تایلند

جزیره سام فان بوک تایلند

جزیره سام فان بوک تایلند

جزیره سام فان بوک تایلند که به آن گرند کانیون تایلند هم گفته می شود، از جاذبه های معروف استان اوبون راچاتانی است. این جزیره به خاطر حفره های زمینی متعددی که دارد معروف است. حفره هایی که به صورت طبیعی و بر اثر عامل فرسایش در بستر رودخانه مکونگ ایجاد شده اند. شاید کمی شگفت زده شوید اگر بدانید که این حفره ها در طی میلیون ها سال در این سایت تشکیل شده اند. همین اشکال و عارضه های زمین شناختی است که سوژه مناسبی برای عکاسان طبیعت و گردشگران کنجکاو ایجاد کرده است. سایت سفیران سفر از جمله بهترین و کاملترین مراجع اخبار و اطلاعات گردشگری و راهنمای سفر می باشد.

جزیره سام فان بوک؛ گرند کانیون تایلند!

اگر به تایلند سفر کرده و مشتاق دیدن جاذبه های طبیعی مخصوصا از نوع اکوتوریستی هستید، پس جزیره سام فان بوک می تواند ایده مناسبی برای شما باشد. در واقع این جزیره یک جاذبه فصلی است و به عنوان گرند کانیون تایلند شناخته شده و بزرگترین ریف سنگی در رودخانه مکونگ است. خود سام فان بوک در زبان تایلندی به معنای 3000 حفره است. جزیره ای که در فاصله 700 کیلومتری از بانگوک قرار داشته و حفره های آن در طی میلیون ها سال ایجاد شده اند.

جزیره سام فان بوک؛ گرند کانیون تایلند

فرسایش؛ عامل اصلی تشکیل جزیره سام فان بوک تایلند

سام فان بوک در بان پونگ پائو، لائو نگام، منطقه پو سای از توابع استان اوبون راچاتانی واقع شده است. جاذبه ای توریستی که توسط خود طبیعت یعنی عامل فرسایش آبی تشکیل شده است. در واقع سان فام بوک به دسته ای از ماسه سنگ ها گفته می شود که در هر فصل بارانی، توسط جریان آب رودخانه فرسایش یافته و در این منطقه سبب ایجاد بیش از 3000 حفره و یا به زبان تایلندی بوک شده است. این جاذبه طبیعی در سواحل رودخانه مکونگ بین دو کشور لائوس و تایلند ایجاد شده است. بنابراین گردشگران علاوه بر بازدید از این شگفتی طبیعت همچنین می توانند در جریان همزیستی بین مردم تایلند و لائوس در امتداد رودخانه مکونگ نیز قرار گیرند.

عامل اصلی تشکیل جزیره سام فان بوک تایلند

جالب است بدانید در طی فصل خشک یال، سام فان بوکاز آب ظاهر شده و تپه های سنگی بزرگ را در وسط رودخانه مکونگ نمایش می دهد. سنگ های بزرگی که توسط پدیده فرسایش چکش خورده و به اشکال جدید و گاها عجیبی درآمده اند. برخی از حفره ها در سام فان بوک به اندازه استخر شنا بزرگ هستند در حالی که برخی از حفره ها نیز کوچک هستند. در ضمن سنگ های فرسایش یافته نیز در اشکال مختلفی مثل ستاره و بیضی، سر پودل یا میکی ماوس قابل مشاهده است.

فرسایش؛ عامل اصلی تشکیل جزیره سام فان بوک تایلند

بهترین زمان برای دیدن جزیره سام فان بوک

از آنجایی که گراند کانیون تایلند بخشی از سیستم رودخانه مکونگ به شمار می رود، به همین دلیل نیز این جاذبه طبیعی یک جاذبه فصلی محسوب می شود. پس باید در بهترین زمان ممکن به سام فان بوک سفر کرد. بهترین زمان برای بازدید از سام فان بوک نیز در طی فصل خشک سال یعنی از ماه دسامبر تا می است در این زمان رودخانه مکونگ طغیان آبی نداشته و از همین رو سطح آب این رودخانه بقدری پایین است که گردشگران می توانند چشم اندازهای سنگی فرسایش یافته را ببینند.

بهترین زمان برای دیدن جزیره سام فان بوک

همچنین در این بین می توان حفره های بزرگ و کوچکی را در این سایت یافت که پر از آب باران هستند و گاها هم ماهی های ریز ساکن این حفره ها هستند. جالب است بدانید وقتی که رودخانه مکونگ مد کند سطح آب این رودخانه به حدی پایین می آید که می توان حتی به کشور لائوس رفت!

بهترین زمان برای دیدن جزیره سام فان بوک

نکات مهم در بازدید از سام فان بوک

همان طوری که گفته شد، سام فان بوک به عنوان گرند کانیون تایلند شناخته می شود و حفره های تشکیل شده و یا سنگ های قوسی آن در طی میلیون ها سال شکل گرفته اند. بنابراین حفاظت از این جزیره مسئولیت سنگینی هم برای مسئولان و هم برای گردشگران محسوب می شود. پس به بازدیدکنندگانی که قصد دیدن شگفتی های سام فان بوک تایلند را دارند توصیه می شود قبل از بازدید از این سایت به نکات مهم زیر توجه داشته باشند:

  • اولا صعود به بالا سنگ های این سایت ممنوع است.
  • دوما نوشتن متن یا پیام بر روی سنگ های این سایت ممنوع است.
  • سوما توریست ها برای بازدید از این سایت طبیعی حتم بایستی نکات و موارد ایمنی را مدنظر داشته باشند.

نکات مهم در بازدید از سام فان بوک

شرایط بازدید از جزیره سام فان بوک تایلند

سام فان بوک با اشکال مختلف زمین شناسی اش که نتیجه عامل فرسایش است، سبب شگفتی گردشگران می شود. جاذبه ای که در بان پونگ پائو، لائو نگام، منطقه پو سای از توابع استان اوبون راچاتانی قرار دارد و با شهر بانگوک نیز حدود 700 کیلومتری فاصله دارد. جزیره سام فان بوک تقریبا همه روزه از ساعت 2:30 بعد از ظهر تا ساعت 2:30 شب به روی بازدیدکنندگان باز است. بازدید از جزیره سام فان بوک در تایلند برای تمامی گردشگران داخلی و خارجی رایگان است. در ضمن مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از جزیره مذکور بین 1 تا 2 ساعت است.

بازدید از جزیره سام فان بوک تایلند

تایلند هم از لحاظ جاذبه های فرهنگی و هم از نظر وجود جاذبه های طبیعی متنوع، یک کشور غنی ای محسوب می شود. پس می توان به راحتی کشور تایلند را در زمره مقاصد گردشگری قرار داد که مناسب سلیقه هر گردشگری است. ما در مجموعه سفیران سروش سعادت آماده ایم تا شما عزیزان را در جریان شرایط و جزییات به روز و کامل سفر توریستی به تایلند 2024 قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *