تایلند

باغ بودای پنهان در تایلند

باغ بودای پنهان در تایلند

باغ بودای پنهان در تایلند یک نوع پارک مجسمه و از جاذبه های توریستی جذاب در کشور تایلند برای گردشگران به حساب می آید. این باغ که با عنوان باغ اسرارآمیز و یا باغ مخفی نیز شناخته می شود در تپه های کو ساموی قرار دارد و توسط یک باغبان محلی به نام نیم تونگسوک احداث شده است. او کار ساخت این باغ را در سال 1976 میلادی شروع کرد. جاذبه های دیدنی این باغ شامل مجسمه های مختلف از بودا، راهبان بودایی، فرشتگان و انواع حیوانات و نیز انواع گل و گیاه بومی ساموی و همچنین نهرها و آبشارهای زیباست.

در واقع مجسمه های این باغ طوری طراحی شده که گویا این مجسمه ها در حال نواختن موسیقی و رقص هستند. به همین دلیل نیز به این مجسمه ها مجسمه های درحال رقص گفته می شود. برای زیبایی بیشتر نیز این مجسمه ها با انواع گیاهان و درختان احاطه شده و از لابلای آنها نیز چشمه ها و آبشارهای کوچکی روان هستند. این باغ که به باغ بهشت نیز معروف است همه روزه از ساعت 9 صبح تا ساعت 18 عصر به روی بازدیدکنندگان باز است. با ما در سایت سفیران سفر می توانید اطلاعات توریستی خود را به روز کرده و با آخرین اخبار در حوزه گردشگری نیز آشنا شوید.

درباره باغ بودای پنهان چه می دانید؟

از جمله باغات زیبای کشور تایلند می توان به باغ بودای پنهان یا Secret Buddha Garden اشاره کرد، باغی جذاب و دیدنی که مطمئنا نمونه آن را در هیج کجای دنیا ندیده اید. با اینکه اصلی ترین جاذبه توریستی این باغ مجسمه های بودایش می باشد اما این باغ بزرگ همچنین انواع گل ها و درختان بومی جزیره ساموی را نیز به گردشگران نشان می دهد. این باغ که با عنوان باغ اسرارآمیز یا باغ بهشت هم نامیده می شود، یک پارک مجسمه شخصی در بالای کوه پوم در جزیره ساموی تایلند قرار دارد. باغی در کو ساموی که به گردشگران ویوهای جذاب و نیز کلکسیون عجیبی از مجسمه ها را ارائه می کند:

درباره باغ بودای پنهان

تاریخچه باغ بودای پنهان در تایلند

باغ بودای پنهان برخلاف اسمی که دارد اصلا یک معبد نیست بلکه یک باغ میوه ای بوده که در سال 1976 میلادی به عنوان یک پارک مجسمه توسط کشاورز تایلندی بازنشسته به نام کن نیم تونگسوک ساخته شد. کشاورزی که تا سن 77 سالگی یعنی حتی تا زمان مرگش نیز از کار ساخت و توسعه این باغ دست برنداشت. باغی که دارای انوع مجسمه ها از بودا و سایر جنبه های بودایی گری و نیز مجسمه هایی از پرندگان، مارها، لاک پشت ها و دیگر حیوانات است. همچنین در این باغ می توان یک جفت مجسمه از والدین پایه گذار و نیز مجسمه نشان دهنده دستان او و پدرش را مشاهده کرد.

تاریخچه باغ بودای پنهان

اما این تمام مجسمه های موجود در باغ پنهان بودا نیست و دسته اصلی مجسمه ها در این باغ یک تعداد از مجسمه های فرشته ها و یک تعداد از مجسمه های موسیقیدانان می باشد. مجسمه هایی که طوری طراحی شده اند که گویا برخی از آنها در حال نواختن و برخی نیز در حال رقصیدن هستند. از این گذشته مزار خن نیم را نیز می توان در همین مکان یافت کرد. همچنین در این باغ آبشارهای مختلفی نیز وجود دارد که بر جذابیت و زیبایی آن می افزاید. به هر حال این مکان علی رغم دوری و مشکلت صعودش به عنوان یک جاذبه توریستی معروفی محسوب می شود.

تاریخچه باغ بودای پنهان در تایلند

شرایط دسترسی و بازدید از باغ بودای پنهان

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، باغ بودای پنهان در جزیره کو ساموی از توابع استان سورات تانی قرار دارد. این پارک مجسمه همه روزه از ساعت 9 صبح تا ساعت 6 بعد از ظهر نیز به روی بازدید کنندگان باز است و هزینه بلیط ورودی آن نیز برای هر نفر گردشگر در حدود THB80 (بات تایلند) می باشد و نکته واپسین هم اینکه مدت زمان توصیه شده برای یازدید از این باغ نیز بین 1 الی 2 ساعت می باشد.

شرایط دسترسی و بازدید از باغ بودای پنهان

چرا تایلند برای گردشگری جای معروفی است؟

این سوالی است که برای اغلب گردشگران و جهانگردان خارجی نیز مطرح می شود. تایلند از دیرباز به عنوان یک مقصد توریستی جذاب در سراسر دنیا محسوب می شود و هر کسی که به این کشور آسیایی سفر کرده به این کشور از یک زاویه دید خاصی نگاه کرده است. اما رویهم رفته تایلند با زیبایی تروپیکال خاصش، معابد تاریخی اش، غذاهای خوشمزه اش، میوه های استوایی خوش طعمش و نیز زندگی شبانه پویایی که دارد معروف است.

چرا تایلند برای گردشگری جای معروفی است

تایلندی که از آن به عنوان سرزمین خنده ها یا Land of Smiles نیز یاد می شود، سرزمینی که هرگز نمی توان غمی را در آن دید. تایلندی که با انواع و اقسام جاذبه هایی که دارد واقعا افسونگر گردشگران و جهانگردان است. گردشگرانی که از سفرشان به تایلند فقط و فقط دنبال شادی و خندیدن هستند. مسافران و گردشگران عزیز از طریق ارتباط با کارشناسان مجموعه سفیران سروش سعادت می توانند در جریان اطلاعات به روز گردشگری و سفر به تایلند قرار گرفته و ابهامات و سوالاتشان را نیز با ما در میان بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *