تایلند

دنیای زیر آب پاتایا

دنیای زیر آب پاتایا

دنیای زیر آب پاتایا مخصوص آندسته از گردشگرانی است که شیقه حیات دریایی هستند که در این مقاله به توصیف این جاذبه توریستی در تایلند می پردازیم. در واقع دنیای زیرآب پاتایا در تایلند یک آکواریوم بسیار بزرگ است که به نمایش حیات دریایی تایلند با تونل زیرآبی 100 متری و کوسه های بزرگ می پردازد. جالب است بدانید که در این آکواریوم بیش از 5000 جانور دریایی از ماهی گرفته تا مرجان وجود دارد و از 5 بخش یا زون مختلف تشکیل شده است. این آکواریوم جزء جاذبه های استان چون بوری تایلند به حساب آمده و همه روزه نیز از ساعت 9 صبح تا ساعت 6 بعد از ظهر به روی گردشگران و خانواده ها باز است. در ادامه کارشناسان سایت سفیران سفر آماده پاسخگوئی به سوالات شما عزیزان نیز هستند.

حقایقی جالب درباره دنیای زیر آب پاتایا

دنیای زیر آب پاتایا Underwater world pattaya یکی از بزرگترین و زیباترین کواریوم های کشور تایلند به حساب می آید. این آکواریوم از 5 بخش مختلف تشکیل شده و در آن بیش از 5000 نوع ماهی زیست می کند. نکته جالب توجه اینکه گردشگران در بخش استخر لمس می توانند جانوران دریایی را لمس کرده و از نزدیک نظاره گرشان باشند. همچنین در دنیای زیر آب پاتایا امکان مشاهده 3 نمایش غذا دهی شامل تغذیه کوسه، ماهی کوی و سفره ماهی وجود دارد:

حقایقی جالب درباره دنیای زیر آب پاتایا

دنیای زیر آب پاتایا؛ یک جاذبه خانوادگی

بی شک دنیای زیر آب پاتایا به دلیل داشتن یک جو آرام و نیز انواع امکانات سرگرمی یکی از بهترین جاذبه های خانوادگی در کشور تایلند محسوب می شود. از آنجایی که این آکواریوم به صورت تونلی طراحی و ساخته شده است به همین دلیل نیز برای کودکان و نوجوانان کنجکاو نیز جذابیت بیشتری دارد. بنابراین آنها با کمی ایستادن و نگاه کردن به این تونل شیشه ای مخصوصا در هنگام غذا دهی به نها می توانند اغلب این موجودات دریایی را از نزدیک ببینند.

دنیای زیر آب پاتایا؛ یک جاذبه خانوادگی

در واقع بهترین زمان برای بازدید از دنیای زیر آب پاتایا نیز هنگام غذادهی به جانوران دریایی است. با توجه به جدول زیر می توان از زمان غذادهی روزانه این موجودات آشنا شد. همان طوری که در این جدول نیز مشاهده می شود زمان غذادهی موجودات منطقه مرجانی صبح ساعت 10:30 و بعد از ظهر ساعت 3، غذادهی به موجودات منطقه اقیانوس آزاد صبح ساعت 11 و بعد از ظهر ساعت 4 و بالاخره تغذیه موجودات بزرگ سیام صبح ساعت 11:30 و بعد از ظهر ساعت 3:30 می باشد:

دنیای زیر آب پاتایا؛ یک جاذبه خانوادگی

شرایط بازدید از دنیای زیر آب پاتایا

به جرات می توان گفت که آکواریوم دنیای زیر آب پاتایا با بیش از 5000 موجود دریایی عمدتا از آب های تایلند اولین آکواریوم مدرن این کشور می باشد. در این آکواریوم تنوع بیولوژیکی خیلی زیادی شامل مرجان ها، کوسه ها، سفره ماهی های مانتا و ماهیان غول پیکر وجود دارد که همه این جانوران دریایی از داخل یک تونل زیر آبی به طول حدود 100 متر قابل مشاهده است.

شرایط بازدید از دنیای زیر آب پاتایا

بخش های مختلف دنیای زیر آب پاتایا

همان طوری که در مطالب بالا هم عنوان شد، آکواریوم دنیای زیر آب پاتایا از بزرگترین و مدرن ترین آکواریوم های سطح کشور تایلند محسوب می شود. علاوه بر این تنوع بیولوژیکی نیز از شاخصه های مهم و قابل ذکر این آکواریوم می باشد. این آکواریوم از 5 بخش یا زون مختلف تشکیل شده که هر یک مربوط به یک تم یا موضوع خاصی از دنیای زیر آب است:

استخر لمس: این بخش در واقع در پی شبیه سازی اکو سیستم ساحلی است که شما بتوانید حیات دریایی زنده را در همین جا تجربه کنید. مثلا در همین استخر لمس ستاره دریایی خیلی بزرگی وجود دارد که توجه اغلب بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده و آنها می توانند این ستاره دریایی غول پیکر را لمس بکنند.

استخر لمس

نمایشگاه خزندگان: از دیگر بخش های جذاب و پر طرفدار آکواریوم دنیای زیر آب پاتایا نمایشگاه خزندگان می باشد. در این بخش گردشگران می توانند از انواع خزندگان بومی یا غیر بومی تایلند دیدن کنند. همچنین مار پیتون آلبینو را که یک مار غیر سمی است دور گردنشان آویزان کرده و عکس سلفی بگیرند.

نمایشگاه خزندگان

منطقه مرجانی زیر آبی زیبا: در این بخش ساعت ها می توان به انواع ماهی های و مرجان های رنگی خیره شد و با تماشای برخی ماهی های زیبا مثل کلون فیش، خورشید ماهی و یا سنگ ماهی شگفت زده شد.

منطقه مرجانی زیر آبی زیبا

آکواریوم: یک تونل طولانی که شما را به نزدیکی صدها ماهی می برد. این نوع طراحی آکواریوم به شما این حس را القاء می کند که گویی در زیر دریا در حال ماجراجویی هستید. در همین بخش و پس از گشت و گذار می توانیذ کوسه و سفره ماهی را از نردیک ببینید:

آکواریوم زیر آب پاتایا

بخش ژله ماهی عظیم الجثه: پس از اینکه شما از تونل شیشه ای خارج شدید، حالا می توانید دنیای ژله ماهیان را ببینید. با اینکه این نمایشگاه کوچکتر از نمایشگاه های دیگر است ولی یقیقنا از زیباترین و جذاب ترین بخش های آکواریوم دنیای زیر آب پاتایا نیز به حساب می آید.

بخش ژله ماهی عظیم الجثه

هزینه بازدید از دنیای زیر آب پاتایا

قیمت بلیط ورودی دنیای زیر آب پاتایا می تواند متفاوت باشد. در حال حاضر هزینه بازدید از این آکواریوم بزرگ در کشور تایلند در حدود $13.45 (دلار) می باشد. با این حال برخی از تورهای راهنمای دنیای زیر آب پاتایا از مبلغی در حدود $12.31 (دلار) آغاز می شود. ضمنا برای دسترسی به آکواریوم دنیای زیر آب پاتایا گردشگران بایستی به استان چون بوری، منطقه بانگ لامونگ، خیابان سوخومویت 11 مراجعه کنند. نکته آخر هم اینکه این آکواریوم بزرگ همه روزه از ساعت 9 صبح تا ساعت 6 بعد از ظهر به روی علاقه مندان و مشتاقان باز است. در جهت کسب اطلاعات تکمیلی درباره کشور تایلند و فهرست معروفترین جاذبه های گردشگری این کشور با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *