آلمان

خانه رزیدنتس در وورتسبورگ آلمان

خانه رزیدنتس در وورتسبورگ آلمان

خانه رزیدنتس در وورتسبورگ آلمان با مساحتی حدود 14.77 هکتار جزء جاذبه های توریستی این شهر محسوب شده و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این اثر تاریخی- هنری زیبا درست در وسط شهر وورتسبورگ و توسط دو شاهزاده اسقف یعنی برادران جان فیلیپ فرانز و فردریش کارل فان شون بوم ساخته شده است. این کاخ در قطعه زمینی به مساحت 92 متر در 167 متر ساخته شده و مجموعا نیز حدود 400 اتاق دارد و از معروفترین بخش های آن می توان به باغ های دربار شامل پارک روزنباخ، تالار سفید، نمازخانه دربار، پلکان های بزرگ بدون ستون، سقف های فرسکو یا دارای نقاشی دیواری، تالار امپراطوری و غیره اشاره نمود. با ما در مجموعه سفیران سفر همراه شوید تا شما را به برترین جاذبه های گردشگری آلمان و جهان در سال 2023 آشنا کنیم.

درباره وورتسبورگ آلمان و جاذبه های آن

ووربورگ یا Wurzburg شهری در منطقه سنتی فرانکونیا در شمال ایالت باوریای آلمان می باشد. این شهر به لحاظ تقسیمات سیاسی تابع ایالت فرانکونیا سفلی می باشد. شهری که در طول سواحل رودخانه ماین قرار گرفته و حدود 130000 سکنه دارد. این شهر در حدود 120 کیلومتری از فرانکفورت ام ماین در غرب و نورنبرگ در شرق قرار دارد. کل مساحت این شهر حدود 87.63 کیلومتر مربع بوده و در ایالت باوریا قرار دارد. صنعت توریسم برای شهر ووربورگ از اهمیت خاصی برخوردار است و گردشگران خارجی نیز معمولا برای بازدید از جاذبه های توریستی زیر به این شهر سفر می کنند:

  • وورزبرگر رزیدنس یا خانه رزیدنتس در وورتسبورگ آلمان: که یک جاذبه میراث جهانی یونسکو (UNESCO) می باشد که حوالی مرکز شهر بوده و توسط دو شاهزاده اسقف یعنی برادران جان فیلیپ فرانز و فردریش کارل فان شون بوم ساخته شده است.
  • قلعه مارین برگ: این قلعه زیبا بر روی تپه ای در غرب شهر واقع شده و بر کل شهر و نیز تپه های مجاور اشراف دارد.
  • کلیسای کاپله: کلیسای کوچک ساخته شده به سبک باروک/ راکوکو
  • بیمارستان جولیوسپیتال: بیمارستانی قدیمی ساخته شده توسط آنتونیو پترینی به سال 1700 الی 1704 به سبک باروک و غیره

آشنایی با خانه رزیدنتس در وورتسبورگ آلمان

آشنایی با خانه رزیدنتس در وورتسبورگ آلمان

یکی از دیدنی های وورتسبورگ، بازدید از خانه رزیدنتس یا Wurzburg Residence در این شهر تاریخی آلمان می باشد. در واقع خانه رزیدنتس در وورتسبورگ آلمان یک نوع کاخ مجلل و بسیار بزرگی است که با فرمان دو شاهزاده اسقف یعنی برادران جان فیلیپ فرانز و فردریش کارل فان شون بوم و توسط جان لوکاس فان هیلدربرانت و ماکسیمیلیان فان ولش (نمایندگان سبک باروک جنوب آلمان طراحی و ساخته شده است. در همین ابتداء باید بدانید که این کاخ زیبا با نام کامل Würzburg Residence with the Court Gardens and Residence Square در فهرست میراث جهانی یونسکو (UNESCO) ثبت شده است. نمایی از این کاخ را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

جاذبه های دیدنی خانه رزیدنتس در وورتسبورگ آلمان

جاذبه های دیدنی خانه رزیدنتس در وورتسبورگ آلمان

خانه رزیدنتس یا Residence کلا بر روی یک پلات 92 در 167 متری ساخته شده است. سازه اصلی شامل یک بال مرکزی با دو بال جانبی، بلوک های شمالی و جنوبی است که هر کدام با دو دربار یا دیوان داخلی مشخص است. کلا این خانه 4 طبقه ای ساخته شده و دارای سقف های مرتفعی است. سازه مذکور دارای نمایی سنگی سفید بوده و علاوه بر دربار و تالارهای مجلل دارای اتاق هایی برای مستخدمین، آشپزخانه و ادارات دولتی نیز می باشد. همچنین خانه رزیدنتس در وورتسبورگ آلمان تقریبا 400 خانه دارد. اما در بازدید از داخل خانه رزیدنتس می توان با جاذبه های دیدنی زیر آشنا شد:

  • پلکان های بزرگ به مساحت 18 در 32 متر ساخته شده به سبک باروک
  • سقف بسیار مرتفع دارای فرسکو یا نقاشی های دیواری! این نقاشی دیواری در جهان بزرگترین فرسکو از نوع خود بوده و از 1750 تا 1753 توسط نقاش ونیزی جیوانی باتیستا تیپولو ترسیم شده و نشان دهنده 4 قاره اروپا، آمریکا، آسیا و آفریقاست
  • تالار سفید به سبک روکوکو که در واقع اتاق حضار بوده و با تزیینات گچ بری زیبا از آنتونیو بوسی طراحی شده است
  • تالار امپریال یا کایزرسال که درست در مرکز باغ جلویی قرار داشته و در ساخت دیوارهای آن علاوه بر گچ بری همچنین از مرمرهای قرمز، سفید و زرد هم استفاده شده است
  • آپارتمان های امپریال شمالی و جنوبی یا کایزرزیمر با نقاشی ها و تزئینات خاص
  • نمازخانه دربار که نمونه اولیه و اصلی از سبک باروک مقدس در آلمان است

تصاویر پایین نشانگر نماهایی از طراحی اندرونی بخش های مختلف خانه رزیدنتس در وورتسبورگ آلمان است:

طراحی اندرونی بخش های مختلف خانه رزیدنتس در وورتسبورگ آلمان

آشنایی با شیوه اخذ ویزای توریستی آلمان

ویزای توریستی آلمان یا ویزای تایپ C همان ویزای شنگن اروپاست که به دارنده ویزا امکان این را فراهم می کند که در آلمان به مدت 90 روز مانده و از اماکن و جاذبه های توریستی و تفریحی این کشور بازدید کند. پس این ویزا در واقع نوعی اقامت کوتاه مدت را به گردشگران اعطاء می کند و دارندگان این ویزا نیز حق انجام تحصیل یا کار با این ویزا را ندارند. اما شیوه کلی اخذ ویزای مذکور شامل تهیه یکسری مدارک مهم و ارائه آن به سفارت آلمان و نیز اخذ وقت سفارت برای انجام مصاحبه می باشد. فلذا برخی از مدارک ضروری برای درخواست صدور ویزای توریستی آلمان (شنگن ویزای آلمان) در سال 2023 از قرار ذیل می باشد:

مدارک شرایط لازم
پاسپورت ملی با اعتبار 3 ماه حتی پس از اتمام مهلت اقامت در آلمان+ 1 صفحه خالی
فرم درخواست تکمیلی به زبان آلمانی یا انگلیسی
تعهدنامه مبنی بر صحت اطلاعات ارائه شده
عکس پاسپورتی در چند قطعه و به صورت جدیدا گرفته شده
حساب بانکی دریافتی در طی 3 ماه اخیر جهت اثبات تمکن مالی
بیمه سفر با پوشش خدماتی 30000€ (یورو)
گواهی اسکان و رزرو پرواز جهت اطمینان از بازگشت به وطن
گواهی عدم سوء پیشینه کیفری دریافت آن برای دانشجویان الزامی نیست
هزینه ویزا 80€ (یورو)

برای اینکه ارزیابی واقعی از صلاحیت خود برای دریافت این ویزا داشته باشید توصیه می شود که از مشاوره های برتر کارشناسان مجموعه سفیران سفر بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *