تایلند

باغ وحش چیانگ مای تایلند

باغ وحش چیانگ مای تایلند

باغ وحش چیانگ مای تایلند یک باغ وحش متعلق به بخش خصوصی است که در سال 1957 میلادی پایه گذاری شده است و مورد توجه قرار گرفت. این باغ وحش با مساحتی در حدود 81 هکتار بیشتر از هر چیز دیگری به خاطر آکواریوم های مختلفش و نیز نگهداری از خرس های پاندا مثل چانگ چوانگ، لین هوی، لین بینگ و غیره معروف است. اما نباید از این نکته نیز غافل شد که این باغ وحش همچنین میزبان بیش از 400 گونه جانوری از جمله پستانداران، خزندگان، دو زیستان، پرندگان و آبزیان مختلف می باشد. این باغ وحش هر روز هفته از ساعت 9 صبح تا 5 عصر به روی گردشگران باز است. در ادامه نیز با معرفی بیشتر این جاذبه توریستی در کشور تایلند با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

درباره باغ وحش چیانگ مای تایلند

باغ وحش چیانگ مای Chiang Mai Zoo باغ وحشی با تنوع گسترده ای از حیات وحش شگفت انگیز و جذاب شامل گونه های کمیابی مثل خرس پاندای بزرگ می باشد. از دیگر حیوانات شگفت انگیزی هم که می توان در این باغ وحش مشاهده کرد می توان به حیواناتی مثل کوالا، میرکات، گوره خر و پنگوئن اشاره کرد. علاوه بر این این باغ وحش به خاطر داشتن طولانی ترین آکواریوم تونلی جهان نیز معروف است. آکواریومی که طول آن به حدود 133 متر می رسد. نمایی از این آکواریوم را در زیر مشاهده می کنید:

طولانی ترین آکواریوم تونلی جهان

علاوه بر این باغ وحش چیانگ مای تایلند دارای پارکی به نام پارک آبی کودکان باغ وحش چیانگ مای می باشد که در آنجا بچه ها می توانند از انواع حیوانات اهلی و یا حیوانات بامزه دیدن کنند و حتی این حیوانات را از نزدیک لمس کنند و درباره این موجودات نیز بیشتر بدانند. تصویری از ورودی باغ وحش چیانگ مای را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

ورودی باغ وحش چیانگ مای

نمایشگاه های باغ وحش چیانگ مای

باغ وحش چیانگ مای یک باغ وحشی است که به صورت خصوصی اداره شده و شامل طیف گسترده ای از انواع حیوانات مختلف است. علاوه بر این باغ وحش مذکور میزبان دو تا آکواریوم بزرگ نیز می باشد. از این گذشته در تاریخ 28 اکتبر سال 2008 میلادی نیز یک تونل آبی به طول 133 متر در همین باغ وحش افتتاح شد که به عوان طولانی ترین آکواریوم تونلی جهان نیز شناخته می شود. همچنین این باغ وحش دارای یک آکواریوم دریایی است که بزرگترین آکواریوم در آسیا محسوب می شود.

نمایشگاه های باغ وحش چیانگ مای

پانداها دلیل شهرت باغ وحش چیانگ مای تایلند

همان طوری که در ابتدای بحث نیز گفته شد، روی هم رفته در باغ وحش چیانگ مای تایلند در حدود 400 گونه جانوری از جمله پنگوئن هومبولت، سمور خز دار دماغه، کوالا، کرکدن، اسب آبی، فلامینگو، اورانگوتان، لاک پشت، خرس سیاه آسیایی، خرس خورشیدی مالزیایی، مورچه خوار عظیم الجثه، ببر اندونزیایی، گوسفند بارباری، فیل آسیایی، تاپیر مالزیایی و انواع گونه های خزندگان و غیره وجود دارد. اما آنچه که باعث شهرت بیش از حد باغ وحش چیانگ مای تایلند شده وجود پانداهای بزرگ در اینجاست.

دلیل شهرت باغ وحش چیانگ مای تایلند

در 12- ام اکتبر سال 2003 بود که پانداهای بزرگ با نام های لین هوی و چوانگ چوانگ به این باغ وحش آورده شدندو در واقع این پانداها با قرارداد 10 ساله به صورت امانتی از چین به این باغ وحش منتقل شدند. جالب اینکه دخرشان به نام لین بینگ نیز در 27 می سال 2009 در همین باغ وحش به دنیا آمدو زمانی که او 2 ساله بود به کشور چین برگردانده شد. در واقع لین بینگ یکی از معدود پانداهای بزرگی بود که در اسارت و آنهم خارج از کشور چین به دنیا آمده بود.

پانداها دلیل شهرت باغ وحش چیانگ مای تایلند

جاذبه های اطراف باغ وحش چیانگ مای تایلند

در مجموع مدت زمان توصیه شده به منظور بازدید از باغ وحش چیانگ مای تایلند در حدود 2 تا 3 ساعت می باشد و پس از اتمام این بازدید نیز به گردشگرانی که مایلند توصیه می شود از نزدیکترین جاذبه ها به این باغ وحش نیز دیدن کنند. لیست جاذبه های نزدیک به باغ وحش چیانگ مای نیز از این قرار است:

  • تایلند دست نخورده (0.23 مایل)
  • پارک ملی دوی سوتپ- پوی (0.23 مایل)
  • آبشار هوای کایو (0.28 مایل)
  • خروآ بان تای (1.14 مایل)
  • کافه کانموسفر کت (0.74 مایل) و غیره

جاذبه های اطراف باغ وحش چیانگ مای تایلند

شرایط بازدید از باغ وحش چیانگ مای تایلند

چیانگ مای شهر توریستی و شناخته شده ای در کشور تایلند می باشد. یکی از جاذبه های توریستی و جذاب این شهر نیز باغ وحش چیانگ مای می باشد. باغ وحشی که در خیابان هوآی کایو، شهر چیانگ مای تایلند درست در غرب دانشگاه چیانگ مای قرار دارد. گردشگران برای دسترسی آسان به این باغ وحش می توانند از ترامواهای موجود در شهر چیانگ مای تایلند بهره گیرند.

اما درباره ساعت کار باغ وحش چیانگ مای نیز بایستی بدانید که این باغ وحش همه روزه از ساعت 9 صبح تا 5 عصر به روی بازدیدکنندگان باز است. هزینه بازدید از این باغ وحش برای بزرگسالان در حدود THB100 (بات تایلندی)، برای کودکان نیز حدود THB20 (بات تایلندی) و برای دانشجویان نیز در حدود THB20 (بات) می باشد. شما عزیزان از طریق دریافت مشاوره های تخصصی از گروه کارشناسان و مشاورین مجموعه سفیران سروش سعادت می توانید با شرایط سفر آسان و ارزان به کشور تایلند آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *