ایسلند

یخچال طبیعی سولهیما جوکول در ایسلند

یخچال طبیعی سولهیما جوکول در ایسلند

یخچال طبیعی سولهیما جوکول در ایسلند هم از نظر وسعت زیاد و هم از حیث دسترسی آسان جزء بهترین یخچال های موجود در این کشور می باشد. این یخچال بزرگ در جنوب ایسلند قرار داشته و به عنوان چهارمین یخچال بزرگ در این کشور محسوب می شود. یخچالی که دارای تشکیلات یخی فراوانی مثل کافت، غارهای یخی، خط الراس های ناهموار و فروچاله ها می باشد. جالب است بدانید که رودخانه یوکولسا از زیر سولهیما جوکول عبور می کند و با عنوان رودخانه بدبو شناخته می شود.

از سال 1930 تا کنون نیز این یخچال ذره ذره کوچک شده و اصلا به همین دلیل نیز به عنوان یخچال در حال کوچک شدن نامیده می شود. این یخچال یکی از دو یخچال نزدیک به پایتخت ایسلند می باشد. یخچالی که دسترسی به آن بسیار آسان بوده و همه ساله نیز چندبار در روز تورهای یخچالی در این یخچال برگزار می شود. پس تا انتها با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت همراه شوید تا با جاذبه های دیدنی این یخچال و تورهای راهنمای آن آشنا شوید.

حقایقی جالب درباره یخچال طبیعی سولهیما جوکول

یخچال طبیعی سولهیما جوکول هم از نظر سهولت دسترسی و هم از نظر وسعت و مساحت جزء برترین یخچال های موجود در سطح کشور ایسلند محسوب می شود. اما قبل از شروع سفر و بازدید از این یخچال بهتر است با حقایقی پیرامون این یخچال نیز آشنا شوید:

  • نام سولهیما جوکول در زبان ایسلندی به معنای خانه یخچال خورشیدی است.
  • سولهیما جوکول یک یخچال برون رو از کلاهک یخی میردالسیوکول می باشد.
  • سولهیما جوکول یک یخچال برون رو از میردالسیوکول (چهارمین یخچال بزرگ ایسلند) می باشد.

حقایقی جالب درباره یخچال طبیعی سولهیما جوکول

یخچال طبیعی سولهیما جوکول؛ چهارمین یخچال بزرگ در ایسلند

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی که گردشگران در سفر به ایسلند می توانند از آن دیدن کنند، یخچال طبیعی سولهیما جوکول Solheimajokull Glacier می باشد. این یخچال به لحاظ اندازه و وسعت یکی از بزرگترین یخچال های موجود در کشور ایسلند به حساب آمده و سالیانه نیز هزاران گردشگر به عشق قدم زدن و بازدید از چشم اندازهای زیبای آن به این منطقه از ایسلند سفر می کنند.

چهارمین یخچال بزرگ در ایسلند

آنچه که بیشتر از همه باعث جلب توجه گردشگران در یخچال طبیعی سولهیما جوکول اشکال یخی مختلف و اغلب فانتزی است. از جمله این تشکیلات یخچالی می توان به کافت، غارهای یخی، خط الراس های ناهموار و فروچاله ها و غیره اشاره کرد.

یخچال طبیعی سولهیما جوکول؛ چهارمین یخچال بزرگ در ایسلند

معرفی تورهای یخچال طبیعی سولهیما جوکول

با اینکه در قالب تورهای ساحل جنوب ایسلند نیز می توان از یخچال طبیعی سولهیما جوکول دیدن کرد اما در این بین حدود 3 تور راهنما وجود دارد که به طور تخصصی به گشت و گذار در یخچال طبیعی سولهیما جوکول می پردازد. این تورهای سه گانه یخچال طبیعی سولهیما جوکول عبارتند از:

معرفی تورهای یخچال طبیعی سولهیما جوکول

تجربه یخچال با گروه کوچک از یخچال طبیعی سولهیما جوکول: که هزینه رزرو آن از $69 (دلار) می باشد. این تور در قالب یک گروه 15 نفره برگزار شده و معمولا با راهنمائی یک لیدر مسلط به یخچال طبیعی سولهیما جوکول و جغرافیای این منطقه برگزار می شود. تور پیاده روی و مهیجی که همراه با ارائه تمام تجهیزات پیاده روی یخچالی می باشد.

تجربه یخچال با گروه کوچک از یخچال طبیعی سولهیما جوکول

تور پیاده روی گروه کوچک 3 ساعته یخچال طبیعی سولهیما جوکول: هزینه برای رزرو این تور از $88.85 (دلار) می باشد. این تور مهیج سه ساعته بوده و به زبان انگلیسی برگزار می شود. در این تور ضمن ارائه تجهیزات لازم برای پیاده روی یخچالی همچنین گردشگران با مناظری زیبا از یخ آبی و تشکیلات یخی شگفت انگیز روبرو می شوند.

تور پیاده روی گروه کوچک 3 ساعته یخچال طبیعی سولهیما جوکول

پیاده روی یخچالی 3 ساعته در سولهیما جوکول: توری سراسر ماجراجویی و مستلزم سطح بالایی از آمادگی جسمانی! هزینه رزرو تور مذکور از $98 (دلار) می باشد. معمولا در قالب تور مذکور، اندازه گروه حدود 14 نفر می باشد. این تور شامل پیاده روی بر روی یخچال سولهیما جوکول همراه با تجهیزات لازم، مشاهده چشم اندازهای طبیعی زیبا و تشکیلات یخچالی شگفت انگیز می باشد.

پیاده روی یخچالی 3 ساعته در سولهیما جوکول

شرایط بازدید از یخچال طبیعی سولهیما جوکول

یخچال سولهیما جوکول از جاذبه های معروف و پرطرفدار کشور ایسلند محسوب می شود که اگر به نقشه توریستی این کشور نگاه کنید متوجه می شوید که این یخچال بزرگ در جنوب آن قرار دارد. فاصله این یخچال طبیعی تا خود شهر ریکیاویک نیز در حدود 158 کیلومتر می باشد. همچنین فاصله این یخچال طبیعی تا آبشار اسکوگافوس در حدود 11.9 کیلومتر مربع، تا آبشار سلیالاندسفوس در حدود 38.5 کیلومتر مربع و تا ساحل ماسه سیاه در رینیسفیارا حدود 31.8 کیلومتر مربع می باشد.

شرایط بازدید از یخچال طبیعی سولهیما جوکول

پروسه و مراحل درخواست ویزای توریستی ایسلند

ایسلند نیز همانند دیگر کشورهای عضو ناحیه شنگن بوده و برای متقاضیان سفر به این کشور ویزای به نام ویزای توریستی ایسلند (شنگن ویزا) را صادر می کند. ویزایی که مسافران خارجی از طریق آن می توانند تا حداکثر 90 روز را در این کشور بمانند و از سیر و سیاحت در ایسلند لذت ببرند. اما برای درخواست ویزای مذکور تهیه و ارائه یکسری مدارک به عنوان پرونده درخواست از جمله گواهی تمکن مالی، پاسپورت، گواهی عدم سوء سابقه، رسید پرداخت هزینه ویزای توریستی ایسلند و غیره الزامی است. منتها قبل از تهیه مدارک فوق الذکر رعایت مراحل زیر برای اخذ ویزای ایسلند ضروری است:

  • آشنایی با آدرس سفارتخانه ایسلند
  • تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی ایسلند
  • تعیین وقت سفارت برای انجام مصاحبه
  • جمع آوری مدارک لازم
  • انجام مصاحبه ویزا با سفارت ایسلند
  • پرداخت هزینه ویزا
  • حضور در جلسه مصاحبه

برای اقدام جهت اخذ ویزای توریستی از هر نقطه ای از جهان شما از طریق مشاوره با وکلای مجرب مجموعه سفیران سروش سعادت می توانید ضمن جمع آوری دقیق و کامل مدارک ویزای خود همچنین تمامی مراحل ویزا را تا آخرین مرحله طی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *