ترکیه

آکواریوم سی لایف ترکیه

آکواریوم سی لایف ترکیه

آکواریوم سی لایف ترکیه به خاطر حجم، تنوع گونه های ماهی و نیز فعالیت ها در مسیرهای مسافرتی در زمره معروفترین آکواریوم های جهان است. آکواریومی که جزء اولین هاست و تا کنون نیز توانسته است حداکثر گردشگران را به سوی خودش جلب بکند. با اینکه گونه های آبزی مختلفی در 21 بخش آکواریوم وجود دارد ولی معروفترین و پربازدیدترین بخش آکواریوم مربوط به مدرسه کوسه هاست. در مدرسه کوسه های آکواریوم سی لایف حدود 15 گونه از این نوع وجود دارد و کلا تعداد کوسه ماهی های این آکواریوم به حدود 60 کوسه می رسد.

از دیگر بخش های معروف سی لایف می توان به بیمارستان لاک پشت دریایی اشاره کرد. که در آنجا وزن بزرگترین لاک پشت به حدود 440 پوند معادل 200 کیلوگرم می رسد. ضمنا این آکواریوم در سال 2009 افتتاح شده و در حال حاضر تعداد جانداران آن به حدود 15000 موجود عمدتا از نوع آبزی می رسد. در ادامه این مطالب نیز با ما در مجموعه سفیران سفر همراه باشید تا با شرایط، جزییات و نیز هزینه بازدید از آکواریوم سی لایف آشنا شوید.

آکواریوم سی لایف؛ بزرگترین آکواریوم ترکیه

یکی از جاذبه هایی که همه اعضای خانواده در استانبول می توانند از آن دیدن کنند، آکواریوم سی لایف Istanbul Sea Life Aquarium می باشد. که به عنوان تورکازو TurkuaZoo نیز شناخته می شود. آکواریومی که در مرکز خرید فوریوم استانبول در منطقه بایرام پاشا شهر استانبول واقع شده است. این آکواریوم اولین آکواریوم عمومی در ترکیه و یکی از بزرگترین آکواریوم های اروپا محسوب می شود. آکواریومی که از معروفترین جاذبه های شهر استانبول محسوب شده که هم جنبه توریستی- تفریحی و هم جنبه تحقیقاتی و حفاظتی دارد.

بزرگترین آکواریوم ترکیه

این آکواریوم در سال 2009 میلادی در مساحتی حدود 55000 متر مربع افتتاح شده است. کل حجم مخازن این آکواریوم به حدود 7000 متر مکعب می رسد و حجم بزرگترین مخزن آن نیز به حدود 5000 متر مکعب می رسد. به همین دلیل نیز این آکواریوم را می توان در زمره بزرگترین آکواریوم های اروپا درنظر گرفت. در ضمن آکواریوم سی لایف استانبول از نظر تنوع موجودات دریایی نیز یک آکواریوم منحصر بفردی محسوب می شود. چرا که در این آکواریوم حدود 15000 جانور آبی از گونه های مختلف نگهداری می شود.

آکواریوم سی لایف؛ بزرگترین آکواریوم ترکیه

معرفی جاذبه های آکواریوم سی لایف ترکیه

آکواریوم سی لایف از اول تا آخر یعنی از ورودی تا خروجی آکواریوم جذابیت خاصی دارد. اولین و مهمترین جاذبه این آکواریوم نیز تونل 83 متری موسوم به تونل اقیانوسی است. بازدیدکنندگان با قدم زدن در این تونل می توانند انواع شگفتی های زیر آب را از هر زاویه ای که بخواهند ببینند و همچنین مخلوقات دریایی تخیلی نمایش داده شده بر روی دیوارهای هنری مالتی مدیا را ببینند.

جاذبه های آکواریوم سی لایف

اما تونل اقیانوس تنها جاذبه آکواریوم سی لایف محسوب نمی شود و از دیگر حاذبه های معروف آن می توان شوهای غواص، تغذیه سفره ماهی، مدرسه کوسه ها، بیمارستان لاک پشت های دریایی و نیز نمایشگاه دنیای شگفت انگیز ژله ماهی ها، نمایشگاه دلقک ماهی ها، نمایشگاه اسب آبی، نمایشگاه سفره ماهی، نمایشگاه اختاپوس و غیره اشاره کرد. در واقع آکواریوم سی لایف استانبول از 21 بخش مختلف تشکیل شده است که مسلما بازدید از هر یک از این بخش ها می تواند برای هر عضوی از خانواده جذابیت خاصی داشته باشد.

شرایط بازدید از آکواریوم سی لایف ترکیه

آکواریوم سی لایف استانبول در مرکز خرید فوریوم استانبول در منطقه بایرام پاشا قرار دارد. که در صورت استفاده از خودرو برای رسیدن به این جاذبه توریستی نیز از منطقه سلطان احمد تا سی لایف حدود 10 کیلومتری فاصله را طی می کنید. منتها آسانترین روش استفاده از مترو و پیاده شدن در ایستگاه کوجاتپه است. از کوجاتپه تا آکواریوم سی لایف نیز فقط 5 دقیقه پیاده روی می کنید. ضمنا برای بازدید از آکواریوم سی لایف و لذت بردن از جاذبه های آن صرف 1 تا 2 ساعت توصیه می شود. این آکواریوم از روز دوشنبه تا جمعه از ساعت 10 صبح تا ساعت 7 شب و در روزهای شنبه و یکشنبه نیز از ساعت 10 صبح تا ساعت 8 شب به روی بازدیدکنندگان باز است. نکته آخر اینکه هزینه بلیط ورودی این آکواریوم برای هر بازدیدکننده در حدود TL 650 (لیر ترکیه) است.

شرایط بازدید از آکواریوم سی لایف ترکیه

جاذبه های اطراف آکواریوم سی لایف ترکیه

پس از اتمام بازدیدتان از آکواریوم سی لایف می توانید از خود مرکز خرید فوریوم استانبول هم دیدن کرده و در ادامه نیز به سراغ جاذبه های نزدیک به آکواریوم سی لایف بروید. در اینباره بد نیست بدانید که در شعاع حدود 6 مایلی از این آکواریوم در حدود 895 جاذبه توریستی وجود دارد. که برخی از آنها شامل مسجد سلیمانیه، آب انبار باسیلیکا، مسجد ایا صوفیه، مسجد آبی، کاخ توپکاپی، منطقه سلطان احمد، کاخ دلما باغچه، تنگه بسفر یا بغازایچی، برج گالاتا، پارک گلخانه، مسجد ایوب سلطان و غیره است.

جاذبه های اطراف آکواریوم سی لایف ترکیه

بازدید از مرکز خرید فوریوم استانبول

چه قبل و یا چه بعد از بازدید از آکواریوم سی لایف می توانید از مرکز خرید فوریوم استانبول (Forum İstanbul Alışveriş Merkezi) نیز دیدن کنید. چرا که آکواریوم سی لایف بخشی از این مرکز خرید محسوب می شود. در فوریوم استانبول جاذبه های زیادی در انتظار شماست. در اینجا یک بازارچه به سبک آمریکایی و به مساحت حدود 176245 متر مربع وجود دارد. ضمنا علاوه بر برندهای های استریت بین المللی همچنین در این مرکز خرید جاذبه های متنوعی مثل سینما، باشگاه بولینگ، سمیلاتور هلی کوپتر، بازی های سبک آرکید و اولین مرکز لگولند LEGOLAND Discovery Center ترکیه وجود دارد.

بازدید از مرکز خرید فوریوم استانبول

بهترین زمان برای سفر به ترکیه 2024 به هدفتان از این سفر بستگی دارد. مثلا از نظر آب و هوایی بهترین زمان از اواسط می تا اواخز ژوئن و نیز ماه های سپتامبر و اکتبر است. بهترین زمان برای سفر به خاطر قیمت های پایین ماه های ژانویه و فوریه است ولی اگر قصدتان از سفر به ترکیه به خاطر حضور در فستیوال هاست پس بهترین زمان معمولا در اواسط تابستان است که اغلب فستیوال ها در این زمان برگزار می شود. اما اگر قصدتان ساحل گردی در سواحل زیبای ترکیه است پس بهترین زمان ماه های ژوئن، جولای، آگوست و سپتامبر می باشد. بهترین و شیرین ترین خاطرات سفر به ترکیه را با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *