ایسلند

آتشفشان تریهنوکاکیگور در ایسلند

آتشفشان تریهنوکاکیگور در ایسلند

آتشفشان تریهنوکاکیگور در ایسلند یک آتشفشان خاموش بوده که آخرین فوران آن حدود 4000 سال پیش رخ داده و هیچ نشانه ای دال بر فوران مجدد ندارد. آتشفشان مذکور در سال 1974 میلادی توسط کاشف غار و غارنورد ایسلندی به نام آمی بی استفانسون کشف شد. این آتشفشان دارای 3 دهانه آتشفشانی است که لندمارک های اصلی آن محسوب می شود. این دهانه های آتشفشانی در حدود 35 متر بالاتر از اطرافشان می باشد. در بالای این مخروط هم یک شکاف قیفی شکل 4 در 4 متر همراه با ورودی بزرگ به عمق 120 متر می باشد.

از مهمترین ویژگی این آتشفشان نیز می توان به آسانسور موجود در این آتشفشان اشاره کرد که بازدیدکنندگان را تا اتاقک ماگما پایین می برد. اندازه این اتاقک نیز بگونه ای است که مجسمه آزادی نیویورک را به راحتی می توان در آن جا داد. از اتاقک ماگما به عنوان قلب آتشفشان هم نامبرده می شود جایی که سنگ مایه مترصد راهی برای خروج به سطح زمین و ایجاد فوران است. برای اطلاع از بزرگترین و جذابترین آتشفشان های کشور ایسلند نیز به وب سایت مجموعه سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

همه چیز درباره آتشفشان تریهنوکاکیگور در ایسلند

سرزمین وایکینگ ها پر از کوه های آتشفشانی است و یکی از اینها، آتشفشان تریهنوکاکیگور Thrihnukagigur می باشد. تریهنوکاکیگور آتش فشان غیرفعالی در سیستم آتش فشانی برنینیشتاینسفیول نزدیک ریکیاویک ایسلند می باشد. این آتش فشان مساحتی در حدود 3270 متر مربع را شامل شده و عمق آن هم در حدود 213 متر می باشد. گفته می شود که این آتشفشان در 4000 سال پیش فورانی نداشته است.

درباره آتشفشان تریهنوکاکیگور

جالب است بدانید که این آتش فشان در سال 1974 میلادی توسط کاشف غار آمی بی استفانسون کشف شد و در سال 2012 با هدف گردشگری افتتاح شد. این تنها آتش فشانی در جهان است که بازدیدکنندگان می توانند سوار آسانسور شده و بطور ایمنی تا اتاقک ماگما پایین بروند. اتاقک ماگما هم به عنوان قلب آتشفشان محسوب شده و در آن سنگ های مایه منتظر راهی برای آمدن به سطح هستند. مسلما این سفر تا دل آتشفشان می تواند یک سفر مهیج و منحصر بفردی باشد.

همه چیز درباره آتشفشان تریهنوکاکیگور در ایسلند

دلیل شهرت آتشفشان تریهنوکاکیگور در ایسلند چیست؟

با اینکه آتشفشان تریهنوکاکیگور یک آتش فشان غیر فعالی است که از حدود 4000 سال پیش فعالیت فورانی نداشته است. پس دلیل محبوبیت این آتش فشان در بین گردشگران چیست؟ همان طوری که در مطالب قبلی هم بیان شد، آتشفشان تریهنوکاکیگور دارای 3 دهانه آتشفشانی متمایز است که لندمارک های اصلی آن نیز محسوب می شود. از این گذشته مشخصه جذاب دیگر این آتشفشان در این است که تریهنوکاکیگور تنها آتشفشان موجود در سطح دنیاست که دارای امکاناتی مثل آسانسور است تا بازدیدکنندگان بی باک بتوانند تا اتاقک ماگما پایین رفته و این پدیده زمین شناختی را از نزدیک مشاهده کنند.

دلیل شهرت آتشفشان تریهنوکاکیگور در ایسلند

معرفی تور آتشفشان تریهنوکاکیگور در ایسلند

بهترین پیشنهاد برای بازدید از آتشفشان تریهنوکاکیگور همراهی با تور رهنمای آتشفشان تریهنوکاکیگور می باشد. این تور به مدت 5 تا 6 ساعت برگزار می شود که حدود 35 تا 40 دقیقه آن داخل آتشفشان برگزار می شود. توری که از نوع تورهای پیاده روی بوده و مسافت پیموده شده حدود 3 کیلومتر می باشد. هزینه رزرو این تور حدود $360 (دلار) می باشد و شامل پیکاپ و دراپ آف در هتل، سوپ گوشت ایسلندی، تجهیزات مورد نیاز، نوشیدنی و نیز راهنمای تور مجوزدار می باشد. ضمنا تور مذکور در کشور ایسلند به زبان انگلیسی برگزار شده و راهنمای تور جزء افراد حرفه ای آشنا به منطقه و دارای مجوز فعالیت می باشد.

معرفی تور آتشفشان تریهنوکاکیگور در ایسلند

برآورد هزینه زندگی گردشگران در ایسلند

برای انجام یک سفر خارجی اطلاع از هزینه یا هزینه های آن سفر بسیار مهم و حیاتی است. چرا که فقط از این طریق است که گردشگران با توجه به بودجه مالی خود می توانند برای سفرشان برنامه ریزی صحیحی انجام دهند. اما قبل از پیش بینی مخارج سفر به ایسلند بایستی بدانید که کشور ایسلند نیز همانند دیگر کشورهای اسکاندیناوی دارای واحد پولی خاص خود می باشد که با عنوان کرونای ایسلند شناخته می شود. طبق بازار معاملات ارزی روز دنیا هم هر یک دلار $1 (دلار) برابر با Kr126.62 (کرونا ایسلند) میباشد.

بازدید از آتشفشان تریهنوکاکیگور در ایسلند

و حالا به موضوع مخارج زندگی گردشگران در ایسلند می رسیم. برطبق آمارهای مربوط به هزینه زندگی گردشگرانی که به ایسلند سفر کرده اند، میانگین هزینه روزانه زندگی هر توریست خارجی در ایسلند حدود Kr21957 (کرونای ایسلند) برابر با $173.49 (دلار آمریکا) می باشد. هزینه ای که خود به انواع هزینه های دیگر به صورت زیر دسته بندی می شود:

انواع هزینه های زندگی روزانه گردشگران در ایسلند

همان طوری که در نمودار فوق نیز مشاهده می شود، در بین انواع هزینه های زندگی گردشگران در ایسلند بیشترین هزینه مربوط به هزینه اقامت شبانه در هتل های ایسلند می باشد. برای اطلاع دقیق و کامل از وضعیت هتل ها در ریکیاویک و نیز لیست ارزانترین هتل های این شهر ایسلندی با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *