تایلند

آبشار نامتوک تان نگا چانگ تایلند

آبشار نامتوک تان نگا چانگ تایلند

آبشار نامتوک تان نگا چانگ تایلند یکی از زیباترین آبشارهای موجود در جنوب تایلند و استان سونگخلا محسوب می شود. این آبشار دارای 7 طبقه است و زیباترین طبقه آن نیز طبقه سومش است که در بین مردم محلی با عنوان تون نگاچانگ شناخته می شود. دلیل آن هم به دو شاخه شدن جریان آب در این طبقه و تشکیل شکلی شبیه یک جفت عاج فیل می باشد. ضمنا برای دیدن هر طبقه از این آبشار نیز شما بایستی مسیری بیش از 1 کیلومتر را راه بروید.

بنابراین داشتن آمادگی قبلی برای این آبشار نوردی مهیج امری ضروری است. نکته جالب دیگر اینکه هر طبقه از این آبشار 7 طبقه نیز دارای نام مخصوص به خودش است که در ادامه به معرفی آنها نیز می پردازیم. اما از نظر جغرافیایی نیز آبشار مذکور در محدوده پناهگاه حیات وحش تون نگا چانگ واقع شده است و از جمله بهترین سوژه های عکاسی طبیعت در این منطقه از تایلند نیز قلمداد می شود. تا پایان با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

درباره آبشار نامتوک تان نگا چانگ تایلند بیشتر بدانید!

یکی از معروفترین جاذبه های طبیعی کشور تایلند، آبشار نامتوک تان نگا چانگ Namtok Ton Nga Chang waterfall می باشد. آبشاری 7 طبقه که از شهر هات یای در استان حدود 26 کیلومتری فاصله دارد. از نظر موقعست جغرافیایی نیز این آبشار در داخل پناهگاه حیات وحش تون نگا چانگ واقع شده است. آبشاری 7 طبقه که با نام های تون با- نوت (طبقه اول)، تون پلیو (طبقه دوم)، تون نگا چانگ (طبقه سوم)، تون دام (طبقه چهارم)، تون نام پلوی (طبقه پنجم)، تون روئه سی کوی بو (طبقه ششم) و بالاخره تون مد چون (طبقه هفتم) شناخته می شود.

درباره آبشار نامتوک تان نگا چانگ

از دیگر نکات جذاب درباره آبشار نامتوک تان نگا چانگ تایلند اینکه هر یک از طبقات هفتگانه این آبشار نیز از یک ارتفاع مشخصی برخوردار می باشد. در بین این طبقات نیز طبقه سوم بهترین جا برای عکاسی و منظره بینی و طبقه دوم نیز بهترین جا برای شنا و آب تنی محسوب می شود.

درباره آبشار نامتوک تان نگا چانگ تایلند

دلیل شهرت آبشار نامتوک تان نگا چانگ تایلند چیست؟

در واقع اگر بخواهیم به صورت منصفانه ای قضاوت کنیم بایستی بگوییم آنچه که سبب شهرت آبشار نامتوک تان نگا چانگ تایلند در بین گردشگران و مخصوصا طبیعت دوستان شده، زیبایی های این آبشار است. مخصوصا 7 طبقه ای بودن آن سبب جذابیت بیشترش شده است. از این جذاب تر اینکه اگر به طبقه سوم این آبشار نگاه کنید متوجه کی شوید که جریان آب در این طبقه دو بخشی می شود و شکلی شبیه یک جفت عاج فیل را در اذهان گردشگران تداعی میکند. از همین رو نیز گفته می شود که آبشار نامتوک تان نگا چانگ تایلند از بهترین سوژه های عکاسی گردشگران نیز به حساب می آید.

دلیل شهرت آبشار نامتوک تان نگا چانگ تایلند

انواع روش های سفر به تایلند

بر کسی پوشیده نیست که کشور تایلند به عنوان یکی از بهترین و معروفترین مقاصد توریستی آسیا و جهان محسوب می شود و به همین خاطر نیز سالانه میلیون ها توریست خارجی برای بازدید از جاذبه های مختلف این کشور راهی یک سفر ماجراجویانه می شوند. اما یکی از سوالات متقاضیان سفر به تایلند این است که از چه طرقی می توان به این کشور آسیایی سفر کرد که هم آسان و راحت باشد و هم اینکه مقرون به صرفه درآید؟ کلا برای سفر به تایلند 5 روش پیش روی گردشگران قرار دارد که عبارتند از:

انواع روش های سفر به تایلند

سفر هوایی به تایلند: این نوع سفر بهترین گزینه برای صرفه جویی در زمان و انرژی است. به علاوه، این روش مسافرتی در صورت داشتن بودجه کافی تنها گزینه راحت نیز محسوب می شود. دراینباره نیز بایستی بدانید که تایلند دارای دو فرودگاه اصلی بین المللی به نام های فرودگاه بانکوک و پوکت می باشد و معروفترین برند هواپیمایی ملی تایلند نیز Thai Airway می باشد.

سفر هوایی به تایلند

سفر به تایلند با قطار: این نوع سفر به تایلند یک روش مسافرتی جدید و صد البته که تجربه به یادماندنی است. کلا تایلند دارای 4431 کیلومتر شبکه راه آهن است که به چهار مسیر اصلی تقسیم می شود و در حال حاضر این کشور خطوط ریلی بین المللی خودش را به لائوس و مالزی توسعه داده است.

سفر به تایلند با قطار

سفر دریایی به تایلند: این گزینه نیز ایده آل عاشقان دریا و دریانوردی است. مثلا امکان سفر دریایی از بنادر ویتنام به بنادر تایلند وجود دارد. منتها این روش مسافرتی زمانبر بوده و در ضمن نکات و موضوعات خاص خودش را دارد.

سفر دریایی به تایلند

سفر به تایلند با اتوبوس: این نوع سفر نیز گزینه خیلی بدی نیست. برای انجام این نوع سفر نیز فعلا دو مسیر شامل ویتنام- لائوس- تایلند و ویتنام- کامبوج- تایلند وجود دارد. معمولا هم بلیط سفر از ویتنام تا لائوس یا کامبوج در حدود $10 (دلار) و از کامبوج یا لائوس به تایلند نیز بین $20 الی $22 (دلار) متغیر است.

سفر به تایلند با اتوبوس

سفر به تایلند با خودرو: این نوع سفر از جذابترین نوع سفرها به تایلند محسوب می شود. گردشگران می توانند با خودرو خودشان و یا کرایه یک خودرو دیگر عازم این سفر مهیج شوند. در هنگام سفر با خودرو توجه به مسائل مربوط به ورود و خروج مرزی و نیز داشتن گواهینامه بین المللی ضروری است.

سفر به تایلند با خودرو

در ارتباط با تیم مشاورین و کارشناسان مجرب مجموعه سفیران سروش سعادت می توانید با آخرین اطلاعات و اخبار در حوزه های مختلف توریسم و گردشگری آشنا شده و برای انجام مطمئن سفرتان مهیا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *