ترکیه

جزیره بیوک آدا ترکیه

جزیره بیوک آدا ترکیه

جزیره بیوک آدا ترکیه از بزرگترین، زیباترین و در عین حال خوش آب و هواترین جزایر این کشور برای گردشگران محسوب می شود. این جزیره زیبا یکی از 3 جزیره مجمع الجزایر پرنس یا شاهزاده است. جزیره ای که هم از مناظر و چشم اندازهای شگفت انگیز طبیعی و هم بناهای تاریخی تشکیل شده است. جالب است بدانید که اولین کاخ در این جزیره نیز به سال 569 میلادی توسط جاستین دوم امپراطور بیزانس ساخته شد. ضمنا در همین جزیره خانه ها و ویلاهای مجللی هم در دوره عثمانیان ساخته شده است. همچنین این جزیره تبعیدگاه چهره های سرشناسی مثل لئو تروتسکی انقلابی پیرو مکتب مارکسیسم نیز بوده است. گذشته از اینها پیاده روی و یا دوچرخه سواری بهترین گزینه ممکن برای دیدن زیبایی های چشم نواز بیوک آدا می باشد.

از معروفترین جاذبه های بیوک آدا می توان به خانه تروتسکی، کلیسای ایا یورگی، کلیسای سنت جورج کودوناس، موزه بیوک آدا، مسجد حمیدیه، کلیسای آیروس نیکولاس والدگریک، موزه جزایر پرنس، پارک طبیعی دیلبورنو و غیره اشاره کرد. تنها روش برای دسترسی به جزیره بیوک آدا نیز استفاده از اتوبوس های آبی است که از اسکله های استانبول به طرف این جزیره حرکت می کنند و کرایه آنها نیز برای هر نفر در حدود بین TL10 الی TL30 (لیر) متغیر است. سایت سفیران سفر با ارایه یهترین خدمات مسافرتی در هر سفری راهنمای شما عزیزان می باشد.

درباره جزیره بیوک آدا ترکیه

درباره جزیره بیوک آدا ترکیه

بیوک آدا در زبان ترکی به معنی جزیره بزرگ بوده و بزرگترین جزیرع از جزایر پرنسس در دریای مرمره محسوب می شود. این جزیره فقط حدود 2 مایل مربع از استانبول فاصله دارد. کل مساحت جزیره بیوک آدا در حدود 5.4 کیلومتر مربع بوده و جمعیت آن هم طبق آخرین آمارها در حدود 7499 نفر است. در واقع بیوک آدا رسما محله ای در منطقه آدالار استان استانبول ترکیه است. در ضمن خیلی از اهالی جزیره بیوک آدا ماهی گیر هستند. ولی از سال 2010 این جزیره ناگهان به مقصد گردشگران مخصوصا از کشورهای عربی تبدیل شد. در واقع همین موج رو به افزایش گردشگری در جزیره بیوک آدا بود که سبب شد تا استفاده از فایتون ها که در حال فراموشی بود مجددا احیا شود.

درباره جزیره بیوک آدا ترکیه

جزیره بیوک آدا کجاست؟

بیوک آدا یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی در ترکیه است. جزیره ای به طول 4.3 کیلومتر و عرض تقریبی 1.3 کیلومتری که در مرکز آن دو تا قله هست. نزدیکترین قله به ساحل با نام تپه عیسی شناخته می شود که ارتفاع آن در حدود 164 متر است. اما دومین قله با نام تپه بزرگ شناخته می شود که ارتفاعش به 202 متر می رسد. ضمنا لازم به یادآوری است که جزیره بیوک آدا ترکیه دارای چندین نوار شنی کوچک و همچنین ساحل سنگی است. معروفترین این سواحل نیز ساحل یوروک علی پلاجی یا همان ساحل یوروک علی در نزدیکی دیلبرونو است که دیدن غروب آفتاب از این ساحل بسیار لذت بخش و تماشایی است.

جزیره بیوک آدا کجاست

دیدنی های جزیره بیوک آدا ترکیه

جزیره بیوک آدا را می توان بزرگترین جزیره در منطقه آدالار دانست. اصلا دلیل انتخاب این نام نیز به خاطر وسعت زیاد این جزیره است. اجزیره ای که به چند دلیل سبب جلب گردشگران شده است. دلیل اول چشم اندازهای طبیعی بسیار جذاب و دلپسند این جزیره است. دلیل دوم وجود یک هوای ایده آل و دلیل سوم نیز وجود سایت ها و بناهای تاریخی و فرهنگی مختلف در این جزیره است. جالب است بدانید که دلیل اصلی هوای پاک این جزیره نیز به خاطر تردد فایتون و عدم تردد وسایل نقلیه موتوری است. از جمله معروفترین جاهای دیدنی این جزیره نیز شامل:

  • خانه تروتسکی
  • پارک ملی بیوک آدا
  • کلیسای آیا یورگی
  • هتل بونیک اسکی باغ
  • پارک طبیعی دیلبورنو
  • موزه جزایر پرنس و غیره

لازم به ذکر است که جزیره بیوک آدا زمانی محل سکونت یونانیان، ارمنی ها و یهودیان بوده که بعدا مجبور به کوچ از این جزیره شده اند. علاوه بر این جزیره بیوک آدا محل سکونت هنرمندان زیادی هم بوده است. بنابراین در این جزیره علاوه بر هتل ها و رستوران های شیک و لاکچری همچنین می توان بناهای تاریخی زیادی هم دید. بناهایی که از عصر امپراطوری بیزانسی و عثمانی در این جزیره باقی مانده است.

دیدنی های جزیره بیوک آدا ترکیه

انواع تفریحات گردشگران در جزیره بیوک آدا ترکیه

از جمله تفریحات جذابی که می تواند تجربه سفرتان به جزیره بیوک آدا را لذت بخش تر بکند، رفتن به یکی از کافه ها و یا رستوران های این جزیره است. رستوران هایی که با انواع نوشیدنی ها و غذاهای سنتی ترکیه ای از شما استقبال می کنند. از معروفترین این کافه ها و رستوران ها در جزیره بیوک آدا می توان به رستوران های اسکی باغ، کوناک، پاستانه سی، پالیا بالیک و غیره اشاره کرد.

تفریحات گردشگران در جزیره بیوک آدا

از دیگر تفریحاتی که مطمئنا به خیلی از گردشگران در جزیره بیوک آدا هم می چسبد، پیاده روی و دوچرخه سواری است. چرا که با این کار شما علاوه بر بهره مندی از هوای پاک و بدون آلودگی جزیره بیوک آدا همچنین می توانید به راحتی از چشم اندازهای زیبای این جزیره و نیز سایت ها و بناهای مختلف نیز دیدن کنید. در صورت داشتن دوربین عکاسی نیز از لحظه های شیرین سفرتان به جزیره بیوک آدا عکس بگیرید.

دوچرخه سواری جزیره بیوک آدا ترکیه

علاوه بر این می توان به سواحل زیبای جزیره بیوک آدا از جمله هالیک بی، هاجیا نیکولا، ناکی بی پلاز، یوروک علی و غیره رفت و در آنجا علاوه بر شنا و آبتنی همچنین حمام آفتاب گرفت و یا با قایق های توریستی از سواحل زیبای جزیره بیوک آدا دیدن کرد.

انواع تفریحات گردشگران در جزیره بیوک آدا ترکیه

نحوه دسترسی به جزیره بیوک آدا ترکیه

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، جزیره بیوک آدا جزیره ای از مجموع الجزایر پرنس از توابع استان استانبول است. بنابراین برای دسترسی به این جزیره بایستی از اسکله های استانبول سوار کشتی های بیوک آدا شده و راهی این جزیره زیبا شد. جزیره ای که همه ساله مخصوصا در ایام تعطیلات شاهد موج عظیمی از گردشگران است. برای دسترسی به جزیره بیوک آدا نیز بایستی به اسکله های استانبول رفت و از آنجا درباره کرایه و نیز ساعت رفت و برگشت کشتی ها استعلام گرفت. معمولا کرایه کشتی ها بسته به نوع کشتی و امکاناتش از بندر استانبول تا جزیره بیوک آدا بین TL10 تا TL30 (لیر) متغیر است. برای داشتن یک سفر شیرین و مهیج می توانید از خدمات مختلف ارایه شده توسط مجموعه سفیران سروش سعادت بهره گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *