استرالیا

جنگل تارکین در استرالیا

جنگل تارکین در استرالیا

سفر به جنگل تارکین در استرالیا از جمله مهیج ترین و جذاب ترین سفرهایی است که گردشگران در این کشور آن را تجربه می کنند. این جنگل از نوع جنگل های بارانی گوندوانا بوده و از قدیمی ترین و در عین حال زیباترین جنگل های کشور استرالیا و جهان محسوب می شود. بر اساس برآوردهای دانشمندان قدمت جنگل تارکین حتی به 300 میلیون سال قبل می رسد. جنگلی که اکنون جزء مناطق تحت حفاظت محسوب شده و در تاسمانی استرالیا قرار دارد.

این جنگل علاوه بر داشتن چشم اندازهای بکر و طبیعی از یک جنگل بارانی همچنین دنیایی از گنجینه های طبیعی شامل رشته کوه های بلند و زیبا، سیستم های غاری و رودخانه های خروشان، مرداب های تماشایی و خط ساحلی دندانه دار به همراه سواحل شنی طولانی می باشد. همچنین جنگل تارکین زیستگاه گونه های نادری از حیات گیاهی و جانوری مثل پلاتیپوس، ومبت، شیطان تاسمانی و غیره می باشد. جهت طرح سوالات خود در هر باب از موضوع سفر به استرالیا نیز می توانید با ما در مجموعه سفیران سفر در ارتباط باشید.

درباره جنگل تارکین در استرالیا

درباره جنگل تارکین در استرالیا

جنگل تارکین Tarkine Forest یکی از قدیمی ترین و در عین حال اسرار آمیزترین جنگل های جهان می باشد. جالب است بدانید که قدمت این جنگل به 300 میلیون سال نیز می رسد. این جنگل در شبه جزیره تاسمانی واقع شده و به دلایلی از جمله گونه های گیاهی و جانوری بومی با ارزش، بزرگترین منطقه از جنگلهای بارانی موسوم به گوندوانا و نیز استخراج معدن از اهمیت بالایی دارد. همچنین این جنگل به سبب وجود آثار و بقایای تاریخی و باستانی از ساکنین بومی قاره استرالیا از اهمیت تاریخی بالقوه ای نیز برخوردار است. متاسفانه باید گفت که به علت زیاده روی در تغییر کاربری وبه کشت بردن اراضی جنگلی بیش از سه چهارم مساحت جنگل تارکین از بین رفته و در حال حاضر فقط یک چهارم آن تحت حفاظت قرار دارد. نماهایی زیبا از چشم انداز این جنگل بارانی و شگفت انگیز استرالیا را در زیر مشاهده می کنید:

نماهایی زیبا از چشم انداز جنگل تارکین در استرالیا

جاذبه های توریستی جنگل تارکین در استرالیا چیست؟

جنگل تارکین در شمال به غرب تاسمانی قرار دارد و اصولا با عنوان منطقه حفاظت شده جنگل تارکین شناخته می شود که تقریبا با ساحل غربی یا وست کوئست، رودخانه آرتور در شمال، رودخانه پایمان در جنوب و بزرگراه مورچیسون در شرق هم مرز است. این ناحیه جنگلی با درختانی که قدمت برخی از آنها حتی به 300 میلیون سال پیش نیز می رسد دنیایی از گنجینه های طبیعی مثل رشته کوه ها، رودخانه و آبشارهای خروشان، غارهای مختلف و مرداب ها را به بازدیدکنندگان نشان می دهد.

زندگی گیاهی و جانوری در جنگل تارکین در استرالیا نیز غنی و متنوع است. از جمله جانوران بومی این جنگل متراکم در تاسمانی می توان به ومبات، پلاتیپوس و شیطان تاسمانی اشاره کرد. علاوه بر این جنگل تارکین میزبان بیش از صد گونه پرنده می باشد که برخی از آنها از گونه های کمیاب و بومی این جنگل می باشد. علاوه بر این جنگل تارکین به منطقه تحت حفاظت آرتور پایمان به مساحت 100000 هکتار متصل بوده و شامل انبوهی از شگفتی های طبیعی و جاذبه های بومی با اهمیت باستان شناسی می باشد. شواهد زندگی جوامع بومی گذشته را می توان در غارها، حکاکی های سنگی و صنایع دستی قدیمی مشاهده کرد.

جاذبه های توریستی جنگل تارکین در استرالیا

جاذبه های تفریحی در جنگل تارکین در استرالیا

از آنجایی که رودخانه های خروشان مختلفی مثل رودخانه آرتور و رودخانه پایمن از میان جنگل تارکین در استرالیا بعبور می کند و نظر به اینکه این منطقه دارای خط ساحلی طولانی نیز می باشد، بنابراین یکی از جذابیت های سفر به جنگل تارکین گشت و گذار و کشف شگفتی های طبیعت این جنگل با استفاده از کانو، کایاک و کشتی های ریور بوت یا قایق رودخانه ای می باشد. تفریح آبی که سراسر پر از استرس و هیجان بوده و سطح آدرنالین گردشگران را نیز بالا می برد. تصاویری از این نوع فعالیت های آبی را در زیر مشاهده می کنید:

فعالیت های آبی در جنگل تارکین در استرالیا

اما از دیگر فعالیت های تفریحی گردشگرانی که به جنگل تارکین در استرالیا سفر کرده اند می توان به رانندگی آفرود در جنگل مذکور اشاره کرد. گردشگران برای استفاده از این گزینه تفریحی حتما بایستی از طریق تورهای گردشگری اقدام کنند. پیاده روی یا واکینگ نیز از بهترین فعالیت های گردشگران برای کشف شگفتی های طبیعت جنگل تارکین می باشد. بد نیست بدانید که مسیرهای پیاده روی متعددی نیز از رودخانه آرتور شامل مسیرهای زیر وجود دارد:

  • مسیر طبیهت کاج Celery Top
  • مسیر پیاده روی جنگل بارانی Balfour Track

از این گذشته مسیرهای مختلف دوچرخه سواری کوهستان نیز برای علاقه مندان دوچرخه سواری در جنگل تارکین در استرالیا وجود دارد. تصاویری دیگر از فعالیت های گردشگران در جنگل تارکین را در زیر مشاهده می کنید:

فعالیت های گردشگران در جنگل تارکین

امکانات رفاهی در جنگل تارکین استرالیا

گردشگرانی که به جنگل تارکین قدم می گذارند نبایستی توقعات زیادی درباره امکانات رفاهی در این جنگل پهناور داشته باشند. اما به هر حال این جنگل دارای امکانات مختلفی جهت کمپ زنی، پیک نیک و باربکیو در کنار رودخانه آرتور و نیز مکان های کمپ مختلفی در امتداد ساحل تارکین می باشد. لازم به یادآوری است که رودخانه آرتور در حدود فاصله 150 کیلومتری (2 ساعت رانندگی) از بورنی از طریق بزرگراه A2 Bass و جاده آرتور ریور C214 قرار دارد.

تحصیل در استرالیا مسیری آسان و کاملا هموار برای دست یابی به ویزای اقامت استرالیاست. اما گام گذاشتن در این مسیر ارزشمند نیازمند تهیه یکسری پیش شرایط از جمله ارائه مدارک تحصیلی با نمرات بالا، مدرک زبان انگلیسی از جمله تافل و یا آیلتس و نیز بسته به نوع دانشگاه مربوطه قبولی در مصاحبه یا آزمون ورودی می باشد. تیم مشاورین زبده ما در مجموعه سفیران سفر ضمن تکمیل اطلاعات شما درباب شرایط سفر به استرالیا، ریز جزئیات اخذ انواع ویزای استرالیا را نیز در اختیار شما قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *