پرتغال

بنای یادبود اکتشافات لیسبون

بنای یادبود اکتشافات لیسبون

بنای یادبود اکتشافات لیسبون در کنار رودخانه تاگوس قرار داشته و یکی از لندمارک های معروف شهر لیسبون نیز به حساب می آید. در واقع این بنا جهت بزرگداشت عصر اکتشافات پرتغالی در طی قرون 15- ام و 16- ام میلادی به دست شاهزاده دریانورد هنری در شهر بندری لیسبون بر پا شده است. بنایی که توسط معمار پرتغالی کوتینلی تلمو و از جنس فولاد طراحی و ساخته شده و در تاریخ 3 فوریه سال 1958 میلادی نیز رسما افتتاح شده است. برای آشنایی با شهر لیسبون و لیست جاذبه های توریستی برتر این شهر همچنان با ما در مجموعه سفیران سفر همراه باشید.

بنای یادبود اکتشافات لیسبون؛ جاذبه ای کنار رودخانه تاگوس

درست در ساحل شمالی رودخانه تاگوس بنای یادبودی زیبا به نام یادبود اکتشافات لیسبون یا به زبان پرتغالی Padrao dos Descobrimentos وجود دارد. که توجه اغلب گردشگران خارجی را به خود جلب می کند. بنایی که در قصبه سانتا ماریا دی بلم کشور پرتغال واقع شده است. یادبودی به ارتفاع حدود 52 متر که سالگرد 500- امین سال مرگ دریانورد هنری را را گرامی می دارد. همان کسی که باعث کشف آزورز، مادیرا و کیپ ورده شد. تصویر زیر نشان دهنده همین بنای یادبود در شهر لیسبون است:

جاذبه ای کنار رودخانه تاگوس

درباره بنای یادبود اکتشافات لیسبون بیشتر بدانید!

بنای یادبود اکتشافات لیسبون یادبودی جذاب و دیدنی است که برای گرامیداشت عصر اکتشافات در کشور پرتغال طراحی و ساخته شده است. یعنی دوره زمانی که از قرن 15- ام تا قرن 16- ام به طول انجامید. یادبودی که در سال 1939 میلادی توسط معمار ژوزه کوتینلی تلمو و مجسمه ساز لئوپولدو دی آلمیدا به عنوان یک نماد یا یادبود موقتی در نمایشگاه جهانی پرتغال (1940) طراحی شد. اما در 3 فوریه سال 1958 میلادی، دولت پرتغال درصدد ساخت یادبود دائمی از اکتشافات برآمد.پ و بالاخره بین سال های 1958 و 1960 یادبود جدید از سیمان و سنگ با رنگ قرمز ساخته شد. وپپ مجسمه هایی که در تصویر زیر هم دیده می شود از جنس سنگ آهک بر روی آن کنده کاری شد:

درباره بنای یادبود اکتشافات لیسبون

بنایی که به واقع در سال 1960 میلادی و دقیقا در 500- امین سالگرد مرگ شاهزاده دریانورد هنری کاشف آزورس، مادیرا و کیپ ورده ساخته شد. بنایی که از نظر موقعیتی نیز در ساحل بلم نزدیک شهر لیسبون واقع شده و به جاذبه های توریستی مهم دیگری مثل برج بلم و صومعه جرونیموس نزدیک است.

جاذبه های بنای یادبود اکتشافات لیسبون

جاذبه های بنای یادبود اکتشافات لیسبون چیست؟

همان طوری که در تصاویر نیز مشاهده می شود، بنای یادبود اکتشافات لیسبون از یک دسته از مجسمه هایی تشکیل شده که نشان دهنده یک کشتی بادبانی کوچک است که خود پرتغالی ها به آن کاراوال می گویند. پرتغالی ها از کاراوال برای سفر دریایی در اقیانوس اطلس استفاده می کردند. درست در نوک این کشتی شاهزاده دریانورد هنری قرار دارد که رهبر و پیش آهنگ گروه است. پشت سر او نیز دیگر کاشفان مشهور پرتغالی قرار دارند.

از دیگر جاذبه های دیدنی بنای یادبود اکتشافات لیسبون می توان به موزاییک مرمری در پای یادبود اشاره کرد که یک قطب نما همراه با نقشه جهان را در مرکزش نشان می دهد. این قطب نما توسط کریستینو دی سیلوا طراحی شده و شامل قطب نمای موزاییکی به قطر 50 متر است. این قطب نما توسط جمهوری آفریقای جنوبی به پرتغال اهداء شده بود.

قطب نمای بنای یادبود اکتشافات لیسبون

مضاف بر اینکه اگر دلتان بخواهد از بالا نظاره گر بندر بلم باشید پس توصیه می شود که در کنار بنای یادبود اکتشافات لیسبون حتما به سکوی مشاهده بروید. اما برای بالا رفتن از این برج هیچ جای نگرانی نیست چرا که داخل برج مذکور آسانسوری وجود دارد که شما را تا بالای سکوی مشاهده می برد و شما از آنجا می توانید چشم اندازهای زیبایی از ساحل بلم را مشاهده کنید.

شرایط بازدید از بنای یادبود اکتشافات لیسبون

پس با توجه به تمامی توصیفات فوق مشخص می شود که بنای یادبود اکتشافات در شهر لیسبون واقع شده است. گردشگران جهت بازدید از این بنای یادبود بایستی خودشان را به خیابان برازیلیا در همین شهر برسانند. جهت دسترسی سریع و آسان نیز می توان از تراموای خط 15 و اتوبوس خط 28، 714، 728، 729 و 751 لیسبون و نیز خط کاسکایس بلم استفاده کرد. یادبودی که بازدید از آن برای گردشگران مستلزم رزرو بلیط است و هزینه بلیط مذکور بدین قرار است:

  • بلیط برای بزرگسالان: €6 (یورو)
  • بلیط برای افراد بالای 65 سال: €3 (یورو)
  • کودکان زیر 12 سال: رایگان
  • و دارندگان کارت لیسبون: با 30% تخفیف

نبایستی از این نکته مهم نیز غافل شد که بازدید از این بنای یادبود به صورت همه روزه و از ساعت 10 صبح تا ساعت 6:30 عصر امکان پذیر است.

شرایط بازدید از بنای یادبود اکتشافات لیسبون

نزدیکترین جاذبه ها به یادبود اکتشافات لیسبون

کلا مدت زمان توصیه شده برای بازدید از یادبود اکتشافات لیسبون بین 1 تا 2 ساعت است. پس از اتمام بازدید از این بنای یادبود نیز می توان به سراغ جاذبه های نزدیک به آن مثل جاذبه های زیر رفت:

  • موزه باستان شناسی (428 متر)
  • صومعه جرونیموس (449 متر)
  • موزه ملی کالسکه (681 متر)
  • بلم (842 متر)
  • برج بلم در لیسبون (919 متر)

برای آشنایی با کشور پرتغال و لیست جاذبه های توریستی این کشور و نیز نحوه درخواست ویزای توریستی پرتغال با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *