استونی

کلیسای صلیب مقدس در هاریو ریستی استونی

کلیسای صلیب مقدس در هاریو ریستی استونی

کلیسای صلیب مقدس در هاریو ریستی استونی یک کلیسای سنگی ساخته شده در محله هاریو شهر تالین (پایتخت استونی) است. این کلیسا جزء قدیمی ترین کلیساهای موجود در کشور استونی محسوب می شود و قدمت طراحی و ساخت آن نیز به سال های 1767 تا 1786 میلادی می رسد. در حقیقت این کلیسا پس از ساخت به صلیب مقدس مسیح وقف شده که متعلق به صومعه پادیس می باشد. از مهمترین مشخصات معماری ساده این کلیسا می توان به وجود برج نیم دایره قرن هفدهمی، ستون های بزرگ و طاق پیروزی آن اشاره کرد که جلوه خاصی به کلیسای صلیب مقدس بخشیده است.

این کلیسا هم اکنون جزئی از لیست جاذبه های توریستی و دیدنی کشور استونی محسوب می شود و امکان بازدید از آن برای همگان فراهم است. منتها بازدید از این کلیسا به همراه تور راهنما و با رزرو قبلی امکان پذیر است. از این طریق نیز گردشگران می توانند هم از نمای بیرونی و هم از قسمت های مختلف کلیسا دیدن کنند. کلا کشور استونی با داشتن جنگل های وسیع و جزایر مختلف و نیز انواع بناهای تاریخی از مقاصد جذاب توریستی در شمال اروپا محسوب می شود. کارشناسان مجموعه سفیران سفر در قالب یک سلسله مقالاتی شما را با بهترین جاذبه های گردشگری کشور استونی و شرایط سفر به این کشور آشنا خواهند کرد.

تاریخچه ای درباره کلیسای صلیب مقدس در هاریو ریستی استونی

تاریخچه ای درباره کلیسای صلیب مقدس در هاریو ریستی استونی

اگر به لیست جاذبه های استونی خوب نگاه کنید می توانید نام کلیسای صلیب مقدس در هاریو ریستی استونی Church of the Holy Cross in Harju Risti را مشاهده کنید. به استناد گزارشات تاریخی معتبر، این کلیسا در قرون 14 و 17 ساخته شده است. این کلیسای 700 ساله دارای دیوارهای ضخیمی می باشد و از طراحی ساده ای نیز برخوردار است. این کلیسا به صلیب مقدس مسیح وقف شده که متعلق به صومعه پادیس می باشد. برج نیم دایره ای منحصر بفرد این کلیسا در قرن 17 و پس از تخریب برج دایره ای اصلی ساخته شده است. نمایی زیبا و پاییزی از کلیسای صلیب مقدس استونی را در زیر مشاهده می کنید:

نمایی زیبا و پاییزی از کلیسای صلیب مقدس استونی

همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، ستون های بزرگ و طاق پیروزی زیبایی خاصی به این کلیسای باستانی در کشور استونی بخشیده است:

طاق پیروزی در کلیسای صلیب مقدس در هاریو ریستی

جاذبه های کلیسای صلیب مقدس در هاریو ریستی استونی چیست؟

همان طوری که قبلا هم گفته شد، کلیسای صلیب مقدس در هاریو ریستی استونی یک کلیسای تاریخی و بسیار قدیمی بوده و از معماری ساده اما منحصر بفردی نیز برخوردار است. به طوری که گردشگران با هماهنگی و رزرو قبلی می توانند از تمامی بخش های این کلیسا دیدن کنند. برای گردشگران امکان بالا رفتن از برج کلیسا جهت مشاهده قدیمی ترین ناقوس کلیسا در استونی (مربوط به قرن 14) و نیز تماشای محیط اطراف کلیسای صلیب مقدس در هاریو ریستی استونی فراهم است. همچنین گردشگران می توانند بر روی طاق های مسقف یا اتاق کوچک زیر شیروانی کلیسا قدم بزنند و نیز از سالن بازسازی شده و یا اتاق نگهداری ظروف مقدسه کلیسا همراه با انبار و آتشدان این کلیسا هم دیدن کنند. تصویری دیگر از نمای داخلی کلیسای صلیب مقدس در هاریو ریستی استونی را در زیر مشاهده می کنید:

نمای داخلی کلیسای صلیب مقدس در هاریو ریستی استونی

شرایط بازدید از کلیسای صلیب مقدس در هاریو ریستی استونی

کلیسای صلیب مقدس را نیز می توان در ردیف جاذبه های توریستی پر بازدید کشور استونی به شمار آورد. گردشگران برای بازدید از کلیسای مذکور بایستی بدانند که این کلیسا در ریستی کیریک، هاریو ریستی، لانه- هاریو والد، هاریو ماکوند کشور استونی قرار دارد. اما درباره ساعت بازدید از کلیسای مذکور نیز بایستی بدانید که کلیسای صلیب مقدس در هر روز و هر ساعتی باز نیست و برای همین نیز برای بازدید از این کلیسا شما بایستی از قبل آن را رزرو کنید. فلذا هزینه بازدید از کلیسای مذکور در کشور استونی از قرار ذیل می باشد:

بازدیدکنندگان هزینه ورودی
بزرگسالان 1.6€
گروه 32€

شرایط بازدید از کلیسای صلیب مقدس در هاریو ریستی استونی

آشنایی با سایر جاذبه های هاریو ریستی استونی

تمام جاذبه های هاریوریستی در کلیسای صلیب مقدس و یا بناهای تاریخی این بخش از کشور استونی خلاصه نشده و از دیگر جاذبه های معروف این استان می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

صومعه پادیس: که یک صومعه مربوط به قرون وسطی است و از جاذبه های هاریو ریستی به حساب می آید.

صومعه پادیس در استونی

محله رومو: که در آن خرابه زندان متروکه ای هم وجود دارد در واقع با ترکیبی از دریاچه آبی رنگ، کوه های بلند و جنگل سرسبز تابلو نقاشی زیبایی را به گردشگران نشان می دهد که خالق آن فقط طبیعت است.

محله رومو

مرکز ماجراجویی رومو: از بهترین نقاط استونی برای انجام ورزش های آبی، اسکوبا و اسنورکل می باشد.

مرکز ماجراجویی رومو

کلیسای سنت سرجیوس رادونژ: یکی دیگر از کلیساهای تاریخی و دیدنی کشور استونی است.

کلیسای سنت سرجیوس رادونژ

پارک طبیعی پولساره ماتکارادا: از بهترین نقاط برای کوهنوردی در کشور استونی محسوب می شود.

پارک طبیعی پولساره ماتکارادا

استونی Estonia کشوری سرسبز و خوش آب و هوا در شمال اروپاست. پایتخت این کشور تالین Tallinn نام دارد که تقریبا سالم ترین شهر قرون وسطایی در شمال اروپا محسوب می شود. جالب است بدانید که استونی دارای بیش از 2000 جزیره بزرگ و کوچک بوده و ضمنا بیش از 50% مساحت آن را هم جنگل ها فرا گرفته اند. پس اگر شما هم علاقه مند به سیر و سفر به استونی هستید و از شرایط مسافرت و اقامت در این کشور اروپایی اطلاعی ندارید، توصیه می شود با مجموعه سفیران سفر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *