بلغارستان

آکواریوم وارنا در بلغارستان

آکواریوم وارنا در بلغارستان

آکواریوم وارنا در بلغارستان در سی گاردن یا باغ دریایی شهر وارنا قرار داشته و یکی از معروفترین جاذبه های توریستی این کشور محسوب می شود. در واقع اینجا یک مرکز پرورش گیاهان و موجودات دریای سیاه و نیز مشخصات هیدرولوژیکی این دریا محسوب می شود. نمایشگاه آکواریوم وارنا نمونه هایی از تمامی گروه های ماهیان موجود در دریای سیاه را نمایش می دهد. بهترین و معروفترین این ماهی ها ماهیانی است که از دریای مدیترانه بوده و در دریای سیاه تا تنگه بسفر زیست می کنند.

در این آکواریوم آبزیان دریای سیاه شامل حدود 140 گونه می باشد. علاوه بر این نمایشگاهی نیز در آکواریوم وارنا وجود دارد که به نمایش گونه هی آب شیرین نیز می پردازد. با این توضیحات اکنون مشخص می شود که تمرکز اصلی نمایشگاه آکواریوم وارنا بیشتر بر روی حیات گیاهی و جانوری دریای سیاه است. آکواریومی که علاوه بر نمایشگاه های جذاب و تماشایی همچنین یک تاریخچه جالبی هم دارد که کارشناسان سایت سفیران سفر در ادامه به توصیف جاذبه ها و تاریخچه این آکواریوم می پردازند.

درباره آکواریوم وارنا بلغارستان

آکواریوم وارنا Varna Aquarium آکواریوم عمومی در شهر وارنا است و خود شهر وارنا یک شهر بندری درست در مجاورت دریای سیاه و بزرگترین شهر کشور بلغارستان محسوب می شود. در این بین آکواریوم وارنا نیز به عنوان یکی از اصلی ترین و مهمترین جاذبه های شهر وارنا محسوب می شود. آکواریومی که با نمایشگاه های مختلفی که برپا کرده بازدیدکنندگان را با حیات گیاهی و جانوری دریای سیاه آشنا می کند. در تصویر پایین نمایی از ساختمان آکواریوم وارنا را مشاهده می کنید:

نمایی از ساختمان آکواریوم وارنا

تاریخچه احداث آکواریوم وارنا در بلغارستان

پایه گذاری این آکواریوم در 6 ژانویه سال 1906 میلادی در کاخ اگزونوگراد و توسط شاهزاده فردیناند اول شروع شد. در آن زمان فردیناند ساخت یک ایستگاه زیست شناسی دریایی را به دکتر پاراشکف استویانف واگذار کرد. پادشاه همچنین از زیست شناس معروف آلمانی آنتون دورن موسس ایستگاه جانورشناسی ناپل درخواست کمک کرد تا برایش عکس ها و تصاویر ایستگاه ناپل را تهیه کند. سپس در 25 ژانویه سال 1906 میلادی شورای شهر وارنا بودجه ای را برای ساخت یک آکواریوم بزرگ در شهر وارنا اختصاص داد. بنابراین سنگ بنای این آکواریوم در همان سال با حضور شاهزاده فردیناند، خانواده سلطنتی و برخی رجال سیاسی و سفرای خارجی در سی گاردن (Sea Garden) به زمین گذاشته شد.

تاریخچه احداث آکواریوم وارنا

به تبع آن ساختمان آکواریوم با طرحی از معمار تحصیل کرده در مونیخ یعنی دابکو دابکف ساخته شد و در ادامه نیز نمای ساختمان این آکواریوم با یک نقش برجسته بزرگی از یک صدف و نیز نقش برجسته هایی از دیگر موجودات دریای سیاه تزیین شد. ساخت این بنا در سال 1911 میلادی به اتمام رسید. با این حال وقوع جنگ بالکان در سال 1912 میلادی افتتاح موزه مذکور را به تاخیر انداخت و نهایتا آکواریوم وارنا بلغارستان در سال 1932 میلادی رسما افتتاح شد.

نمایشگاه آکواریوم وارنا در بلغارستان

همان طوری که در مطالب بالا نیز بیان شد، نمایشگاه آکواریوم وارنا بیشتر بر روی حیات گیاهی و جانوری دریای سیاه متمرکز است که شامل بیش از 140 گونه ماهی است. که همگی جزء گون های آبزیان آب های شور است. اما این نمایشگاه همچنین گونه های مختلف ماهیان آب شیرین، ماهیان مدیترانه ای، گونه های بومی از نقاط دور دست جهان را نیز به بازدیدکنندگان نمایش می دهد. بازدیدکنندگان نیز علاوه بر دیدن نمایشگاه مذکور همچنین می توانند از واحد تحقیقات آکواریوم و نیز کتابخانه آن که شامل 30000 جلد از ادبیات تخصصی شامل کتب و نقشه های کمیاب قرن 19- امی است، دیدن کنند.

نمایشگاه آکواریوم وارنا در بلغارستان

بهترین روش ها برای بازدید از آکواریوم وارنا بلغارستان؟

به گردشگرانی که برای اولین بار به شهر وارنا سفر کرده و مایل به بازدید از آکواریوم وارنا هستند توصیه می شود حتما با تورهای راهنمای زیر همره شوند:

  • تجربه سفر قایقی منحصر بفرد از وارنا: توری که مدت زمان آن 3 ساعته بوده و هزینه رزرو آن هم در حدود $121.80 (دلار) برای هر نفر است. این تور به زبان های مختلف برگزار شده و شامل بازدید از شهر وارنا و منطقه سی گاردن این شهر از جمله هتل بین المللی کازینو ساحل نیروانا، کلیسای مریم مقدس، آکواریوم وارنا، دلفیناریوم و غیره است. همچنین در قالب همین تور فرصت زیادی برای صرف ناهار روی عرشه قایق و نیز حمام آفتاب برای گردشگران فراهم است.
  • پیک نیک با قایق در دریای سیاه همراه با غذا و نوشیدنی: هزینه رزرو تور مذکور در حدود $80.86 (دلار) و مدت زمان برگزاری تور نیز در حدود 4 ساعت می باشد. در قالب تور مذکور از کنار ساحل دریای سیاه رد شده و به شهر زیبای بالچیک رسیده و در این شهر بندری پیاده شده و از یک روز استراحت همره با حمام، شنا و یک غذای عالی لذت می برید. ضمنا در همین تور از نمای خانه های سفید بالچیک، باغ گیاه شناسی اقامتگاه تابستانی کوئین ماریا دیدن می کنید.

بهترین روش ها برای بازدید از آکواریوم وارنا بلغارستان

هزینه بازدید از آکواریوم وارنا بلغارستان چقدر است؟

آکواریوم وارنا از جاذبه های معروف و پربازدید شهر وارنای بلغارستان به حساب می آید. آکواریومی که با ایجاد محیطی آرام و جذاب مناسب خانواده ها و مخصوصا علاقه مندان طبیعت است. اما پیش از بازدید از آکواریوم وارنا بلغارستان توجه به چند نکته حائز اهمیت است. اولا آکواریوم وارنا در شهر وارنا، بلوار پریمورسکی 4، سی گاردن قرار داشته و بازدیدکنندگان جهت دسترسی به آن می توانند سوار اتوبوس های عمومی خط 17A و یا 20 شده و در ایستگاه های باسینا و فستیوالن k-s پیاده شوند.

هزینه بازدید از آکواریوم وارنا بلغارستان

دوما این آکواریوم در ماه های جوئن تا سپتامبر بدون یک روز تعطیلی از ساعت 9 صبح تا ساعت 19 عصر، در ماه می بدون تعطیلی از ساعت 9 صبح تا 17 عصر و از ماه اکتبر تا آوریل نیز به جز دوشنبه ها از ساعت 9 صبح تا 17 عصر به روی عموم بازدیدکنندگان باز است. سوما هزینه بلیط ورودی این آکواریوم برای بزرگسالان در حدود Iv 4 (لف بلغارستان) و برای کودکان 6 تا 18 سال نیز در حدود Iv 2 (لف) می باشد. شما عزیزان برای آشنایی با لیست ارزانترین تورها و یا ارزانترین هتل های محل اقامت گردشگران در بلغارستان می توانید با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *