پرتغال

خانه سنگی در پرتغال

خانه سنگی در پرتغال

در این نگارش به توصیف خانه سنگی در پرتغال یکی از جاذبه های منحصر بفرد این کشور می پردازیم. این خانه سنگی از 4 قطعه سنگ خیلی بزرگ ساخته شده است. خانه ای الهام گرفته شده از فلینت استونز که در سال 1974 میلادی توسط خانواده رودریگوئز به عنوان یک خانه تعطیلات ساخته شده است. ولی به مرور کاربری آن عوض شد و حالا این خانه سنگی به موزه ای کوچک شامل اشیاء مختلف و عکس هایی از تاریخچه خانه تبدیل شده است. در ادامه همین مطالب نیز با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید تا با شرایط بازدید از خانه سنگی بیشتر آشنا شوید.

خانه سنگی؛ خانه ای عجیب در پرتغال!!!

شاید با شنیدن نام خانه سنگی پرتغال Stone House بگویید که این خانه نیز مثل اغلب خانه ها از جنس سنگ ساخته شده و یا حداقل جنس مصالح استفاده شده برای تزیین نمای آن از سنگ می باشد. اما با دیدن تصویر خانه سنگی پرتغال مطمئنا نظرتان عوض می شود. چرا که دیوارها و سقف این خانه سنگی از 4 قطعه سنگ عظیم ساخته شده است. در واقع این سنگ های بزرگ هم به عنوان فونداسیون، دیوار و هم سقف خانه استفاده شده است. نمایی جذاب از خانه سنگی پرتغال را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

خانه سنگی؛ خانه ای عجیب در پرتغال

خانه سنگی یک یادبود معماری خاص در پرتغال

با تماشای نماهای مختلف از خانه سنگی به راحتی می توان گفت که این خانه ساخته شده از تخته سنگ های عظیم یک خانه با معماری منحصر بفردی است. به همین دلیل نیز اغلب از این خانه سنگی به عنوان یادبود معماری واقع در بین سلریکو دی باستو و فافه در شمال کشور پرتغال یاد می شود. خانه ای که نامش را هم از چهار قطعه سنگ بزرگی گرفته است که از آنها به عنوان فونداسیون، دیوارها و سقف این خانه استفاده شده است.

خانه سنگی یک یادبود معماری خاص در پرتغال

تاریخچه ساخت خانه سنگی پرتغال

کاسا دو پندو یا همان خانه سنگی پرتغال یکی از جاذبه های توریستی و پر بازدید کشور پرتغال به حساب می آید. خانه ای که بر روی تپه های فافه در دورترین بخش از کشور پرتغال واقع شده است. کار ساخت این خانه عجیب و غریب در سال 1972 میلادی شروع شد و پس از حدود 2 سال دیگر یعنی در سال 1974 میلادی نیز به پایان رسید. طراح و سازنده این خانه سنگی نیز اهل گویماراس بود. خانه ای که در ابتداء به عنوان یک اقامتگاه تابستانی برای خانواده رودریگوئز استفاده می شد.

تاریخچه ساخت خانه سنگی

اما امروزه این خانه سنگی به یک موزه کوچکی از اشیاء مختلف و نیز عکس های قدیمی درباره تاریخچه خانه تبدیل شده است. این خانه در نزدیکی یک مزرعه بادی قرار دارد. با این حال جالب است بدانید که خود این خانه سنگی از هیچ گونه منبع برقی برخوردار نیست. در مجموع به خاطر طراحی عجیب و نیز ترکیب این خانه با طبیعت اطرافش، خانه سنگی پرتغال به یک جاذبه توریستی جذابی در این کشور تبدیل شده است.

طراحی خانه سنگی در پرتغال

خانه سنگی پرتغال یک کلبه عجیب از جنس سنگ های عظیم الجثه می باشد و به همین دلیل نیز خود پرتغالی ها به آن کاسا دو پندو می گویند. خانه ای که بین دو تخته سنگ خیلی بزرگ ساندویچ شده و در ساخت آن نیز از فلینت استون ها الهام گرفته شده است. درست همانند نمای بیرونی اش داخلی این خانه نیز خیلی ساده است. خانه ای که اطراف آن حصار کشی شده و بخش جلویی خانه نیز با سرخس عقابی پوشیده شده است.

جالب است بدانید که خانه سنگی پرتغال حتی لوکیشن فیلم سینمایی نیز بوده است. به طوری که نماهایی زیبا از این خانه را می توان در فیلم سینمایی پرتغالی به نام ماه مشاهده کرد.

طراحی خانه سنگی در پرتغال

جاذبه های اطراف خانه سنگی در پرتغال

در کل مدت زمان توصیه شده جهت بازدید از خانه سنگی پرتغال در حدود 1 الی 2 ساعت می باشد و پس از اتمام این مدت زمان نیز گردشگران می توانند از نزدیکترین جاذبه های توریستی به این خانه سنگی دیدن کنند. به همین دلیل نیز از نزدیکترین جاذبه های دیدنی به این خانه می توان به لیست جاذبه های زیر اشاره کرد:

  • سمیناریو دی سانت ترسینها (10.82 مایلی)
  • قلعه گویماراس (11.85 مایلی)
  • پونته دا میساریلا (14.24 مایلی) و غیره

جاذبه های اطراف خانه سنگی در پرتغال

شرایط بازدید از خانه سنگی پرتغال

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، خانه سنگی پرتغال به شهر فافه در شمال پرتغال خیلی نزدیک است. پس ما در اینجا به توضیح مسیر دسترسی از فافه می پردازیم. بعد از خروج از شهر فافه بزرگراه N311 را تا موریرا دی ری طی می کنید و و دقیقا قبل از خروج به وارزیا کووآ مستقیم به سمت تپه ای در یک جاده سنگی تا لامیرینها می روید. این جاده یک جاده پر شیب و خطرناکی است و از همین رو نیز برای رانندگی در این جاده بایستی احتیاط به خرج داد. با طی همین مسیر و درست در بالای کوهی، خانه سنگی قرار دارد.

ویزای سفر به پرتغال از انواع ویزاهای کوتاه مدت یا نوع C می باشد که به گردشگران و جهانگردان خارجی این اجازه را می دهد تا به مدت 90 روز در پرتغال به سیاحت پرداخته و از سفرشان به این کشور اروپایی لذت ببرند. منتها درخواست این نوع ویزا منوط به ارائه یکسری مدارک است تا آفیسرهای سفارت پرتغال از هدف و نیت سفر متقاضیان مطلع شوند. شما عزیزان نیز برای دریافت اطلاعات تکمیلی در همین باب می توانید با گروه کارشناسان مجرب و کارآزموده مجموعه سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *