بلغارستان

دره امن در بلغارستان

دره امن در بلغارستان

دره امن در بلغارستان یک مکان طبیعی زیبا در امتداد رودخانه نگووانکا در پایکوه های دامنه شمالی رشته کوه بالکان مرکزی است که از شهر ولیکو تورنوو نیز 20 کیلومتری فاصله دارد. دقیقا نیز از وسط این دره رودخانه ای جاری است و در طی سالیان متمادی با کندن بستر سنگ آهکی نرم خود باعث تشکیل این دره زیبا و پرتگاه هایی به ارتفاع 90 متر شده است. علاوه بر وجود چشم اندازهای جذاب و دیدنی همچنین دره امن دارای آبشارهای فوق العاده زیبایی به نام جست دختران و نیز غار عمیقی به نام غار امن می باشد. که عمیق ترین غار کشور بلغارستان نیز به حساب می آید.

بنابراین پیک نیک در نواحی سرسبز، شنا در آبشار جست دختران و نیز غار نوردی در غار امن و 12 غار دیگر این منطقه از جمله جاذبه های تفریحی و مهیج گردشگران در دره امن می باشد. همچنین پیاده روی در مسیر معروفی به نام مسیر اکولوژیکی امن (جاده نگووانکا) می تواند ایده جذابی برای ماجراجویان باشد. تیم کارشناسان سایت سفیران سفر در این مقاله در پی معرفی کامل دره امن و جاذبه های دیدنی این دره زیبا در کشور بلغارستان هستند.

دانستنی ها قبل از سفر به دره امن در بلغارستان

دره امن Emen Canyon مکان بسیار زیبایی در امتداد رودخانه نگووانکا در دامنه های شمالی رشته کوه بالکان مرکزی است. کنیونی که از جنوب دره نوو سلو شروع شده و نزدیک روستای امن جایی که دره پر شیب می گردد قطع می شود. به همین دلیل نیز این دره زیبا به دو بخش بوآز علیا و سفلی تقسیم بندی می شود. همچنین به خاطر مشخصات طبیعی منحصر بفرد و زیبایش، این دره از 11 نوامبر سال 1980 میلادی به عنوان یک منطقه طبیعی حفاظت شده اعلام شده است. چشم انداز بسیار زیبایی از دره امن را در تصویر پایین مشاهده می کنید:

دانستنی ها قبل از سفر به دره امن در بلغارستان

معروفترین جاذبه های دره امن چیست؟

حالا که با مختصات و موقعیت جغرافیایی و مکانی دره امن در بلغارستان آشنا شدید. بهتر است همراه هم به مرور جاذبه های دیدنی این دره زیبا نیز بپردازیم:

  • آبشارهای جست دختران: بدون هیچ شکی زیباترین و جذاب ترین بخش از دره امن آبشار مومین اسکوک (آبشار جست دختران) است. آبشاری به ارتفاع 10 متر که از هر دو طرف نیز به صخره ها چسبیده و در زیر آن نیز یک استخر وجود دارد که گردشگران از آن برای آب تنی در فصل گرم سال استفاده می کنند. همین آبشار است که چشم انداز بسیار زیبایی به دره امن داده است.
  • غار امن: به خاطر کارستی بودن منطقه و نیز بدان سبب که کارست خیلی سریع فرسایش می یابد، در دره امن بلغارستان غاری به طول 3113 متر وجود دارد که از آن به عنوان عمیق ترین غار این کشور یاد می شود. غاری که به نظر محققان و دانشمندان باستان شناسی در عصر نو سنگی توسط انسان ها اشغال شده بوده است و در ضمن اشیاء و مصنوعاتی از دوره های تاریخی مختلف شامل عصر برنز، عصر آهن و دوره های دیگر از این غار یافت شده است. در طی دوره سوسیالیستی، این غار کاربری های مختلفی از مزرعه پرورش قارچ گرفته تا پادگن نظامی داشته است.
  • رستوران غاری: در عصر فعلی نیز پادگان بازمانده از دوره سوسیالیستی حالا به یک رستوران تبدیل شده و گردشگران در هنگام بازدید از غار امن می توانند از غذاها و نوشیدنی های سرو شده در آن سفارش دهند.
  • زیستگاه خفاشان: همچنین بد نیست بدانید که غار امن در بلغارستان و اروپا به عنوان زیستگاه خفاشان محسوب می شود. در این غار تنوع بالایی از گونه های مختلف خفاش دیده می شود.

معروفترین جاذبه های دره امن

جاذبه های تفریحی دره امن بلغارستان چیست؟

اولین و شاید مهمترین جاذبه تفریحی گردشگران و جهانگردان در دره امن بلغارستان، پیاده روی است. مسیر اکولوژیکی امن با نام جاده نگووانکا از روستایی به نام روستای امن شروع می شود. اما همچنین یک جاده آسفالته نیز به غار امن وجود دارد که از آنجا بخش بسیار جذاب دره شروع می شود؛ مسیری که مخصوص راه پیمایان است تا از دیدن چشم اندازهای تماشایی دره امن نهایت لذت را ببرند. اما نمی توان به دره امن در بلغارستان آمد و از آبشار جست دختران و شنا در استخر پایین این آبشار غافل شد.

جاذبه های تفریحی دره امن

یکی دیگر از جاذبه های تفریحی و بسیار معروف گردشگران در دره امن در بلغارستان غار نوردی است. چرا که این دره علاوه بر داشتن غار امن همچنین دارای 12 غار دیگر نیز می باشد. در این میان بهترین توصیه به گردشگران این است که برای بازدید از دره امن و جاذبه های مختلف آن حتما با تورهای راهنمای ولیکو تورنوو همراه شوند.

جاذبه های تفریحی دره امن بلغارستان

نزدیکترین هتل ها به دره امن در بلغارستان

در اطراف دره امن هتل ها و اقامتگاه های زیادی وجود دارد که هر کدامیک نیز با امکانات و خدمات ایده آل از مسافران و گردشگران استقبال می کنند. ما در اینجا به نزدیکترین اقامتگاه ها به این جاذبه طبیعی در کشور بلغارستان به شرح زیر اشاره می کنیم:

  • دهکده تعطیلات امنیتو (0.76 مایل)
  • مهمان خانه پریاتلی (0.94 مایل)
  • مجموعه نیگووانکا (0.97 مایل)
  • مهمان خانه کنار تپه ای پوشوو (7.41 مایل) و غیره

نزدیکترین هتل ها به دره امن در بلغارستان

بهترین زمان برای دیدن دره امن در بلغارستان؟

یکی از سوالات متداول در خصوص دره امن، بهترین زمان ممکن برای بازدید از این دره زیباست. باید قبول کنیم که دره امن در فصل بهار در زیباترین وضعیت خود قرار دارد. یعنی درست زمانی که رودخانه ها کاملا پر آب بوده و طبیعت نیز در حال تازه شدن است. در همین فصل است که چمنزارهای اطراف مسیرهای پیاده روی فرصت های خیلی خوبی برای پیک نیک، کمپ زنی و تفریحات دیگر فراهم می کند. از این گذشته استخر زیر آبشارهای جست دختران ایده آل ترین محل برای شنا کردن است.

بهترین زمان برای دیدن دره امن

از این دسته جاذبه های طبیعی در کشور بلغارستان زیاد است و کافی است که شما فقط بر روی یکی از آنها انگشت بگذارید و تورهای راهنمای آن همراه شوید. اما قبل از شروع این سفر اکوتوریستی برای بازدید از شگفتی های طبیعت بلغارستان بایستی بدانید که لازمه چنین سفری تقاضای ویزایی به نام ویزای توریستی بلغارستان است. ویزایی که خود تا 189 روز اعتبار داشته ولی مدت اقامت از این طریق فقط 90 روز است. به منظور مشاوره بیشتر در اینباره میتوانید با مجموعه سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *