آلمان

دره راین در آلمان

دره راین در آلمان

در مقاله حاضر ما درصددیم تا با معرفی دره راین در آلمان شما را با جاذبه های مهم این منطقه و نیز فعالیت های تفریحی و توریستی آن آشنا کنیم. در همین ابتداء باید به عرض برسانیم که این منطقه با مساحت 65 کیلومتر بین دو شهر کوبلنز و بینگن آلمان قرار داشته و از سال 2002 نیز به لیست جاذبه های میراث جهانی یونسکو (UNESCO) اضافه شده است. از مهمترین جاذبه ها و مراکز توریستی دره راین می توان به چشم انداز طبیعی زیبای این منطقه همراه با انواع قلعه ها، کلیساها و نیایشگاه های مختلف اشاره نمود.

همچنین از دیگر جاذبه های این منطقه توریستی آلمان می توان به برگزاری فستیوال آتش بازی راین یا Rhein in Flames اشاره کرد که نام 5 نمایش آتش بازی مختلف در امتداد رودخانه راین می باشد. این فستیوال نیز همه ساله در بخش های مختلف دره راین برگزار می شود و در آن کشتی های مملو از مسافر با نورپردازی های مختلف رودخانه را می پیمایند تا مسافران نمایش آتش بازی را در هر نقطه از راین مشاهده کنند. با ما در مجموعه سفیران سفر همراه باشید تا ویزای توریستی شنگن آلمان 2023 را در سریعترین زمان ممکن و با هزینه پایین دریافت کنید.

دره راین در آلمان بعنوان میراث جهانی

دره راین یا Rhine Gorge که به خاطر دره راین میانی علیا (Upper Middle Rhine Valley) معروف است در واقع منطقه ای به وسعت 65 کیلومتر از راین بین شهرهای کوبلنز و بینگن در ایالت های راین لن پالاتینات و هسه آلمان می باشد. بهتر است بدانید که این دره به واسطه ترکیب منحصر بفردی از جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و صنعتی در ژوئن سال 2002 به لیست جاذبه های میراث جهانی یونسکو (UNESCO) اضافه شده است. چشم اندازهای زیبایی از دره راین را در تصاویر پایین مشاهده می کنید:

چشم اندازهای زیبایی از دره راین

دره راین دارای تشکیلات زمین شناسی جالبی به نام سنگ های لورلی loreley می باشد که ارتفاع این سنگهای شیب دار حتی تا 200 متر نیز می رسد. این دره همچنین میکرواقلیم خاص خود را داشته و به عنوان یک زیستگاهی برای گونه هایی عمل می کند که در مناطق دیگر آلمان یافت نمی شود. از این گذشته دره راین مناسب ترین اقلیم و خاک را برای کشت انگور دارد و به همین علت بیشترین سهم از تاکستان های آلمان متعلق به این منطقه می باشد. در معرفی دره راین در آلمان ناگفته نماند که این دره زمانی شاهراه تجاری مهم در اروپای مرکزی محسوب می شد و به همین دلیل نیز قلعه های زیادی در این دره احداث شده و این دره به منطقه استراتژیکی برای امپراطوری روم تبدیل شد.

دره راین در آلمان بعنوان سایت میراث جهانی

جاذبه های توریستی دره راین در آلمان

در ادامه معرفی دره راین در آلمان ما قصد داریم تا در این بخش از مقاله شما را با جاذبه های دیدنی این دره زیبا آشنا کنیم. یکی از جاذبه های توریستی معروف دره راین قلعه کاتز یا Burg Katz در ساحل رودخانه راین در سنت گوار می باشد که در حدود سال 1371 توسط کنت ویلیام دوم ساخته شده است. یکی دیگر از جاذبه های توریستی راین قلعه ارنبریتستین در کوبلتز می باشد که بر شهر کوبلتنز کاملا مشرف بوده و از سال 2002 نیز بخشی از میراث جهانی یونسکو (UNESCO) دره راین محسوب می شود. جاذبه دیگر در معرفی دره راین در آلمان، قلعه قرون وسطایی استولزبنفلز نزدیک شهر کوبلنز در کرانه سمت چپ راین در ایالت راین لن پالاتینات می باشد. تصاویر زیر نشانگر چشم اندازهایی زیبا از این 3 قلعه زیبا می باشد:

جاذبه های توریستی دره راین در آلمان

علاوه بر اینها قلعه های تاریخی زیادی در ساحل دره راین مثل قلعه مارکس برگ، قلعه راین استین، قلعه بورگ استالک و غیره وجود دارد که تماشای آنها برای گردشگران جذابیت خاص خود را دارد. اما تعداد کلیساهای تاریخی در جوار رودخانه راین نیز کم نیست و از معروفترین آنها می توان به کلیساهای سنت کاستور در کوبلنز، نیایشگاه ورنر در باخارخ و غیره اشاره نمود. اما از دیگر جاذبه های توریستی دره راین می توان به پل های معلق و تله کابین های مختلف مثل تله کابین راین در کوبلنز اشاره نمود.

بازدید از دره راین در آلمان

فستیوال آتش بازی دره راین در آلمان

فستیوال آتش بازی راین یا Rhein in Flames نام 5 نمایش آتش بازی مختلف در طول مسیر رودخانه راین می باشدکه همه ساله در بخش های مختلف دره راین برگزار می شود. در قالب این فستیوال شاد و مفرح، قایق ها و کشتی های مملو از مسافر با نورپردازی های مختلفی که دارند رودخانه را پیموده تا مسافران نمایش آتش بازی را در تمامی نقاط راین مشاهده کنند. پس فستیوال مذکور زمانی شروع می شود که کشتی ها از راه برسند. در طول نمایش در سنت گوار و سنت گوارشوسن، قافله بین دو قلعه بورگ مائوس و بورگ راین فلز می ایستد تا مسافران نمایش را بهتر و با لذت بیشتری ببینند. معروفترین نقاط شروع برای تور دره راین و نیز آتش بازی راین شامل کلوگن فقط شمال بن و فرانکفورت فقط شرق ردزهایم می باشد. همچنین شهرهای راینی دیگر مثل ماینز و ویس بادن نیز از معروفترین نقاط شروع تور دره راین در آلمان محسوب می شود.

فستیوال آتش بازی دره راین در آلمان

نحوه دسترسی و بازدید از دره راین

قبل از معرفی انواع روش ها و مسیرهای دسترسی به این دره لازم است ابتداء با شهرهای مختلف در طول این مسیر آشنا شد. این شهرها شامل کوبلنز، لانستین، رنز، بروباخ، بوپارد، سنت گوارشوسن، سانکت گوار، اوبر وسل، کائوب، باخاراخ، لورش، آسمانشوسن، بینگن و رودشایم می باشد. بنابراین برای بازدید از دره راین در آلمان می توان به هر یک از این شهرها سفر کرد. اما از روش های مختلف برای انجام این سفر می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • بوسیله قطار: دره راین در آلمان توسط 2 خط قطار ساپورت می شود. خط لینکه راین استرکه یا Linke Rheinstrecke (خط راین چپ) در طول ساحل چپ (غربی) راین از کلوگن تا ماینز و خط رشته راین استرکه یا Rechte Rheinstrecke (خط راین راست) که در امتداد ساحل راست (شرقی) راین از کلوگن تا ویس بادن حرکت میکند.
  • بوسیله کشتی: گردشگرانی که قصد سفر به راین با کشتی را دارند بایستی بدانند که کلن- دوسلدروف راین شیفارت (KD) شرکتی است که سرویس های مسافربری منظمی بین کلوگن و ماینز ارائه میدهد.
  • بوسیله هواپیما: بهترین نقطه شروع برای آغاز سفر هوایی به دره راین فرود در شهرهای کلوگن، فرانکفورت، ماین و ویس بادن میباشد.

لازم به ذکر است که کارشناسان مجموعه سفیران سفر راهنما و مشاور مطمئن شما در تمامی مراحل اخذ ویزای توریستی میباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *