بلغارستان

جزیره سنت آناستازیا بلغارستان

جزیره سنت آناستازیا بلغارستان

رفتن به بورگاس و ندیدن جزیره سنت آناستازیا بلغارستان شبیه این است که به روم بروی ولی از کلوسئوم دیدن نکنید. این جزیره دنج و آرام با طبیعی دوست داشتنی در فاصله 6.5 کیلومتری جنوب شرقی بورگاس وقع شده است. جزیره کوچکی که کل مساحت آن به 8.5 جریب می رسد و بیشتر از هر چیز دیگری نیز به خاطر صومعه قدیمی اش معروف است که حالا به هتل و موزه تغییر کاربری داده است. این جزیره یک جزیره منحصر بفرد و در واقع تنها جزیره بلغارستانی دریای سیاه محسوب می شود. که بهترین شیوه برای بازدید از آن نیز همراهی با تورهای راهنمای جزیره سنت آناستازیاست. تورهایی که در همین مقاله به تشریح آنها خواهیم پرداخت. پس تا انتهای این مقاله با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

جزیره سنت آناستازیا بلغارستان از جزایر زیبای دریای سیاه

یکی از تفرجگاه های ساحلیزیبا که به مقصد توریسم تابستانی کشور بلغارستان نیز بدل شده است، جزیره سنت آناستازیا St. Anastasia Island می باشد. جزیره ای که یکی از جزایر معروف دریای سیاه نیز محسوب می شود. این جزیره در فاصله 1.5 کیلومتری از ساحلی در نزدیک کرنومرتس و در ارتفاع 12 متری بالاتر از سطح دریا واقع شده و قلمرویی در حدود 1 هکتاری را نیز تحت پوشش قرار می دهد. از نظر زمین شناختی نیز جزیره سنت آناستازیا بر روی سنگ های آتش فشانی ساخته شده و تنها جزیره مسکونی از ساحل دریای سیاه بلغارستان به حساب می آید.

جزیره سنت آناستازیا بلغارستان از جزایر زیبای دریای سیاه

این جزیره یکی از بهترین مقاصد توریسم تابستانی گردشگران داخلی و خارجی نیز محسوب می شود چرا که دارای جاذبه های مختلفی مثل یک ساحل دنج و آرام، طبیعت زیبا، موزه، رستوران و بار، هتل و مهمانسرا، اتاق همایش، کلیسا و غیره است.

جزیره سنت آناستازیا بلغارستان از جزایر زیبای دریای سیاه

آنچه که در جزیره سنت آناستازیا بلغارستان خواهید دید

اولین چیزی که در این جزیره خواهید دید زمانی است که از کشتی به ساحل کوچک و دنجی پیاده می شوید و دارید به سمت صومعه سابق می روید. در واقع صومعه قدیمی، ساختمان های زندان حالا به یک هتل و یک موزه تبدیل شده اند ولی شما هنوز هم می توانید شبی را در اتاق راهب ها سپری کنید که حالا دارای تختخوب و یک حمام است. سپس شما می توانید در ساحل زیبای جزیره سنت آناستازیا بلغارستان کمی پیاده روی کرده و از چشم اندازهای زیبای آن دیدن کنید.

درباره جزیره سنت آناستازیا بلغارستان

و در ادامه شما در حال گشت و گذار در جزیره سنت آناستازیا می توانید از جاهای دیدنی زیر بازدید کنید:

  • کلیسا صومعه عروج: این بنای مذهبی در قرن 15- ام و 16- ام میلادی ساخته شده است. یک بنای سنگی کوچک اما پایدار که بخش هایی از آن به سبک معماری باروک ساخته شده است. جاذبه دیدنی این کلیسا در روزگار نه چندان دور نقاشی های دیواری آن است که متاسفانه از آن همه نقاشی دیواری فقط چند مورد نقاشی مربوط به قرون 10- ام و 14- ام باقی مانده است.
  • فانوس دریایی جزیره: این فانوس لندمارک دیگری است که قدمت ساخت آن به قرن 17- ام می رسد. این فانوس مربوط به زمانی می شد که مردم محلی برای استفاده از آن هیزم در سبدهای آهنی روشن کرده و علامت دهی می کردند. اما در سال 1889 میلادی یک شرکت فرانسوی در محل این فانوس دریایی، قانوس جدیدی نصب کرد که از فاصله 10 مایلی نیز دیده می شد. اما فانوس دریایی فعلی در جزیره در سال 1914 میلادی نصب شده است.
  • صومعه قدیمی: این صومعه حالا میزبان هتل و موزه است و هزینه بلیط ورودی آن نیز در حدود BGN6 (لوا) می باشد.
  • شفاخانه: آخرین چیزی که می توان در جزیره سنت آناستازیا مشاهده کرد لکارنا یا همان شفاخانه است. گفته می شود که لقب سنت آناستازیا فارماکولیتریا بوده که در زبان یونانی به معنای نجات دهنده از رنج می باشد. متون تاریخی نیز بیانگر این است که آناستازیا یک شفابخش معروف بوده است. امروزه نیز لکارنا حقیقتا کافه ای است که شما می توانید از نوشیدن یک فنجان چای معطر لذت برده و یا از آنجا گیاهان دارویی محلی بخرید.

بازدید از تنها جزیره بلغاری دریای سیاه

تورهای بازدید از تنها جزیره بلغاری دریای سیاه؛ سنت آناستازیا

این تور از نوع تورهای مهیج برای بازدید از جزیره سنت آناستازیا بلغارستان محسوب می شود که هزینه رزرو آن از $39.63 (دلار) شروع شده و به مدت 4 ساعت برگزار می شود. ضمنا امکان انجام این تور به چندین زبان زنده بین المللی از جمله زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی و عربی فراهم ست. در قالب این تور می توان سوار بر یک قایق توریستی به گشت و گذار در دریای سیاه پرداخت و بعد از چرخیدن در بورگاس از جزیره سنت آناستازیا و نیز جاذبه های این جزیره زیبا نیز دیدن کرد.

تورهای بازدید از تنها جزیره بلغاری دریای سیاه؛ سنت آناستازیا

تایم کاری و نحوه دسترسی به جزیره سنت آناستازیا بلغارستان

شهرداری بورگاس با کاتاماران (نوعی کشتی توریستی) به طول 18 متر به جابجایی گردشگران به مجموعه توریستی جزیره سنت آناستازیا می پردازد. این کشتی مجهز با آخرین امکانات و تجهیزات بوده و منطبق با تمامی استانداردها و اصول یمنی است. این کشتی با ابعاد 6.5 متری دارای 72 صندلی و 2 جایگاه برای ویلچر است. همچنین در این کشتی امکاناتی مثل بار و رستوران و نیز توالت نیز در دسترس گردشگران قرار دارد. معمولا شروع حرکت به جزیره سنت آناستازیا از منطقه ای به نام Magazia 1 در بندر بورگاس بلغارستان است. زمانبندی سفر به و یا از جزیره سنت آناستازیا نیز از این قرار است:

مقصد/ مبدا ساعت ساعت
ساعت حرکت از Magazia 1 10 صبح 13:30 بعد از ظهر
ساعت ورود به جزیره سنت آناستازیا 10:30 صبح 14 بعد از ظهر
ساعت حرکت از جزیره سنت آناستازیا 12:30 بعد از ظهر 13 بعد از ظهر
ساعت ورود به Magazia 1 16 بعد از ظهر 16:30 بعد از ظهر

معمولا نیز برای سفر به جزیره سنت آناستازیا رزرو قبلی الزامی است و هزینه سفر با کشتی به این جزیره از Magazia 1 در بندر بورگاس برای هر نفر حدود BGN3 (لوای بلغارستان) می باشد. نکته آخر اینکه این جزیره در فصل تابستان از ساعت 10 صبح تا ساعت 20 شب به روی کلیه گردشگران باز است. برای آشنایی با لیست بهترین سواحل و جزایر کشور بلغارستان با مشاورین برتر ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *