ترکیه

آبشار دودن ترکیه

آبشار دودن ترکیه

آنتالیا دارای جاذبه های طبیعی و فرهنگی زیادی است که آبشار دودن ترکیه یکی از آنهاست. این آبشار در انتهای رودخانه ای به همین نام قرار دارد که از کوه های تائوروس سرچشمه گرفته و نهایتا به دریای مدیترانه سرازیر می شود. آبشاری متشکل از دو طبقه که ارتفاع بخش بالایی اش حدود 15 متر و پهنای آن هم 20 متر است. گردشگرانی که برای دیدن این آبشار به آنتالیا می آیند ضمن دیدن چشم انداز زیبای آبشار دودن همچنین می توانند به پیاده روی، شنا و قایق سواری نیز بپردازند. ضمنا تور قایق سواری آبشار دودن نیز همه روزه برای گردشگران خارجی علاقه مند برگزار می شود. هدف کارشناسان سایت سفیران سفر از نگارش این مقاله آشنایی شما عزیزان با جاذبه ای از جاذبه های آنتالیا ترکیه است.

آبشار دودن ترکیه از جاذبه های دیدنی آنتالیا

آنتالیا به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و طبیعی که دارد، دارای جاذبه های طبیعی فراوانی است. که یکی از این جاذبه ها نیز آبشار دودن Duden Waterfalls می باشد که در زبان ترکی به آن دودن شلاله سی گفته می شود. آبشاری که اطراف آن را باغ های زیبای پارک دودن دربر گرفته و در زمره بهترین نقاط آنتالیا جهت گردش و پیک نیک خانوادگی محسوب می شود. این آبشار با قدرت آب زیادی که دارد دارای 2 طبقه است. نمایی دیدنی از آبشار دودن را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

آبشار دودن ترکیه از جاذبه های دیدنی آنتالیا

تفریحات آبشار دودن ترکیه

گردشگران در محل آبشار دودن ترکیه می توانند به تفریحاتی مثل پیاده روی، قایق سواری و حتی شنا نیز بپردازند. اولا آبشار دودن در دل باغ های زیبا قرار گرفته و از همین رو نیز دارای چشم انداز زیبا و جذابی است. بنابراین پیاده روی در اطراف آبشار برای دیدن این مناظر جزء تفریحات گردشگران است. از این گذشته در پشت آبشار دودن، یک غار طبیعی وجود دارد که ایده آل شناگران است. ضمنا باید به این نکته مهم نیز توجه کنید که تور قایق آبشار دودن ترکیه همه روزه و از نزدیکی همین آبشار برگزار می شود.

تفریحات آبشار دودن ترکیه

نکات قبل از بازدید از آبشار دودن ترکیه

مثل هر جاذبه طبیعی برای دیدن آبشار دودن ترکیه نیز بایستی آمادگی قبلی داشته باشید. مثلا آوردن لباس شنا، حوله، عینک آفتابی و آب نوشیدنی را به آبشار دودن آنتالیا فراموش نکنید. کلا پارک دودن که آبشار ن معروف است دارای میزهای پیک نیک و محل کمپ زنی است. از همین رو به همراه آوردن چادر نیز جزء اقدامات قبل از سفر به آبشار دودن محسوب می شود. نکته آخر اینکه سعی کنید برای دیدن این آبشار با تورهای راهنمای محلی یا همان تورهای قایق همراه شوید و ضمنا برخی تورها برای افراد معلول نیز دارای امکاناتی هستند. معمولا برخی تورها تا 2 ساعت و برخی نیز حتی تا 5 ساعت نیز به طول می انجامد.

نکات قبل از بازدید از آبشار دودن ترکیه

نحوه بازدید از آبشار دودن ترکیه

آبشار دودن یکی از جاذبه های طبیعی شهر آنتالیا محسوب می شود. شما برای دیدن این جاذبه طبیعی بایستی به شهر آنتالیا سفر کنید و از آنجا به محله وارساک و سپس به پارک آبشار دودن بروید. در واقع آبشار دودن در فاصله حدود 14 کیلومتری جنوب شرقی آنتالیا قرار دارد و با خودرو شخصی در عرض 15 دقیقه ای می توانید خودتان را به این آبشار برسانید. همگان در بازدید از آبشار دودن آزاد هستند و بازدید از این آبشار برای همه رایگان است. در این بازدید فقط باید توجه داشت که بازدید از آبشار دودندر تابستان بین ساعت 9 صبح تا 19:30 عصر و در زمستان بین 9 صبح تا 18 عصر امکان پذیر است.

نحوه بازدید از آبشار دودن ترکیه

بهترین زمان برای بازدید از آبشار دودن ترکیه

امکان بازدید از آبشار دودن به صورت همه روزه میسر است. اما نظر به اینکه این آبشار به دریا باز می شود و کمی هم درخشان است از همین رو برخی ها دوست دارند در طول شب از آبشار دودن بازدید کنند. نکته بعدی اینکه پیک گردشگران برای بازدید از این آبشار در طی تابستان (ژوئن- آگوست) و همچنین در طی هفته استر است. اما برای اینکه بتوانید در وقت خلوتی از آبشار دودن دیدن کنید به شما توصیه می شود که بازدیدتان را حدالامکان به فصل بهار مخصوصا به ماه می موکول کنید. زمانی که گل های پارک دودن نیز شکفته اند.

آنتالیا Antalya بعد از استانبول بهترین مقصد توریستی ترکیه محسوب می شود. این شهر مخصوصا برای ساحل دوستان و علاقه مندان تفریحات مهیج ساحلی جای ایده آلی است. از جمله جاذبه های دیدنی آنتالیا نیز می توان به موزه خانه آتاتورک آلانیا، شهر قدیم آنتالیا، برج ساعت آنتالیا، موزه آنتالیا، ساحل کونیالتی، آکواریوم آنتالیا، آبشار کورسونلو، بزرگراه هانا، باسیلیکای سنت مارک و غیره اشاره کرد. شما هموطن گرامی از طریق ارتباط با مجموعه سفیران سروش سعادت می توانید با خدمات متنوع گردشگری و مسافرتی ما آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *