استرالیا

خانه رز سایدلر در استرالیا

خانه رز سایدلر در استرالیا

خانه رز سایدلر در استرالیا یکی از خانه موزه های بسیار دیدنی در حومه سیدنی به نام واهرونگا در نیو ساوت ولز استرالیا است. این خانه موزه توسط شخصی به نام هری سایدلر طراحی شده و از سال 1948 تا 1950 میلادی نیز توسط برت آر. لیک ساخته شده است. خانه ای که با دو نام خانه تپلیتسکی یا خانه رز نیز شناخته می شود. جالب است بدانید که این مجموعه تقریبا از 2 آوریل سال 1999 به خاطر اهمیت فرهنگی و هنری خود در لیست میراث دولتی نیو ساوت ولز قرار گرفته است. حالا با کارشناسان مجموعه سفیران سفر همراه شوید تا با این جاذبه توریستی کشور استرالیا بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه طراحی و ساخت خانه رز سایدلر در استرالیا

خانه رز سایدلر در استرالیا Rose Seidler House متعلق به شخصی به نام هری سایدلر می باشد. در واقع طراح اصلی این خانه نیز هری سایدلر بوده است. این خانه بین سال های 1948 تا 1950 ساخته شده است. در سال 1952 حدود 6.5 هکتار به 3 قطعه زمین تقسیم شد و در سال 1956 نیز خانه مارکوس سایدلر و خانه رز تکمیل شدند. ضمنا خانواده سایدلر نیز به مدت 20 سال در همین جا زندگی کردند. در خلال این مدت ریزتقسیماتی انجام شد و در اواخر دهه 1960 والدین هری سایدلر از دنیا رفتند. این خانه تا سال 1980 تحت اجاره بود و در آنجا الیزابت اوات (خواهر سایدلر) و فرزندانش ریچارد و آنا زندگی می کردند. نماهایی مختلف از خانه رز سایدلر در استرالیا را در زیر مشاهده می کنید:

نماهایی مختلف از خانه رز سایدلر در استرالیا

در سال 1981 خود هری سایدلر فضاهای داخلی و خارجی این خانه را مجددا طراحی کرد. تا اینکه در سال 1988 هری سایدلر مالکیت این خانه را رسما به وزارت مجری قانون میراث استرالیا واگذار کرد. این ملک نیز برای استفاده به عنوان خانه موزه عمومی به شرکت خانه موزه های نیو ساوت ولز اجاره داده شد. لازم به ذکر است که موزه مذکور نیز از سال 1991 هر یکشنبه به روی عموم باز است.

تاریخچه طراحی و ساخت خانه رز سایدلر در استرالیا

جاذبه های دیدنی خانه رز سایدلر در استرالیا

کلا جاذبه قابل ذکر خانه مذکور و اصلا شهرت این خانه به طراحی مدرن و شیک آن می باشد. این خانه بخشی از برنامه ریزی مفهومی خانوادگی هری سایدلر متشکل از 3 خانه مدرنیستی ملهم از نمونه های آمریکایی است. رابطه معماری با چشم انداز، رابطه خانه در فضای تمیز با چند اکالیپتوس نشان دهنده یکی از نشانه های اصلی مدرنیسم می باشد. بخش جذاب و دیدنی دیگر از خانه رز سایدلر باغ این مجموعه می باشد که در اطراف خانه توسعه یافته و نشانگر خلاقیت شخصی سایدلر می باشد. گیاهان مورد استفاده در باغ خانه رز سایدلر شامل ترکیبی از ارکیده های تراس بندی شده به همراه گیاهان تزئینی می باشد. چشم اندازی زیبا از باغ اطراف خانه رز سایدلر را در زیر مشاهده می کنید:

جاذبه های دیدنی خانه رز سایدلر در استرالیا

اهمیت بازدید از خانه رز سایدلر در استرالیا

خانه رز سایدلر در استرالیا به عنوان منبعی برای نمایش بسیاری از ویژگی های معماری، طراحی و هنر معاصر دارای اهمیت تاریخی است. این خانه یکی از عالی ترین و ناب ترین معماری داخلی مدرن در استرالیا می باشد چراکه خانه مذکور توسط نسل دوم از معماران مدرن قرن بیستم طراحی شده است. خانه رز سایدلر همچنین شامل مبلمان دهه 1940 می باشد که همین امر یادآور طراحانی مثل ایامس، سارنین و هاردوی می باشد. همچنین خانه رز سایدلر به دلیل اهمیتش در مشخصه معماری داخلی در نیو ساوت ولز نه تنها به خاطر مقلدهای مستقیم در دهه 1950 بلکه به واسطه معماران و شیوه معماری در دهه های بعدی دارای اهمیت اجتماعی است.

این خانه به لحاظ فنی نیز بخاطر دیتیل طراحی و انتخاب روش های ساخت و مصالح ساختی که بر جنبه های ساخت و ساز خانه پسا جنگ تاکید می کند، اهمیت دارد. در واقع خانه رز سایدلر بسیاری از نمونه های فناوری داخلی مدرن و محصولات تجاری را که در این زمان به استرالیا وارد شده بود را با هم تلفیق می کند. اینها شامل وسایل الکترونیکی، وسایل کمک های اولیه، سیستم های ذخیره سازی، دستگاه های تناسب اندام و لوازم ورزشی و غیره می باشد. اما از دلایل گنجاندن نام این خانه در لیست میراث دولت نیو ساوت ولز در سال 1999 می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

اهمیت خانه رز سایدلر در استرالیا

آدرس و هزینه بازدید از خانه رز سایدلر در استرالیا

همان طوری که در مطالب قبلی هم گفته شد، خانه رز سایدلر در استرالیا در نیو ساوت ولز استرالیا قرار دارد. برای دسترسی به این مجموعه گردشگران بایستی از طریق جاده 71 Clissold، Wahroonga به این خانه برسند. اما مطابق اعلام سایت موزه های زندگی سیدنی Sydneylivingmuseums.com.au، هزینه بلیط ورود به خانه رز سایدلر در استرالیا با توجه به سنین بازدیدکنندگان بین 12$ تا 15$ (دلار) متغیر است. در جدول زیر می توان با هزینه بلیط این مجموعه آشنا شد:

بازدیدکننده هزینه بلیط (دلار)
بزرگسال 15$
نوجوانان و کودکان 12$
خانواده 38$
کودکان زیر 5 سال رایگان

آدرس و هزینه بازدید از خانه رز سایدلر در استرالیا

اهداف ایرانیان سفر به استرالیا چیست؟

طبق قوانین استرالیا، ایرانیان برای سفر به این کشور حتما می بایست از قبل درخواست ویزا دهند. این ویزا با عنوان ویزای توریستی استرالیا شناخته می شود که رسما با عنوان ویزای سابکلاس 600 استرالیا هم معروف است. ویزایی که به دارنده آن امکان و اجازه اقامت حداقل 3 ماهه و حداکثر 12 ماهه در استرالیا را میدهد و هدف متقاضیان از اخذ این ویزا نیز حتما بایستی اهداف گردشگری و یا دیدار دوستان، خانواده یا فامیل در کشور استرالیا باشد. از مهمترین مشخصات ویزای سابکلاس 600 استرالیا همچنین می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

مهمترین مشخصات ویزای سابکلاس 600 استرالیا

شما عزیزان و سروران گرامی برای کسب اطلاعات کاملتری در خصوص انواع شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ این ویزای استرالیا و یا ویزاهای کاری یا تحصیلی کشور استرالیا می توانید با تیم مشاورین زبده مجموعه سفیران سفر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *