ترکیه

جزیره آختامار ترکیه

جزیره آختامار ترکیه

جزیره آختامار ترکیه جزیره ای آرام و زیباست که تقریبا در فاصله 3 کیلومتری از خط ساحلی دریاچه وان قرار دارد. بنابراین برای دسترسی به این جزیره زیبا شما بایستی سوار بر قایق های توریستی شده و از ساحل دریاچه وان به این جزیره سفر کنید. معمولا بازدید از جزیره مذکور در قالب تورهای راهنما امکان پذیر است. علاوه بر طبیعت بکر و زیبا و چشم اندازهای جذابی که آختامار دارد از معروفترین جاذبه این جزیره می توان به کلیسای صلیب مقدس قرن 10- امی اشاره کرد که از سال 1116 تا 1895 میلادی مقر چاثلیق ارمنیان وان بود.

عامل شهرت این کلیسا نیز وجود فرسکوهای یا نقاشی های دیواریش است. برای دسترسی به این جزیره نیز شما بایستی سوار بر قایق از دریاچه وان به سمت این جزیره حرکت کنید. معمولا قایق ها نیز گردشگران در جنوب این جزیره پیاده می کنند. ضمنا بهترین زمان برای بازدید از این جزیره در فصل تابستان یعنی ماه های جوئن، جولای و آگوست می باشد. در این زمان از سال هوا غالبا صاف و دمای هوا نیز بالاست. برای همین نیز شرایط برای بازدید از جزیره آختامار مساعد است. سفر به بهترین مقاصد گردشگری و بازدید از بهترین جاذبه های توریستی را با ما در سایت سفیران سفر تجربه کنید.

ویژگی های جزیره آختامار ترکیه

نام جزیره هنوز هم در هاله ای از ابهام قرار دارد. اما با این حال برخی داستان های قدیمی به نام شاهزاده ارمنی به نام تامارا اشاره می کنند که در این جزیره زندگی می کرده است. او که به دنبال عشق اش بوده است هر شب با راهنمایی نوری از طرف معشوقه اش از ساحل به جزیره شنا می کرد. یک شب که پدرش از این قضیه باخبر شده بود چراغ را از دست معشوقه اش گرفت و به این صورت شاهزاده تامارا بدون راهنمایی که جهت شنا را به او نشان دهد در میانه راه غرق شد.

ویژگی های جزیره آختامار

او غرق شد و جسدش به ساحل آمد و زمانی که جسد فرزندش را دید کلمه آخ، تامار یا اوه تامار گویی بر لبش منجمد شد. این افسانه تاریخی به الهام از شعر 1891 میلادی هووانس تومانیان گرفته شد. اما با این حال کلمه مشابه ترکی آکدامار به معنای رگ سفید به نام رسمی این جزیره تبدیل شده است. هنوز هم این جزیره برای گردشگرانی که از دریاچه وان دیدن می کنند دارای جذابیت زیادی است. چرا که آنها در این جزیره علاوه بر دیدن چشم اندازها و مناظر زیبا از طبیعت دریاچه وان همچنین می توانند از بناهای باستانی مثل کلیسای آختامار هم بازدید کنند.

تاریخچه جزیره آختامار ترکیه

در طی پادشاهی کاییک آرتسورنی پادشاه ارمنیایی واسپوراکان، او این جزیره را به عنوان اقامتگاهش انتخاب کرد. او در این جزیره کاخ مربعی بزرگ بنا کرد که با فرسکوهای زیبایی نیز تزیین شده بود و اطراف آن دارای باغ، خیابان و نیز مناطق تفریحی بود. که از آن مجموعه تنها کلیسای صلیب مقدس در جزیره آختامار باقی مانده است. کلیسایی که از مصالح توف آتش فشانی صورتی ساخته شده است. ابعاد فضای اندرونی آن 14.80 در 11.5 متر بوده و ارتفاع گنبد آن از سطح زمین نیز به 20.40 متر می رسد. این کلیسا تا سال 1895 میلادی مقر اصلی جاثلیق ارمنی بود اما پس از سال 1915 میلادی راهبان آختامار و سکنه ارمنی کلا از این منطقه کوچ کردند.

بد نیست بدانید که مساحت کل این جزیره زیبا در حدود 0.7 کیلومتر مربع، طول آن نیز حدود 0.7 کیلومتر و عرض آن هم در حدود 0.6 کیلومتر است. در ضمن خط ساحلی جزیره آختامار 2 کیلومتر بوده و مرتفع ترین ارتفاع این جزیره نیز در حدود 1912 متر است.

تاریخچه جزیره آختامار ترکیه

جاذبه های جزیره آختامار ترکیه چیست؟

اولین و مهمترین جاذبه توریستی جزیره آختامار ترکیه، طبیعت زیبا و چشم اندازهای جذاب این جزیره است. از دیگر جاذبه های این جزیره دیدنی می توان به کلیسای مقدس جزیره آختامار اشاره کرد. قدمت این کلیسای ارمنی به قرن 10- ام میلادی می رسد.گردشگران از طریق بازدید از این کلیسا ضمن دیدن معماری سبک بیزانسی آن همچنین می توانند از نقاشی های دیواری یا فرسکوهای روی دیوار و سقف کلیسا نیز دیدن کنند. از دیگر جاذبه های دیدنی در جزیره آختامار ترکیه می توان به تفریحات متنوع گردشگران اشاره نمود که در ادامه به توضیح بیشتری در اینباره می پردازیم.

جاذبه های جزیره آختامار ترکیه

تفریحات جزیره آختامار ترکیه

بی تردید جزیره آختامار یکی از زیباترین جزایر ترکیه به حساب می آید. گردشگرانی که از جزیره آختامار دیدن می کنند می توانند خودشان را برای انواع تفریحات و سرگرمی ها در اطراف این جزیره آماده کنند. از جمله معروفترین تفریحات گردشگران در جزیره آختامار ترکیه شامل شنا، قایق سواری، پیاده روی و غیره است. با اینکه می توان به صورت فردی هم از جزیره آختامار ترکیه دیدن کرد ولی ما به شما تورهای محلی جزیره آختامار یا تورهای دریاچه وان را توصیه می کنیم. چرا که این تورها بهترین روش برای تجربه جزیره آختامار و جاذبه های آن محسوب می شود.

تفریحات جزیره آختامار ترکیه

شرایط بازدید از جزیره آختامار ترکیه

کلا جزیره آختامار در شعاع 3 کیلومتری از ساحل دریاچه وان قرار دارد و برای دسترسی به این جزیره نیز شما بایستی سوار بر قایق از دریاچه وان به سمت این جزیره حرکت کنید. معمولا قایق ها نیز گردشگران در جنوب این جزیره پیاده می کنند. این جزیره همه روزه و در طول 24 ساعت شبانه روز به روی بازدیدکنندگان باز است و شما به صورت رایگانی می توانید از این جزیره و دیدنی های آن بازدید کنید. در این میان تنها هزینه اتان کرایه قایق رفت و برگشت به این جزیره خواهد بود.

بهترین زمان برای بازدید از جزیره آختامار ترکیه

چزیره آختامار ترکیه در دریاچه وان یک جزیره ای با پس زمینه تاریخی و همراه با جاذبه های طبیعی و فرهنگی است. این جزیره از جمله جاذبه های معروف استان وان ترکیه محسوب می شود. اما بهترین زمان برای بازدید از این جزیره در فصل تابستان یعنی ماه های جوئن، جولای و آگوست می باشد. در این زمان از سال هوا غالبا صاف و دمای هوا نیز بالاست. برای همین نیز شرایط برای بازدید از جزیره آختامار مساعد است. برای دریافت پاسخ سوالاتتان در خصوص سفر به ترکیه 2024 یا ارزانترین تورهای ترکیه و نیز آشنایی با بسته خدمات مسافرتی امان با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *