تایلند

آبشار هین لات تایلند

آبشار هین لات تایلند

آبشار هین لات تایلند به سبب قرار گیری در داخل جنگل و در نزدیکی منطقه حفاظت شده فیل ها از جذابیت خاصی برخوردار است. معمولا گردشگران برای دسترسی به این آبشار در قالب گروه های مختلف و از طریق مسیر آبشار هین لات اقدام می کنند و پس از رسیدن به آبشار مذکور نیز به تماشای مناظر زیبا، عکاسی و نیز آب تنی در حوضچه های آن می پردازند. از این گذشته گردشگران در مسیر آبشار هین لات همچنین می توانند از معبد آبشار هین لات و جاذبه های هنری و معماری آن نیز دیدن کنند. همچنان با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید تا با بهترین جاذبه های گردشگری کشور تایلند آشنا شوید.

مشخصات آبشار هین لات تایلند

آبشار هین لات تایلند Hin Lad Waterfall یکی از زیباترین آبشارهای کشور تایلند محسوب میشود. آبشاری که در لیپا نوی قرار داشته و از شهر ناتون از توابع جزیره کو ساموی تایلند فقط حدود 10 دقیقه ای فاصله دارد. در واقع این آبشار بین سواحل ناتون و تونگ یانگ در کوهستان جنگل های گرمسیری در جنوب جزیره کو ساموی قرار دارد. همچنانی که در تصاویر پایین هم مشاهده می شود، اطراف این دریاچه پر از درختان نارگیل و انواع گل های رنگارنگ است و دسترسی به آبشار نیز از طریق مسیر مخصوصی امکان پذیر است.

مشخصات آبشار هین لات تایلند

جاذبه های آبشار هین لات تایلند چیست؟

کلا در سفر به آبشار هین لات تایلند، گردشگران با دو دسته جاذبه ها روبرو می شوند. دسته اول این جاذبه ها، همان جاذبه های طبیعی است. گل سر سبد آن نیز خود آبشار هین لات می باشد که در قلب جنگل های بارانی منطقه قرار داشته و گردشگران برای دیدن چشم اندازهای زیبایش، آب تنی و نیز استراحت از آن دیدن می کنند.

جاذبه های طبیعی آبشار هین لات تایلند

اما دسته دوم جاذبه های اطراف آبشار هین لات، جاذبه های فرهنگی می باشد که مهمترین و معروفترین این جاذبه نیز معبد آبشار هین لات یا همان وات نامتوک هین لات می باشد. یک زیارتگه بودایی در داخل جنگل گرمسیری همیشه سبز که درست بر سر راه گردشگران در دسترسی به آبشار هین لات قرار دارد. در واقع این معبد قدیمی در فاصله حدود 3.1 کیلومتری جنوب شرقی شهر ناتون در کو ساموی واقع شده است و تصویری از آن را در زیر ملاحظه می کنید:

جاذبه های فرهنگی آبشار هین لات تایلند

معمولا این زیارتگاه جنگلی آخر هفته ها شلوغ است و مردم محلی علاوه بر زیارت این معبد همچنین از پیک نیک در اطراف آبشار هین لات نیز لذت می برند. خود این معبد نیز در یک جای سایه دار، خنک و دنج قرار دارد. از این گذشته معبد آبشار هین لات دارای یک باغ زیبا، مسیر قدم زنی، مجسمه های بودای مختلف، مجسمه های مذهبی و نیز یک جای مخصوص مدیتیشن می باشد.

مسیر پیاده روی آبشار هین لات تایلند

مسیر آبشار هین لات یک از مسیرهای پیاده روی معروف در کو ساموی کشور تایلند قلمداد می شود. مسیری زیبا اما کمی سخت که نیاز به آمادگی جسمانی خوبی است. مسیری جنگلی به طول حداکثر 5 کیلومتر که دارای پستی و بلندی زیادی است ولی پیاده روی در آن خیلی هم سخت نیست. فقط به گردشگران توصیه می شود که برای پیاده روی در این مسیر حتما از کفش مناسبی استفاده کنند چون که بخشی از این مسیر سنگلاخی است و احتمال لغزش در آن خیلی بالاست. مسیری که در امتداد رودخانه عبور کرده و نهایتا نیز به آبشار هین لات با چشم اندازهای زیبا ختم می شود.

مسیر پیاده روی آبشار هین لات تایلند

معرفی تور آبشار هین لات تایلند

با وجود اینکه گردشگران در قالب انواع مختلف تورهای کو ساموی می توانند هر چند به صورت کوتاه از آبشار هین لات تایلند دیدن کنند. اما یکی از تورهای تخصصی به منظور بازدید از آبشار مذکور، تور پیاده روی مسیر آبشار هین لات و یا Hiking the Hin Lad Waterfall می باشد که هزینه رزرو آن برای هر گردشگر خارجی نیز از $41.91 (دلار) شروع می شود. مدت زمان این تور در حدود 4 ساعت و به زبان انگلیسی بوده و شامل پیاده روی در مسیر آبشار هین لات به طول 4 تا 5 کیلومتری و بازدید حدود 20 دقیقه ای از همین آبشار می باشد.

معرفی تور آبشار هین لات تایلند

شرایط دسترسی و بازدید از آبشار هین لات تایلند

همان طوری که در مطالب قبلی نیز گفته شد، آبشار هین لات از جاذبه های توریستی معروف در کو ساموی تایلند به حساب می آید. برای دسترسی به این آبشار نیز گردشگران بایستی به کشور تایلند، سورات تانی، منطقه کو ساموی، تامبون آنگ تونگ سفر کنند. گردشگران خارجی در طول ایام هفته چه به صورت انفرادی و چه در قالب تورهای راهنما می توانند از آبشار هین لات تایلند دیدن کنند.

تایلند پیشنهاد ویژه ای برای طبیعت دوستان و اکوتوریست هایی محسوب می شود که علاقه مند کشف جاها و جاذبه های جدید و شگفت انگیزی هستند. چرا که این کشور در منطقه ای مجاور خط استوا قرار داشته و بخش وسیعی از آن نیز شامل جنگل های بارانی گرمسیری و همیشه سبز است. از این گذشته حیات وحش تایلند با وجود ببرهای تایلندی و فیل های بامزه آسیایی در نوع خود بی نظیر است. به همین دلیل نیز تایلند در بین کشورهای شرق آسیا دارای بیشترین تعداد پارک های ملی است. پس برای آشنایی با معروفترین پارک های ملی تایلند نیز با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *