تایلند

دریاچه چیو لان تایلند

دریاچه چیو لان تایلند

دریاچه چیو لان تایلند یک دریاچه مصنوعی اما با مناظر بکر و جذاب در پارک ملی خائو سوک قرار دارد. اما چرا دریاچه مصنوعی؟ چون که این دریاچه حاصل جمع شدن آب پشت سدی به نام سد راچاپرافاست. که قدمت احداث آن نیز به سال 1987 میلادی برمی گردد. این دریاچه و نیز پارک ملی خائو سوک نیز هر دو از جاذبه های توریستی استان سورات تانی تایلند محسوب می شود. از جمله تفریحات گردشگران در این دریاچه می توان به شنا، اسنورکل، ماهیگیری، کایاک سواری، قایق سواری، پیاده روی و غیره اشاره کرد. برای آشنایی با سایر جاذبه های توریستی تایلند و کسب اطلاعات بیشتر در همین رابطه حتما با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

معرفی دریاچه چیو لان در تایلند

دریاچه چیولان Cheow Lan Lake با مساحت تقریبی 185 کیلومتر مربع از مهمترین جاذبه های دیدنی است که می توان در پارک ملی خائو سوک تایلند یافت. این دریاچه اصلا یک دریاچه سدی است که کار احداث آن همزمان با ساخت سد موسوم به سد راچاپرافا از سال 1982 شروع شد و در سال 1987 نیز به اتمام رسید. دریاچه ای که نه تنها با هدف تامین آب کشاورزی یا آب شرب و یا حتی تولید برق آبی بلکه همچنین هدف از احداث آن جذب حداکثری گردشگران به منطقه بود. اما آنچه که سبب شهرت و محبوبیت دریاچه چیو لان شده می توان به مناظر زیبا از صخره های آهکی، جنگل های بارانی متراکم، آب های زمردین و نیز گونه های بومی حیات وحش مثل دو زیستان، میمون ها، پرندگان، آبزیان و نیز حشرات مختلف است. چشم اندازی زیبا از این دریاچه را در زیر ملاحظه می کنید:

معرفی دریاچه چیو لان

اما در اینجا بد نیست با برخی حقایق جالب نیز درباره دریاچه چیو لان آشنا شوید. که به شرح زیر است:

دریاچه چیو لان در تایلند
محل استان سورات تانی، شهر سورات تانی، پارک ملی خائو سوک
نوع دریاچه دریاچه سدی
مساحت کل 185 کیلومتر مربع
متوسط عمق 40 متر
حداکثر عمق 90 متر
هدف چند منظوره

معرفی دریاچه چیو لان در تایلند

جاذبه های تفریحی دریاچه چیو لان تایلند

گردشگرانی که از دریاچه چیو لان دیدن می کنند از دو لحاظ می توانند از حضورشان در این دریاچه لذت ببرند. جنبه اول از نظر چشم اندازها و مناظر زیبای اطراف دریاچه است. جنبه دوم نیز به واسطه انجام انواع فعالیت های تفریحی ممکن در دریاچه چیو لان است. اولین فعالیت تفریحی احتمالی گردشگران در دریاچه چیولان، پیاده روی در اطراف این دریاچه است که معمولا همراه با تور انجام می شود. فعالیت تفریحی عمده دیگر در این دریاچه تایلندی، قایق سواری و مشاهده مناظر بکر و زیبای این دریاچه است. از دیگر فعالیت های تفریحی احتمالی گردشگران در دریاچه چیو لان می توان به شنا، کایاک سواری، اسنورکل و حتی اسکی روی آب اشاره کرد که هر یک برای گردشگران جذابیت خاصی دارد.

جاذبه های تفریحی دریاچه چیو لان تایلند

نحوه دسترسی به دریاچه چیو لان تایلند

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، دریاچه چیو لان در پارک ملی خائو سوک تایلند واقع شده است. بنابراین شما برای بازدید از این دریاچه و تفریح و سرگرمی در آن ابتداء بایستی به پارک ملی خائو سوک در شهر سورات تانی از توابع استان سورات تانی تایلند سفر کنید. برای سفر به شهر سورات تانی و سپس پارک ملی خائو سوک نیز به چند روش می توان اقدام کرد که اینها شامل استفاده از خودرو شخصی، ون و یا اتوبوس است.

نحوه دسترسی به دریاچه چیو لان تایلند

شرایط بازدید از دریاچه چیو لان تایلند

با توجه به اینکه دریاچه چیو لان در داخل محدوده پارک ملی خائو سوک قرار دارد، پس ورود به این پارک مستلزم پرداخت هزینه بلیط است. منتها هزینه بلیط ورودی پارک ملی خائو سوک تایلند نیز بسته به سن بازدیدکنندگان متفاوت است. مثلا هزینه بلیط ورودی افراد بزرگسال حدود THB300 (بات) ولی هزینه بلیط ورودی کودکان در حدود THB150 (بات) می باشد. ضمنا بد نیست بدانید که پارک ملی خائو سوک نیز همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 17 عصر به روی گردشگران باز است.

شرایط بازدید از دریاچه چیو لان تایلند

بهترین زمان برای بازدید از دریاچه چیو لان

با اینکه در هر فصلی از سال می توان از دریاچه چیو لان تایلند دیدن کرد ولی باید دید که بهترین زمان برای سفر به این دریاچه چه زمانی است. واقعیت این است که بهترین زمان ممکن برای بازدید از دریاچه مذکور در پارک ملی خائو سوک فصل خشک سال یعنی ژانویه الی مارچ هر سال یا به عبارت دیگر از دی ماه تا فروردین هر سال است. با وجود اینکه دما در این فصل از سال بالاست ولی در عوض ممکن است باران خیلی ناچیزی ببارد.

حقیقتا تایلند را می توان سرزمینی برای کشف عجایب دانست. چرا که جاذبه های طبیعی و فرهنگی این کشور تمام شدنی نیست. اگر بخواهیم لیستی از مقاصد گردشگری و نیز جاذبه های مختلف تایلند را فراهم کنیم بایستی چندین روز را به این کار اختصاص دهیمو تا از این طریق به لیست طومار گونه ای از عجایب و شگفتی های تایلند برسیم. اگر شما هم تایلند را به عنوان مقصد مسافرتی خودتان انتخاب کرده اید، پس باید که اهل ماجراجویی و کشف تازه ها باشید. با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت همراه باشید تا با شگفتی های زیادی از تایلند آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *