اسپانیا

حمام قدیمی بانوئلو در اسپانیا

حمام قدیمی بانوئلو در اسپانیا

حمام قدیمی بانوئلو در اسپانیا یا حمام الیوزاء یکی از جاذبه های دیدنی در شهر گرانادا است. بنایی که قدمت ساخت آن به قرن 11 میلادی برمی گردد. این حمام با پنجره های ستاره ای شکل و طاق های آجری خود درست در مرکز کاخ الحمراء قرار دارد. حمام مذکور در طی حاکمیت پادشاه بالیس و با تامین مالی صورت گرفته توسط وزیر یهودی او ساخته شد. این حمام همچنین با عنوان بانوس دل نوگال یا بانوس د لوس آکسارس هم شناخته می شود. از مهمترین مشخصه این حمام تاریخی در شهر گرانادا می توان به معماری سنتی آن اشاره نمود.

این حمام از نمونه های عالی حمام عربی است که در محله آلبایسین شهر گرانادا در کنار سواحل رودخانه دارو قرار دارد. جالب است بدانید که تا قرن 16 از این حمام به منظور استحمام استفاده می شده است و پس از آن کاربری آن تغییر یافت. بالاخره در قرن 20 نیز این حمام توسط استادان اسپانیایی بازسازی شد و حالا به عنوان یک جاذبه توریستی به روی گردشگران باز است. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر راجع به اسپانیا و راه های مهاجرت به آن حتما از مشاوره های ارایه شده توسط گروه کارشناسان مجموعه سفیران سفر بهره جویید.

حمام قدیمی بانوئلو؛ قدیمی ترین حمام در اسپانیا

یکی دیگر از جاذبه های شهر گرانادا حمام قدیمی بانوئلو El Banuelo می باشد. این حمام میراثی بازمانده از نوادگان خاندان عرب موری است. بنابراین قدمت ساخت این حمام به زمان حاکمیت اعراب بر اسپانیا و شهر گرانادا می رسد. در حقیقت این حمام تاریخی در قرن 11 و در طی حاکمیت پادشاه بالیس و با تامین مالی صورت گرفته توسط وزیر یهودی او ساخته شد. این حمام همچنین با عنوان بانوس دل نوگال یا بانوس د لوس آکسارس هم شناخته می شود. این حمام همچنین نمایانگر معماری سنتی آن زمان می باشد که با طاق های آجری و همچنین پنجره های ستاره ای شکل خود مشخص است. تصویری از نمای داخل حمام قدیمی بانوئلو را در زیر مشاهده می کنید:

نمای داخل حمام قدیمی بانوئلو

نکته جالب درباره حمام قدیمی بانوئلو در اسپانیا اینکه تا قرن 16 مردم محلی از این حمام به منظور استحمام استفاده می کردند و متاسفانه پس از آن کاربری آن به انبار و غیره تغییر یافت. تا بالاخره در قرن 20 این حمام توسط معماران اسپانیایی بازسازی شد و حالا به عنوان یک جاذبه توریستی به روی گردشگران خارجی باز است. نمایی دیگر از حمام قدیمی بانوئلو در اسپانیا را با ستون های بزرگ و پنجره های ستاره ای شکل در زیر ملاحظه می کنید:

نمایی دیگر از حمام قدیمی بانوئلو در اسپانیا

بخش های مختلف حمام قدیمی بانوئلو در اسپانیا

حمام قدیمی بانوئلو دارای اتاق های مختلفی است که در یک ردیف چیده شده است. اولین اتاق زمانی که از خیابان وارد می شوید، اتاق پذیرایی یا اتاق استراحت است که در مرکز آن یک حوض آبی وجود دارد. اگرچه این اتاق حالا روه آسمان باز است اما زمانی سقف چوبی بزرگی داشته است. در گوشه جنوب غربی دری هست که به 3 اتاق کوچک با سکوهای شستشو ختم می شود. بازدیدکنندگان از اینجا وارد اتاق های بخار می شوند که شامل 3 اتاق منطبق با اتاق های حمام رومی به صورت زیر می باشد:

اتاق سرد یا فریجداریوم

اتاق سرد یا فریجداریوم

اتاق گرم یا تپیداریوم (بزرگترین اتاق که در وسط حمام قدیمی بانوئلو قرار دارد)

اتاق گرم یا تپیداریوم

اتاق داغ یا کالداریوم

اتاق داغ یا کالداریوم

ضمنا این حمام تاریخی از دوشنبه تا شنبه هر هفته از ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر باز است و هزینه ورودی آن EUR 2.20 (یورو) می باشد. اما برای رسیدن به حمام ال بانوئلو گردشگران می توانند سوار اتوبوس شهری خط C1 و C2 شده و در ایستگاه ال بانوئلو پیاده شوند.

بخش های مختلف حمام قدیمی بانوئلو در اسپانیا

دیگر حمام های عربی نزدیک گرانادا

اگر قصد بازدید از دیگر روستاهای نزدیک گرانادا را دارید مطمئنا می توانید حمام های عربی دیگری را هم پیدا کنید. برخی از معروفترین این حمام ها مثل حمام ال ونترو در الحما گرانادا یا حمام کبیر در گوادیکس می باشد. حمام های سنتی که مردم محلی به آنها حمام های عربی هم می گویند. حمام هایی که از مشخصه آنها می توان به طراحی غار مانند، طاق های آجری، کاشی کاری های اسلیمی و نیز پنجره های ستاره ای شکل بالای سقف برای تهویه هوا اشاره نمود. در تصویر زیر می توان با معماری داخلی یکی از این حمام ها در گرانادا آشنا شد:

حمام های عربی نزدیک گرانادا

هزینه درخواست ویزای شنگن اسپانیا

ویزای شنگن Schngen Visa یکی از پر متقاضی ترین ویزاهایی است که توسط 26 کشور عضو شنگن صادر می شود. این ویزا به منزله تردد آزاد و بدون محدودیت در قلمرو شنگن می باشد. بنابراین دارنده ویزای شنگن می تواند تا 90 روز یا به عبارتی تا 3 ماه در کشورهای ناحیه شنگن به گردشگری پرداخته و در آنجا اقامت داشته باشد. ضمنا مدت اعتبار این ویزا حدود 180 روز می باشد و با هزینه €80 (یورو) می باشد. اما برای اخذ ویزای مذکور ارائه برخی مدارک لازم مثل موارد ذیل ضرورت دارد:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار کافی
  • بیمه سلامت مورد تایید در ناحیه شنگن
  • فرم درخواست تکمیلی ویزای شنگن
  • عکس پاسپورتی جدید
  • گواهی اسکان معتبر
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • تاییدیه عدم سوء پیشینه
  • رسید پرداخت هزینه ویزا

حمام قدیمی بانوئلو؛ قدیمی ترین حمام در اسپانیا

به منظور اخذ اقامت اروپایی از کشور اسپانیا روش های جذاب تری مثل سرمایه گذاری نیز وجود دارد. به همین منظور نیز سرمایه گذاران می توانند از طریق سرمایه گذاری در صندوق توسعه ملی، خرید سهام شرکت تجاری و خرید ملک از اسپانیا به اقامت این کشور دست یابند. یقینا مشاوره با کارشناسان مجموعه سفیران سفر می تواند بهترین راهنمای شما در مسیر سفر به اسپانیا 2023 باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *