پرتغال

باغ گیاه شناسی لیسبون پرتغال

باغ گیاه شناسی لیسبون پرتغال

باغ گیاه شناسی لیسبون پرتغال باغی با مساحت بیش از 4 هکتار میباشد که دارای بیش از 10000 گیاه از گونه های مختلف مثل بامبو، سرو، سرخس و غیره است. در حقیقت این باغ گیاه شناسی بدان جهت معروف است که با گیاهان و درختان جهانی طراحی شده و بعلاوه اینکه در این باغ می توان بانکی از بذرهای کمیاب و در معرض خطر را مشاهده کرد. این باغ علاوه بر داشتن کلکسیون بزرگی از گیاهان نیمه گرمسیری همچنین دارای یک گلخانه پروانه ای نیز می باشد که تنها نمونه از این نوع گلخانه در کل اروپاست. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این باغ زیبا در کشور پرتغال همچنان با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

درباره باغ گیاه شناسی لیسبون پرتغال

پرتغال به دلیل داشتن یک اقلیم تروپیکال یا گرم و مرطوب از بهترین نقاط دنیا جهت احداث باغ های گیاه شناسی است. یکی از این باغ های بزرگ و زیبا نیز باغ گیاه شناسی لیسبون Lisbon Botanical Garden می باشد. باغی به مساحت 4 هکتار که دسترسی به آن از طریق گیتی است که در یکی از شلوغ ترین خیابان های محله پرنسیپ رئال قرار دارد. این باغ یکی از بهترین باغ های گیاه شناسی در قاره اروپا نیز محسوب می شود. تصویر زیر نشانگر ورودی باغ گیاه شناسی لیسبون می باشد:

ورودی باغ گیاه شناسی لیسبون

باغی که در سال 1873 میلادی احداث شده و کلکسیون بزرگ گیاهان نیمه گرمسیری (ساب تروپیکال) آن هنوز هم جزء بزرگترین کلکسیون های جهان محسوب می شود. بسیاری از گونه های غیر بومی موجود در این باغ گیاه شناسی برچسب گذاری شده است. یکی از این گونه ها نیز سرخس نخلی استرالیایی با شکلی عجیب و تنه در هم تابیده می باشد که تصویری از آن را در زیر مشاهده می کنید:

درباره باغ گیاه شناسی لیسبون پرتغال

تاریخچه باغ گیاه شناسی لیسبون

باغ گیاه شناسی لیسبون با مساحتی در حدود 10 جریب جزء بهترین باغات گیاه شناسی کشور پرتغال و شاید کل اروپا نیز محسوب می شود. از نظر جغرافیایی این باغ در محله پرنسیپ رئال قرار داشته و از خیابان های مجاور نیز تقریبا قابل مشاهده است. باغی که در فاصله بین سال های 1858 تا 1873 میلادی طراحی و ساخته شده است. اما این باغ در برهه ای نادیده گرفته شد. ولی بعدا مورد توجه مسئولان و مردم محلی قرار گرفت تا اینکه بین سال های 2016 و 2018 پاکسازی و از نو بازسازی شد. بدین ترتیب این باغ برای خودش نام و آوازه ای پیدا کرد و هم اکنون نیز جزء بهترین جاذبه های شهر لیسبون به حساب می آید.

تاریخچه باغ گیاه شناسی لیسبون

جاذبه های باغ گیاه شناسی لیسبون پرتغال چیست؟

اولین و شاید مهمترین جاذبه دیدنی این باغ گیاه شناسی همان کلکسیون گیاهی اش می باشد که تعداد آن به 10000 گیاه نیز می رسد. گیاهانی که غالبا از چین، ژاپن، آمریکای جنوبی، نیوزلند و استرالیا وارد شده و برای آشنایی کامل بازدیدکنندگان همه آنها برچسب گذاری شده است. از جمله این گونه های گیاهی نیز می توان به سرخس نخلی، بامبو، انواع نخل ها و نیز سرخس ها اشاره کرد. از دیگر جاذبه های باغ گیاه شناسی لیسبون می توان به گلخانه پروانه اش اشاره کرد که تنها گلخانه از این نوع در اروپاست که به روی عموم باز است.

جاذبه های باغ گیاه شناسی لیسبون پرتغال

در کل مدت زمان توصیه شده جهت بازدید از باغ گیاه شناسی لیسبون بین 1 تا 2 ساعت می باشد. بعد از اتمام بازدید از این باغ با صفا و زیبا نیز گردشگران جهت تکمیل سفر خودشان به لیسبون می توانند از نزدیکترین جاذبه های توریستی به این باغ نیز دیدن کنند. جالب است بدانید که در شعاع 6 مایلی از این باغ گیاه شناسی حدود 783 جاذبه دیدنی وجود دارد که از معروفترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • میدان پراکا دو پرنسیپ رئال
  • ویو پوینت میرادورو دی سائو پدرو دی آلکانتارا
  • موزه ملی علوم و تاریخ طبیعی
  • تئاتر آرتیستاس یونیدوس
  • کلیسای دی ساو مامده و غیره

نحوه بازدید از باغ گیاه شناسی لیسبون پرتغال

نحوه بازدید از باغ گیاه شناسی لیسبون پرتغال

قبل از سفر و شروع بازدید از باغ گیاه شناسی لیسبون پرتغال بایستی به چند نکته اساسی در اینباره توجه کرد. این باغ در شهر لیسبون، خیابان دا اسکولا پلی تکنیکا 56 58 قرار دارد و به آسانی از طریق مترو ایستگاه راتو می توان به این باغ دسترسی داشت. باغی که در روز یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 5 عصر و در روز دوشنبه نیز از ساعت 10 صبح تا ساعت 4:45 عصر و در مابقی ایام هفته نیز از ساعت 10 صبح الی ساعت 7:30 عصر به روی گردشگران باز است.

هزینه ورودی باغ گیاه شناسی لیسبون نیز در حدود €3 (یورو) می باشد که دارندگان کارت لیسبوآ می توانند از تخفیف 3% برخوردار شوند. در ادامه و برای اطلاع کامل از دیگر شرایط و مقررات بازدید از این جاذبه توریستی می توان به وب سایت باغ گیاه شناسی لیسبون به آدرس www.lisbonportugaltourism.com مراجعه کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در هر موضوع گردشگری و جهانگردی میتوانید با تیم کارشناسان و مشاورین برترمان در مجموعه سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *