بلغارستان

باغ وحش صوفیه بلغارستان

باغ وحش صوفیه بلغارستان

بزرگترین و قدیمی ترین باغ وحش موجود در منطقه بالکان، باغ وحش صوفیه بلغارستان می باشد. باغ وحشی که قدمت تاسیس آن به 1 می سال 1888 میلادی میرسد. باغ وحشی که در منطقه لوزنتس شهر صوفیه واقع شده است. جالب است بدانید که در حال حاضر در این باغ وحش حدود 4850 حیوان نگهداری می شود که این حیوانات نیز تقریبا از سراسر جهان در این مجموعه جمع آوری شده است. همچنین از معروفترین نمایشگاه های باغ وحش صوفیه می توان به نمایشگاه پرندگان شکاری، حیوانات چرنده، پریمات ها، باغ ژاپنی، گوشتخوران کوچک، ماهی و خزندگان و غیره اشاره نمود. برای آشنایی با سایر جاذبه های شهر صوفیه و یا کسب اطلاعات در خصوص شرایط سفر و اقامت در این شهر توریستی با ما در سایت سفیران سفر در تماس باشید.

درباره باغ وحش صوفیه بلغارستان

یکی از جاذبه های توریستی شهر صوفیه که نام آن را می توان در صدر لیست جاذبه های این شهر دید، باغ وحش صوفیه Sofia Zoo می باشد. باغ وحش بزرگی به مساحت 36 هکتار که به موجب فرمان سلطنتی در تاریخ 1 می سال 1888 میلادی پایه گذاری شد. به همین دلیل نیز این باغ وحش قدیمی ترین و بزرگترین باغ جانورشناسی در جنوب شرق اروپا محسوب می شود. باغ وحشی که اگر بخواهیم به بزرگی و وسعت آن پی ببریم بایستی این را در نظر داشته باشیم که باغ وحش صوفیه میزبان 4850 حیوان از 840 گونه مختلف می باشد.

درباره باغ وحش صوفیه

حیواناتی که نمونه های آنها از سراسر جهان در این باغ وحش جمع آوری شده و باغ وحش صوفیه را تشکیل داده اند. به همین دلیل نیز سالانه حدود 800000 نفر جهت بازدید از نمایشگاههای جذاب و تماشایی به باغ وحش صوفیه سفر می کنند.

درباره باغ وحش صوفیه بلغارستان

تاریخچه باغ وحش صوفیه بلغارستان

در درجه اول، این باغ وحش در پارک کاخ سلطنتی سابق قرار داشت و در آن زمان فقط میزبان یک کرکس سیاه اوراسیایی بود که در قفسی در این باغ به نمایش گذاشته می شد. بعدا گوزن نیز به این مجموعه نیز اضافه شد. اما امکانات و نمایشگاه های موجود برای آوردن خرس های قهوه ای کفاف نمی کرد. به همین دلیل نیز تزار فردیناند پادشاه بلغارستان دستور داد تا قطعه زمین بزرگی به باغ وحش صوفیه اهدا شود.

بدین ترتیب نمایشگاه حیوانات باغ وحش صوفیه همراه با گونه های محلی و خارجی افزوده شده به آن دائما افزایش یافت و مهمترین رویداد در این زمینه نیز اضافه شدن یک جفت شیر آفریقایی به این باغ وحش در سال 1892 میلادی بود که در یک اصطبل سابق نگهداری می شد و جالبتر اینکه درست در همان سال نیز طوله شیری نیز متولد شد.

تاریخچه باغ وحش صوفیه

در فاصله زمانی 1893 و 1895 میلادی نیز قفس ها و بناهای جدیدی نیز برای پستانداران و پرندگان جدید که جمعیت آنها در حال افزایش بود، ساخته شد. حتی استخر بزرگی نیز برای پلیکان های پشت صورتی ساخته شد و بالاخره باغ وحش صوفیه در سال 1982 میلادی از مکان اصلی اش در مرکز شهر به محل 36 هکتاری جدید در فاصله 4.5 کیلومتری جنوب صوفیه نقل مکان کرد.

نمایشگاه های مختلف باغ وحش صوفیه بلغارستان

یکی از امتیازات مهم باغ وحش صوفیه وجود دسته بندی در نمایشگاه های حیوانات است. بدین ترتیب حیوانات مختلف با توجه به گونه های جانوری که به آن تعلق دارند در یک نمایشگاه خاصی به نمایش در می آیند. پس از جمله نمایشگاه های مختلف باغ وحش صوفیه می توان به نمایشگاه های زیر اشاره نمود:

  • حیوانات چرنده: باغ وحش صوفیه دارای 080 حیوان از 20 گونه چرنده شامل کرگدن سفید، اسب آبی، فیل، گورخر، گوزن قرمز، ایبکس، گراز وحشی، شتر و بیسون آمریکایی است.
  • پریمات ها: باغ وحش صوفیه دارای 93 حیوان پریمات از 19 گونه شامل لمورهای دم حلقه ای، بابون های زرد، مارموست و ماکاک و غیره می باشد.
  • شکارچیان: بخش شکارچیان این باغ وحش میزبان گربه هی بزرگ، خرس ها و شکارچیان دیگری مثل پلنگ ها، ببرها، شیرها، پوماها و خرس های قهوه ای است.
  • پنگوئن ها: در ژانویه سال2011 یاغ وحش صوفیه بلغارستان 8 پنگوئن همبولت از آلمان قرض گرفت. این پنگوئن ها به مدت 18 ماه قرض گرفته شده بودند. اما پس از گذشت این مدت پنگوئن ها به آلمان برگردانده شدند بدون اینکه آنها زاد آوری کنند.
  • پرندگان: باغ وحش صوفیه دارای 1400 پرنده از 192 گونه مختلف می باشد. پرندگان آبی این باغ وحش در دریاچه 1.5 هکتاری نگهداری شده اما پرندگان شکاری مثل عقاب ها و کرکس ها در یک قفس بزرگ راهرو مانندی نگهداری می شود. از دیگر گونه های پرندگان این باغ وحش می توان به شتر مرغ ها، فلامینگوها، طاووس ها، جغدها، لک لک ها و غیره اشاره کرد.

نمایشگاه های مختلف باغ وحش صوفیه بلغارستان

شرایط بازدید از باغ وحش صوفیه بلغارستان

همان طوری که در ابتداء نیز گفته شد، باغ وحش صوفیه در صوفیه پایتخت بلغارستان قرار دارد. کلا این باغ وحش همه روزه از ساعت 9:30 صبح تا ساعت 18 عصر به روی کلیه بازدیدکنندگان باز است. بازدیدکنندگان نیز قبل از ورود به این باغ وحش ملزمند تا بلیط ورودی آن را رزرو کنند. بنابراین لیست هزینه بلیط ورودی باغ وحش صوفیه بلغارستان از این قرار است:

  • افراد 18 سال به بالا: 4 leva (لوای بلغارستان)
  • افراد 3 تا 17 سال: 2 leva (لوای بلغارستان)
  • کودکان زیر 2 سال: رایگان

در ضمن قبل از بازدید از باغ وحش صوفیه بلغارستان توجه به قوانین بازدیدکنندگان این باغ وحش الزامی است. طبق این قوانین بازدیدکنندگان مجاز به لمس حیوانات، غذا دادن به آنها و نیز پرتاب شی به طرف آنها نیستند. همچنین عکاسی از حیوانات این باغ وحش بدون مجوز امکان پذیر نیست. ورود به نواحب حصار کشی شده و تحت حفاظت این باغ وحش قدغن است. همچنین بازدیدکنندگان زیر 12 سال بایستی حتما به همراه یک بزرگسال باشند. به منظور دریافت مشاوره های تخصصی پیرامون درخواست ویزا و سفر به بلغارستان 2024 میتوانید با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *