. این دیوارخا در قرن 13 میلادی به دور شهر تالین کشیده شده است و در ساخت آن از سبک معماری دیوارهای دفاعی قرون وسطایی استفاده شده است. تصویری از دیوارهای تالین در استونی را در زیر مشاهده می کنید:

تصویری از دیوارهای تالین در استونی

همان طوری که در تصویر بالا هم مشاهده شد، این دیوارها ضخیم و از جنس سنگ بوده و به همراه آن نیز برج های دیده بانی نیز قرار دارد. اما اهمیت بازدید از دیوارهای تالین نیز بدان سبب است که این دیوارها از سال 1997 با نام رسمی مرکز تاریخی تالین در فهرست میراث جهانی یونسکو UNESCO نیز به ثبت رسیده است و همین امر نیز نشانگر اهمیت تاریخی و فرهنگی این بنا در کشور استونی است. در تصویر زیر بخش دیگری از دیوار تالین را مشاهده می کنید:

بخش دیگری از دیوار تالین

مروری بر تاریخچه ساخت دیوارهای تالین در استونی

مطمئنا شنیدن تاریخچه ساخت دیوارهای تالین برایتان جالب خواهد بود! جالب است بدانید که اولین دیوار اطراف شهر تالین به دستور مستقیم مارگارت سامبریا در سال 1265 ساخته شد و به همین دلیل نیز این دیوار با عنوان دیوار مارگارت یا Margaret Wall معروف شد. ارتفاع این دیوار کمتر از 5 متر و نیز ضخامت آن در پایه حدود 1.5 متر بود. از آنزمان به بعد بود که این دیوار هم به اطراف توسعه یافت و هم تقویت شد. در ادامه نیز برج ها و دروازه هایی نیز به آن اضافه شد که هنوز هم به دور شهر تالین پابرجا هستند. و این یکی از دلایل مهم در ثبت این دیوارها در لیست مکان میراث جهانی است.

تاریخچه ساخت دیوارهای تالین در استونی

سپس این دیوارها در قرن 14 توسعه یافت و از همین رو نیز شهروندان تالین مجبور شدند تا به نوبت در این دیوارها نگهبانی دهند. این بدان معنا بود که آنها باید لباس رزم می پوشیدند و آمادگی اشان جهت مواجهه با مهاجمان و متجاوزان را اعلام می کردند. شاید به همین دلیل است که گفته می شود دیوارهای تالین به مدت سه قرن متمادی یعنی از قرن 13 تا 15 به عنوان یکی از بزرگترین و مستحکم ترین سیستم های دفاعی در کل شمال اروپا محسوب می شد.

مروری بر تاریخچه ساخت دیوارهای تالین در استونی

دیدنی های جذاب در دیوارهای تالین استونی

همان طوری که گفته شد، دیوارهای تالین در استونی یکی از بناهای قرون وسطایی کشور استونی محسوب می شود که تا به حال هم به خوبی حفاظت شده و از همین رو نیز جزء آثار تاریخی کشور استونی است که در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. در واقع بیش از نیمی از سیستم دفاعی شهر تالین به عنوان دیوار شهر حفظ شده و اکنون می توان آن از آن بازدید کرد. این دیوار شامل:

  • 85 کیلومتر دیوار
  • 26 برج دفاعی
  • 2 دروازه تاریخی
  • و نیز قطعاتی از دو دروازه جلویی

گردشگران می توانند همراه با تورهای راهنما و یا به تنهایی از این دیوارها و قسمت های مختلف آن دیدن کنند. برای این منظور نیز سکوی دیده بانی پاتکولی بهترین جا برای مشاهده و بازبینی دقیق دیوار شهر و یک تعداد برج هاست. همچنین گردشگران از این شانس هم برخوردارند که بر روی بخش کوچکی از دیوار که برج ها نونه، سائونا و کولدایالا را به هم وصل می کند قدم بزنند. این دیوار چشم انداز شگفت انگیزی از بافت تاریخی Old Town و تومپیا Toompea را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند.

دیدنی های جذاب در دیوارهای تالین استونی

شرایط بازدید و تورهای راهنمای دیوارهای تالین در استونی

دیوارهای تالین در شهر تالین مرکز استونی در خیابان وایکه- کلوستری تاناف 1، کسکلینا لینائوسا قرار دارد. برای دسترسی به آن نیز هم می توان به صورت پیاده و هم با وسیله نقلیه اقدام کرد. ضمنا این مجموعه در شهر تالین همه روزه به جز روزهای چهارشنبه و پنج شنبه از ساعت 11 صبح تا 17 عصر باز است. فلذا هزینه بازدید از این مجموعه نیز در حدود €3 (یورو) می باشد. بهتر است بدانید که امکان بازدید از مجموعه دیوارهای تالین د قالب تورهای زیر نیز فراهم است:

تور سیاحت ساحلی: بافت تاریخی تالین و ساحل کادریورگ- پیریتا، تور پیاده روی گروهی کوچک فقط برای بازدید از بافت تاریخی، تور خصوصی بافت تاریخی تالین، تور خصوصی بازدید از جاذبه های تالین

تور سیاحت ساحلی

تور ساحلی خصوصی بافت قدیم تالین، تور خانوادگی 2 ساعته تالین، تور جاهای دیدنی تالین و شرکت در کارگاه پخت مارزیپان، تور پیاده روی خصوصی جاذبه های شگفت انگیز تالین

تور ساحلی خصوصی بافت قدیم تالین

اروپا یا آسیا، آمریکا و یا آفریقا، استرالیا یا اقیانوسیه فرقی نمی کند شما برای سفر آرام و راحت می توانید از خدمات مشاوره توریستی و مسافرتی مجموعه سفیران سفر بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *