استرالیا

دشت نولاربور در استرالیا

دشت نولاربور در استرالیا

دشت نولاربور در استرالیا یکی از دشت های زیبا و شگفت انگیز می باشد که در بازدید از آن می توان تمامی جاذبه های طبیعی را یکجادر آن مشاهده کرد. این دشت پهناور و تقریبا بدون درخت بین نورسمان در غرب استرالیا و سدونا در جنوب استرالیا قرار دارد و طول آن در حدود 1200 کیلومتر می باشد. از جمله شگفتی های طبیعت نولاربور نیز می توان به صخره های دریایی، غارهای پراکنده محتوی فسیل هایی با قدمت هزاران ساله و از همه مهمتر حیات وحش بومی و متنوع این منطقه شامل کانگروها، شتر، اموس، دینگوها، عقاب های دم قلمی و نیز وال های مهاجر می باشد.

اما آیا برای سفر به استرالیا آمادگی دارید؟ آیا می دانید برای سفری راحت به استرالیا به چه مدارکی نیاز دارید؟ آیا از شرایط اخذ ویزای توریستی استرالیا در سال 2023 اطلاعی دارید؟ یا اصلا اطلاعی از هزینه اقامت در استرالیا دارید؟ اینها سوالات مهمی هستند که متقاضیان سفر به استرالیا مطرح می کنند. شما عزیزان می توانید با اخذ اطلاعات جامع و کامل از گروه مشاورین مجموعه سفیران سفر در جریان پاسخ این سوالات قرار گیرید.

درباره دشت نولاربور در استرالیا

دشت نولاربور Nullarbor Plain بخشی از منطقه خشک و نیمه خشک، صاف و پهناور و تقریبا بدون درخت از جنوب استرالیاست. این منطقه در کنار ساحل Great Australian Bight قرار داشته و از سمت شما نیز با صحرای بزرگ ویکتوریا مجاور است. از جمله واقعیات مهم درباب دشت نولاربور در استرالیا اینکه این دشت بزرگترین بستر سنگ آهکی در کل دنیاست که مساحتی در حدود 200000 کیلومتر مربع را اشغال می کند. در یک نگاه کلی به نقشه کشور استرالیا می توان متوجه این نکته شد که دشت نولاربور در حدود 1100 کیلومتر از شرق به غرب یعنی بین جنوب و غرب استرالیا کشیده شده است. تصویر زیر نشان دهنده موقعیت این دشت بر روی نقشه کشور استرالیا می باشد که با رنگ قرمز مشاهده می شود:

موقعیت دشت نولاربور در استرالیا

اما چرا به سفر به دشت نولاربور در استرالیا به عنوان برگترین سفر جاده ای در کل استرالیا گفته می شود؟ چرا که گردشگران برای بازدید از این دشت پهناور بایستی از بزرگراه معروفی به نام بزرگراه آیر Eyre Highway به طول تقریبی 1675 کیلومتر عبور کنند که طی همین مسافت 2 روز زمان می برد. اگر مایل به اطلاع در خصوص مشخصات کلیدی دشت نولاربور هستید پس با هم به 3 تا از شاخص ترین آنها می پردازیم:

  • مشخصه اول: بزرگترین چشم انداز دشت آهکی در جهان!
  • مشخصه دوم: بالغ بر 250 غار آهکی که زیستگاهی برای جانوران شگفت انگیز منطقه فراهم می کند.
  • مشخصه سوم: عدم وجود آب سطحی دائمی به همراه گودال های دایره ای بزرگ معروف به دولین ها و چاله های سنگی که آب را در خلال دوران بارش در خودشان حفظ می کنند.

جاذبه های دیدنی دشت نولاربور

جاذبه های دیدنی دشت نولاربور چیست؟

همان طوری که در بالا نیز گفته شد، دشت نولاربور در استرالیا در دو ایالت استرالیای غربی و استرالیای جنوبی قرار داشته و مساحت آن در حدود 197195 کیلومتر مربع می باشد و از این رقم نیز فقط مساحتی در حدود 62317 کیلومتر مربع تحت حفاظت قرار دارد. تصاویری زیبا از چشم انداز دشت نولاربور را در زیر مشاهده می کنید:

تصاویری زیبا از چشم انداز دشت نولاربور

یکی از جاذبه های اصلی دشت نولاربور که در نگاه اول گردشگران را به خود جلب می کند، تشکیلات و ساختارهای زمین شناسی همانند غارهای مختلف در استرالیای جنوبی و غربی می باشد که اغلب آنها محتوی فسیل های چند هزار ساله می باشند که به خوبی نیز حفظ شده اند. اما از دیگر جاذبه های دیدنی و بسیار مهم دشت نولاربور می توان به پوشش گیاهی و حیات جانوری بومی و غنی این دشت اشاره نمود. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • درختچه نمکی و درختچه آبی
  • انواع سوسک ها، عنکبوت ها و سخت پوستان دیگر
  • انواع حیوانات بیابانی معمول مثل کانگروهای قرمز، شترها و دینگوها
  • گونه های بومی و نادر مثل جغد نقاب دار استرالیایی
  • پرندگان شکاری مثل عقاب دم قلمی و سایر پرندگان

تفریحات گردشگران در دشت نولاربور در استرالیا

تفریحات گردشگران در دشت نولاربور در استرالیا

مسلما مسیر 1675 کیلومتری بزرگراه آیر در خود جاذبه های زیادی دارد و گردشگران با رانندگی در این دشت پهناور می توانند فعالیت های تفریحی زیر را انجام دهند:

بازدید از هنر سیلو یا Silo art: یکی از معروفترین جاهای دشت نولاربور برای بازدید گردشگران شش سیلوی غول پیکر غله می باشد که بر روی آن می توان نقاشی دختری را مشاهده کرد که در حال دویدن در مزارع گندم است. این نقاشی دیواری اثری از هنرمند ملبورنی کام اسکیل می باشد.

بازدید از هنر سیلو یا Silo art

بازدید از کارخانه فولاد سازی وایالا: در طول مسیر سفر در دشت نولاربور می توان به این کارخانه بسیار قدیمی نیز سری زد

بازدید از کارخانه فولاد سازی وایالا

شنا با شیرهای دریایی: معمولا از یک دهکده کوچکی در ساحل غربی شبه جزیره آیر، شرکت Baird Bay Ocean Eco Experience بازدیدکنندگان را به بخش محافظت شده از خلیج جهت شنا با شیرهای دریایی استرالیایی می برد.

بازی گلف: دشت نولاربور با افتخار خودش را به طولانی ترین زمین گلف جهان با 18 گودال از سدونا در استرالیای جنوبی تا کالگورلی در استرالیای غربی متصل کرده است.

بازی گلف در دشت نولاربور استرالیا

موجسواری: ساحل کاکتوس در 21 کیلومتری پنونگ به عنوان یکی از بهترین نقاط جهان برای موجسواری شناخته می شود و خیل عظیم موجسواران برای انجام این ورزش مهیج به این نقطه از دشت نولاربور سفر می کنند.

موجسواری در ساحل کاکتوس استرالیا

تماشای وال ها: خلیج فالورز احتمالا یکی از بهترین مکان ها برای دیدن وال ها می باشد و معمولا نیز در طی ماه های جولای، آگوست و سپتامبر کشتی های EP گردشگران را برای دیدن وال ها به این منطقه می آورند.

تماشای وال ها در استرالیا

نحوه دسترسی به دشت نولاربور در استرالیا

معمولا جاده ای که از آن طریق گردشگران خودشان را به دشت نولاربور در استرالیا می رسانند بزرگراه آیر Eyre Highway می باشد. این جاده طولانی و مستقیم برگرفته از نام جان آیر می باشد که در سال 1841 از این مسیر خودش را به دشت نولاربور رساند. جالب است بدانید که طول این بزرگراه در حدود 1675 کیلومتر بوده و مدت زمان تا رسیدن به دشت نولاربور نیز تقریبا 2 روز می باشد. معمولا نیز در طول مسیر سفر در بزرگراه آیر خانه های کنار جاده ای و متل ها و یا کمپ هایی برای اسکان گردشگران وجود دارد و گردشگران دشت نولاربور از این نظر دغدغه یا نگرانی خاصی ندارند. تیم مشاورین مجرب مجموعه سفیران سفر شما عزیزان را در جریان شرایط سفر به استرالیا و نیز نحوه دریافت ویزای این کشور قرار داده و ضمنا اطلاعات تکمیلی درباب هزینه های استرالیا در سال 2023 را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *