ایرلند

باغ گیاه شناسی جان اف کندی در ایرلند

باغ گیاه شناسی جان اف کندی در ایرلند

باغ گیاه شناسی جان اف کندی در ایرلند باغی بزرگ به مساحت 252 هکتار می باشد که به یاد جان فیتزجرالد کندی رئیس جمهور فقید آمریکا احداث شده است. این باغ گیاه شناسی دقیقا در گوشه جنوب شرقی کشور ایرلند یعنی به فاصله 12 کیلومتری جنوب نیو راس بخش وکسفورد جمهوری ایرلند قرار دارد. بانی و موسس اصلی این باغ نیز خود دولت ایرلند می باشد. و توسط خود دولت ایرلند البته در قالب کمیته برنامه ریزی توسعه و نگهداری می شود.

این باغ گیاه شناسی در 29 می سال 1968 میلادی رسما توسط پرزیدنت دوارلا افتتاح شد و امروزه این باغ گیاه شناسی شامل بیش از 5000 گونه درخت و بوته از تمامی نقاط معتدل جهان می باشد که در ردیف گیاهی ویژه ای کاشته شده اند. به همین دلیل نیز این بزرگترین کلکسیون درختان فهرست شده در کشور ایرلند می باشد. ما در ادامه به معرفی حقایقی جذاب درباره این باغ گیاه شناسی می پردازیم. تیم مشاورین مجموعه سفیران سروش سعادت نیز آمادگی پاسخگوئی به سوالات شما عزیزان درباره ایرلند و جاذبه های این کشور اروپایی می باشد.

باغ گیاه شناسی جان اف کندی؛ بهترین گزینه خانوادگی!

یکی از باغ های رمانتیک و دوست داشتنی برای بازدید در کشور ایرلند، باغ گیاه شناسی جان اف کندی John F.Kennedy Arboretum می باشد. این باغ گیاه شناسی در شبه جزیره هوک هد در نیو راس، بخش وکسفورد جمهوری ایرلند قرار داشته و با پیشنهاد دولت ایرلند به یاد جان فیتزجرالد کندی احداث شده است. در ابتداء این باغ تحت مدیریت اداره امور عمومی قرار داشت اما از سال 2013 تحت مدیریت باغ های گیاه شناسی ملی ایرلند درآمده است. باغی که یک کلکسیون درختی و بوته ای است و مساحتی در حدود 252 هکتار را تحت پوشش خود قرار می دهد.

باغ گیاه شناسی جان اف کندی

این باغ گیاه شناسی به علت زیبایی منحصر بفردش و نیز داشتن امکاناتی مثل زمین بازی کودکان و نیز امکاناتی مثل کافی شاپ یک مکان جذاب برای گردش به همراه خانواده محسوب می شود. از نظر موقعیت جغرافیایی نیز این باغ در گوشه جنوب شرقی ایرلند و در فاصله 12 کیلومتری جنوب نیو راس واقع شده است.

باغ گیاه شناسی جان اف کندی؛ بهترین گزینه خانوادگی

تاریخچه احداث باغ گیاه شناسی جان اف کندی در ایرلند

در واقع دیدار جان اف کندی از ایرلند در ژوئن سال 1963 میلادی یک لحظه تاریخی و نطفه عطفی در تاریخ روابط جمهوری ایرلند با ایالات متحده بود و لحظه ای بود که روح ملتی روشن شد. و نکته مهم این سفر نیز سفر رئیس جمهور به خانه پدری خود و صرف چای همراه با آشپزهای ایرلندی اش بود. پس از مرگ نابهنگام این رئیس جمهور بود که خیلی از جامعه ایرلندی آمریکایی پیشنهاد تاسیس یک جنگل یادبودی را دادند و دولت ایرلند نیز ساخت یک باغ گیاه شناسی را برای گرامیداشت نام این رئیس جمهور را داد. و همین طور نیز شد و این باغ گیاه شناسی در 29 می سال 1968 میلادی رسما توسط رئیس جمهور وقت ایرلند یعنی دوارلا افتتاح شد.

تاریخچه احداث باغ گیاه شناسی جان اف کندی در ایرلند

معرفی کلکسیون گیاهان باغ گیاه شناسی جان اف کندی

کلکسیون باغ گیاه شناسی جان اف کندی مشتمل بر بیش از 5000 نوع درخت و درختچه می باشد. این گیاهان نیز همگی از نقاط معتدله جهان انتخاب و در این باغ کاشته شده اند. اغلب آنها نیز شامل درختانی از اروپا و آمریکای شمالی است. همچنین مابقی کلکسیون درختی باغ مذکور از باغات و جنگل های 22 کشوری جمع آوری شده که جمهوری ایرلند در آن زمان با آنها روابط سیاسی داشته است. علاوه بر باغات نیز این مجموعه گیاهی شامل دریاچه مصنوعی، پل، مسیرهای پیاده روی و زمین بازی کودکان نیز می باشد.

معرفی کلکسیون گیاهان باغ گیاه شناسی جان اف کندی

نحوه بازدید از باغ گیاه شناسی جان اف کندی در ایرلند

همان طوری که در ابتدای بحث نیز گفته شد باغ گیاه شناسی جان اف کندی در شبه جزیره هوک هد در نیو راس، بخش وکسفورد، ایرلند قرار دارد. پس اگر گردشگری در شهر دوبلین باشد و قصد سفر و بازدید از این باغ را در هوک هد داشته باشد بایستی یکی از دو مسیر زیر را انتخاب بکند. همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، مسیر اول از طریق بزرگراه M11 به فاصله 197.6 کیلومتر بوده و مدت زمان آن نیز حدود 2 ساعت و نیم می باشد. اما مسیر دوم از طریق بزرگراه M9 به طول 182.4 کیلومتر بوده و مدت زمانش نیز حدود 2 ساعت و 32 دقیقه می باشد.

بازدید از باغ گیاه شناسی جان اف کندی

اما ساعت کاری باغ گیاه شناسی جان اف کندی در ایرلند نیز به این صورت است که این باغ جذاب و تماشایی همه روزه از ساعت 10 صبح تا ساعت 5 بعد از ظهر باز بوده و گردشگران نیز با پرداخت حدود €4 (یورو) می توانند از این آربورتیوم دیدن کنند.

ساعت کاری باغ گیاه شناسی جان اف کندی در ایرلند

هزینه اخذ ویزای ایرلند در سال 2024 چقدر است؟

درباره شرایط لازم جهت اخذ ویزای سفر ایرلند سوالات مختلفی مطرح است که یکی از سوالات مهم در رابطه با هزینه درخواست ویزای مذکور است. در واقع هزینه پرداختی از بابت رسیدگی به درخواست متقاضیان آنها دریافت می شود و به حساب وزارت امور خارجه ایرلند واریز می شود. مبلغی که غیر قابل استرداد بوده و بدون پرداختش نیز امکان رسیدگی به درخواست متقاضیان وجود ندارد. بهترین زمان برای پرداخت هزینه مذکور نیز قبل از روز مصاحبه و همزمان با جمع آوری مدارک لازم می باشد.

تاریخچه احداث باغ گیاه شناسی جان اف کندی در ایرلند

اما طبق اعلام وزارت امور خارجه ایرلند (DFA) هزینه ویزای سفر به ایرلند در سال 2024 برای هر متقاضی با توجه به نوع ویزای درخواستیش متفاوت است. بر این اساس، هزینه ویزای تک ورود یا Single entry visa حدود $81 (دلار)، هزینه ویزای چند ورود یا Multiple entry visa در حدود $136 (دلار) و همچنین هزینه ویزای ترازیت جمهوری ایرلند نیز در حدود $34 (دلار) می باشد. تیم وکلای مجرب مجموعه سفیران سروش سعادت آماده اند تا با ارائه مشاوره های تخصصی ویزای گردشگری به مسافران و گردشگران عزیز در خدمت این عزیزان باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *