تایلند

باغ وحش دوسیت در تایلند

باغ وحش دوسیت در تایلند

باغ وحش دوسیت در تایلند به عنوان قدیمی ترین و کلاسیک ترین باغ وحش در این کشور محسوب می شود که در مرکز بانکوک قرار دارد. همچنین این باغ وحش در زبان محلی با نام کائو دین هم شناخته می شود. باغ وحشی که در طول حکومت پادشاه چولالونگکورن به عنوان باغ گیاه شناسی خصوصی نزدیک کاخ سلطنتی ساخته شد. باغ وحشی که هم اکنون در آن حدود 1600 حیوان از گونه های مختلف نگهداری می شود. بنابراین بازدیدکنندگان در بازدید از این باغ وحش قدیمی اما جذاب می توانند از بخش های مختلف آن شامل ترن های منظره بینی، موزه آموزشی، بیمارستان حیوانات و غیره دیدن کنند. در ادامه نیز از دیدن نمایش های جذاب و دیدنی آن می توان به نمایش سیل ها، نمایش حیوانات آفریقایی و نمایش فیل ها لذت ببرند. در ادامه کارشناسان سایت سفیران سفر شما را با شرایط بازدید از این باغ وحش تایلندی آشنا خواهند کرد.

درباره باغ وحش دوسیت در تایلند

باغ وحش دوسیت Dusit Zoo که در زبان محلی کائو دین نیز گفته می شود در سال 1938 میلادی افتتاح شده و به همین دلیل نیز به عنوان قدیمی ترین باغ وحش کشور تایلند محسوب می شود. باغ وحشی که در طول پادشاهی پادشاه چولالونگکورن البته به عنوان باغ شخصی اش ساخته شد. پس از مرگش نیز این باغ وحش برای چند سالی متروکه ماند تا اینکه در سال 1938 میلادی و در طی پادشاهی شاه آناندا بازسازی شد. در همان سال نیز مجددا به روی عموم مردم باز شد. این باغ وحش حالا تحت مدیریت سازمان پارک جانورشناسی دولتی کار می کند. باغ وحشی که مجهز به قطارهای منظره بینی، زمین های بازی، موزه آموزشی و بیمارستان حیوانات می باشد. نمایی از ورودی باغ وحش دوسیت تایلند را در زیر مشاهده می کنید:

ورودی باغ وحش دوسیت تایلند

از این گذشته باغ وحش دوسیت در تایلند میزبان 1600 نوع حیوان از حدود 329 گونه جانوری با منشا تایلندی و بین المللی می باشد. جالب است بدانید که این باغ وحش به عنوان معروفترین باغ وحش در تایلند محسوب شده و به طور سالیانه تقریبا حدود 2.5 میلیون بازدیدکننده را به خود جلب می کند.

باغ وحش دوسیت و حیوانات آن

همان طوری که در مطالب بالا نیز گفته شد، باغ وحش دوسیت به مدت بیش از 60 سال است که فعال است و از همین رو نیز گفته می شود که این باغ وحش اولین باغ وحشی است که در تایلند راه اندازی شده است. باغ وحشی به مساحت 188800 متر مربع که بسیاری از جاهای معروف بانکوک مثل پارلمان و کاخ چیترالادا را دربرگرفته است. پذیرایی حیواناتی از خود تایلند و یا از نقاط دیگر جهان است. مثلا از گونه های کمیاب نگهداری شده در این باغ وحش می توان به گوزن آلبینو و ببرهای سفید بنگال اشاره کرد و نیز از گونه های خارجی نگهداری شده در باغ وحش دوسیت در تایلند می توان به میمون ها، اسب های آبی، تمساح ها، شیرها، خرس ها، کوالاها، گورخرها و غیره اشاره کرد.

و همانگونه که گفته شد، این باغ وحش پذیرای بیش از 1600 نوع از حیوانات داخلی و بین المللی شامل:

  • 331 پستاندار
  • 170 خزنده
  • 849 پرنده

باغ وحش دوسیت و حیوانات آن

نمایش های جذاب در باغ وحش دوسیت تایلند

بازدیدکنندگان از باغ وحش دوسیت در تایلند علاوه بر بازدید از حیوانات مختلف این باغ وحش همچنین می توانند از نمایش های حیوانات نیز دیدن کنند. بخشی که طرفداران زیادی دارد. از جمله نمایش های جذاب و پر بیننده برگزار شده در این باغ وحش می توان به نمایش سیل ها، نمایش حیوانات آفریقایی و نمایش فیل ها و غیره اشاره کرد. اما علاوه بر این از دیگر بخش های جذاب باغ وحش دوسیت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ترن منظره بینی

ترن منظره بینی در باغ وحش دوسیت تایلند

زمین بازی

زمین بازی در باغ وحش دوسیت تایلند

بیمارستان حیوانات

بیمارستان حیوانات در باغ وحش دوسیت تایلند

دریاچه مصنوعی همراه با قایق های پارویی

دریاچه مصنوعی همراه با قایق های پارویی در باغ وحش دوسیت تایلند

جاذبه های توریستی اطراف باغ وحش دوسیت تایلند

در مجموع مدت زمان توصیه شده به منظور بازدید از باغ وحش دوسیت در تایلند 2 ساعت می باشد. بعد از اتمام این مدت نیز گردشگران می توانند به سراغ نزدیکترین جاذبه ها به این باغ وحش بروند. جالب است بدانید که در شعاع حدود 6 مایلی از این باغ وحش در حدود 562 جاذبه توریستی- تفریحی وجود دارد که از معروفترین آنها می توان به معبد بنچامابوپیت، کاخ چیترالادا، استادیوم راجادامنرن موآی، معبد وات آرون و غیره اشاره نمود.

جاذبه های توریستی اطراف باغ وحش دوسیت تایلند

هزینه بازدید از باغ وحش دوسیت در تایلند

قبل از پرداختن به هزینه رزرو بلیط باغ وحش دوسیت در تایلند ابتداء بایستی با آدرس این جاذبه توریستی آشنا شد. باغ وحش مذکور در کشور تایلند، شهر بانکوک، محله دوسیت، خیابان راما 5 واقع شده است. به هر وسیله ای نیز می توان خود را به این باغ وحش رسانید. اما هزینه بلیط ورودی باغ وحش دوسیت در تایلند برای هر بزرگسال حدود THB150 (بات تایلندی) و برای هر کودک نیز در حدود THB70 (بات) می باشد. نکته آخر اینکه مدت زمان توصیه شده جهت بازدید از باغ وحش دوسیت در تایلند نیز بین 2 تا 3 ساعت می باشد.

لازمه اصلی برای انجام هر سفر خارجی از جمله سفر به کشور تایلند، داشتن ویزای توریستی این کشور می باشد. با ویزای توریستی تایلند نیز گردشگران می توانند تا حداکثر دو ماه در این کشور مانده و از جذابیت های سفر به تایلند بهره مند شوند و حتی در صورت تمایل به اقامت بیشتر نیز ویزای خودشان را نیز تمدید کنند. در هر حالت شما عزیزان به منظور کسب جزییات بیشتر و اخذ مشاوره سفر می توانید با همکاران ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *