استرالیا

گالری ملی ویکتوریا استرالیا

گالری ملی ویکتوریا استرالیا

گالری ملی ویکتوریا استرالیا به عنوان قدیمی ترین موزه این کشور و از معروفترین جاذبه های توریستی استرالیا محسوب می شود که همواره در صدر توجه توریست های خارجی قرار دارد. این گالری در 24 می سال 1861 یعنی در حدود 160 سال پیش تاسیس شده است و مکان فعلی آن در ساوت بانک ملبورن می باشد. گالری مذکور از نوع موزه هنری است و در بخش های مختلف نمایشگاهی به نمایش آثاری از هنرمندان کشور استرالیا و هنرمندانی از سراسر جهان می پردازد. جالب است بدانید که فقط در سال 2017/18 جمعیتی در حدود 3210000 نفر بازدیدکننده از گالری ویکتوریا دیدن کرده اند.

در کل موزه ها به عنوان بخشی جذاب و تماشایی از جاذبه های توریستی کشور استرالیا محسوب می شوند که سالانه باعث جذب هزاران هزار گردشگر می شوند. پس فقط این جاذبه های طبیعی نیستند که محرک گردشگران برای سفر به استرالیا قلمداد می شوند بلکه جاذبه های فرهنگی من جمله موزه ها نیز همین کارکرد را دارند. هموطنان محترم برای اخذ اطلاعات جامع درباب بهترین جاذبه های کشور استرالیا می توانند با ما در مجموعه سفیران سفر در تماس باشند.

گالری ملی ویکتوریا؛ قدیمی ترین موزه در استرالیا

گالری ملی ویکتوریا National Gallery of Victoria که به طور مخفف با حروف اختصاری NGV هم نمایش داده می شود، موزه هنری در شهر ملبورن کشور استرالیاست. این موزه به تاریخ 1861 تاسیس شده و از همین جهت هم قدیمی ترین موزه و پربازدیدترین موزه کشور استرالیا نیز قلمداد می شود. موزه مذکور میزبان کلکسیون هنر فرهنگ نامه ای در 2 مکان زیر می باشد:

  • NGV International واقع در جاده سنت کیلدا در ملبورن آرتز پرسینت ساوت بانک
  • Ian Potter Centre: NGV Australia واقع در میدان فدراسیون

ساختمان NGV International که توسط سر روی گروندز طراحی شده و در سال 1968 افتتاح شد و بعدا پیش از بازگشایی مجدد در سال 2003 توسط ماریو بیلینی مجددا توسعه یافت. این ساختمان از کلکسیون هنر بین المللی میزبانی کرده و در لیست میراث ویکتوریایی نیز به ثبت رسیده است. اما ساختمان دوم یعنی ساختمان Ian Potter Center: NGV Australia توسط lab architecture studio طراحی شده و در سال 2002 باز شد و از کلکسیون هنر استرالیایی گالری میزبانی می کند. در زیر می توانید ساختمان NGV International (سمت راست) و ساختمان Ian Potter Center: NGV Australia (سمت چپ) را مشاهده کنید.

کلکسیون هنر استرالیایی گالری

کلکسیون های گالری ملی ویکتوریا

جدا از تاریخچه و معماری گالری ملی ویکتوریا بایستی به این نکته مهم نیز اشاره کنیم که این گالری هنری خود از چندین کلکسیون تشکیل شده است. کلکسیون هایی که هر یک مختص بخشی از آثار هنری هنرمندان معاصر بوده و از همین رو بازدید از کلیه کلکسیون ها به شما پیشنهاد می شود. کلکسیون های این گالری عبارتند از:

  • کلکسیون هنر آسیایی: این کلکسیون از گالری ملی ویکتوریا در سال 1862 میلادی دقیقا یک سال پس از تاسیس گالری تشکیل شد. یعنی درست زمانی که فردریک دالگتی دو پلیت چینی را به این گالری هدیه داد و از آن زمان به بعد این کلکسیون سال به سال توسعه یافته است.
  • کلکسیون هنر استرالیایی: این کلکسیون مختص آثار هنری امپرسیونیستی هنرمندان استرالیایی قرن 20 و هنر معاصر و مدرن استرالیایی است. کلکسیون مذکور شامل آثاری از دل کاترین بارتون، چارلز بلک من، کلاریس بکت، آرتور استریتون و غیره می باشد.
  • کلکسیون هنر بین المللی: شامل نقاشی های اروپایی و بین المللی، مد و پوشاک، عکس و غیره می باشد. از جمله آثار هنری به نمایش درآمده در این کلکسیون می توان به آثار ال گرسو، وان دایک، بوردون، کاسات، دالی، ریلی، رمبرانت و غیره اشاره نمود.
  • کلکسیون عکس: که شامل نمایش 15000 عکس می باشد.
  • کلکسیون نقاشی ها و گرته ها: این آثار کلا یک سوم گالری ملی ویکتوریا را تشکیل می دهد.

کلکسیون های گالری ملی ویکتوریا

نحوه دسترسی به گالری ملی ویکتوریا

گالری ملی ویکتوریا در شهر ملبورن (تقریبا در مرکز این شهر) واقع شده است و به همین دلیل دسترسی به آن هم بسیار آسان است. این گالری در ساوت بانک ملبورن واقع شده و مدیر فعلی آن هم تونی الوود می باشد. برای دسترسی به این گالری می توان از حمل و نقل عمومی استفاده کرد و با تراموا خود را به ایستگاه فیلندرز استریت رساند. خطوط تراموای شهری ملبورن برای رسیدن به ایستگاه مذکور شامل خط `1، 3، 5، 6، 16، 64، 67 و خط 72 می باشد.

نحوه دسترسی به گالری ملی ویکتوریا

ویزا به منظور سفر به استرالیا

بر طبق قوانین استرالیا، اخذ ویزای مسافرتی استرالیا قبل از سفر به این کشور از اوجب واجبات است. ویزایی که در دو مدل چند بار ورود Multiple Entry و تکبار ورود Single Entry برای متقاضیان صادر می شود. کلا ویزای مورد بحث توسط دولت استرالیا با اعتبار ماکسیمم 12 ماه و با اهدافی مثل سیاحت، دیدار از اقوام و فامیل و یا شرکت در رخدادهای علمی، فرهنگی و ورزشی برای متقاضیان صادر می شود. اما برای درخواست این ویزا صلاحیت شما به دو طریق زیر ثابت می شود:

ویزا به منظور سفر به استرالیا

اما برای اخذ ویزای توریستی استرالیا یا همان ویزای سابکلاس 600 ارائه مدارکی مثل پاسپورت معتبر، فرم درخواست تکمیلی ویزای استرالیا، مدارک هویتی متقاضی، گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی تمکن مالی کافی، گواهی اسکان معتبر در کشور استرالیا، تاییدیه سلامت، بیمه سفر، رسید واریز هزینه ویزای توریستی استرالیا به مبلغ $145 (دلار استرالیا) الزام آور است. ما در مجموعه سفیران سفر با ارائه مشاوره های تخصصی تا اخذ ویزای مسافرتی استرالیا یا سایر ویزاهای اقامتی استرالیا در کنار شما خواهیم بود.

یک دیدگاه برای “گالری ملی ویکتوریا استرالیا

  1. Mohammad Mosa Ataye گفت:

    میخواهم در این گالری نقاشی های که دارم در افغانستان به نمایش بگذارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *