اسپانیا

کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا در اسپانیا

کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا در اسپانیا

کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا در اسپانیا از جمله کلیساهای قدیمی است که در لیست میراث جهانی یونسکو و میراث فرهنگی اسپانیا جای دارد. ساخت کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا در سال 1075 در طی حاکمیت آلفونسو ششم میلادی شروع شد. این کلیسا تحت فرمان اسقف دیگو پلاز و دقیقا در محل کلیسای قدیمی وقف شده به سنت سانتیاگو یا سنت جیمز ساخته شد. از مشخصات بارز این کلیسا نیز استفاده از سبک ترکیبی در ساخت آن می باشد. اطلاعات تکمیلی درباب نقاط دیدنی و جاذبه های گردشگری اسپانیا را از ما در مجموعه سفیران سفر جویا شوید.

تاریخچه کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا در اسپانیا

کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا در اسپانیا Santiago de Compstela Cathedral یکی از بناهای مذهبی بسیار مهم در کل کشور اسپانیاست. مخصوصا به این خاطر که کلیسای مذکور در انتهای مسیر 790 کیلومتری قرار دارد که مسیر زیارتگاه کامینو د سانتیاگو را تشکیل می دهد. از نظر موقعیت جغرافیایی، کلیسای مذکور در منطقه گالیسیا در شمال غربی اسپانیا قرار دارد. ساخت کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا در سال 1075 در طی حاکمیت آلفونسو ششم میلادی شروع شد.

این کلیسا تحت فرمان اسقف دیگو پلاز و دقیقا در محل کلیسای قدیمی وقف شده به سنت سانتیاگو یا سنت جیمز ساخته شد. کار بازسازی این کلیسای تاریخی و معروف تا سال 1100 متوقف بود و بعدا با ساخت و تکمیل 3 سالن ادامه یافت. کار ساخت کلیسای مذکور تقریبا در سراسر قرن 12 ادامه یافت. در طراحی و ساخت این کلیسا نیز از انواع سبک های معماری رومانسک، گوتیک، باروک و نئو کلاسیک استفاده شده است.

تاریخچه کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا در اسپانیا

اهمیت بازدید از کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا در اسپانیا

کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا در اسپانیا یک کلیسای کاتولیک در منطقه سانتیاگو د کامپوستلا می باشد که به سبک رومانسک، گوتیک و باروک طراحی و ساخته شده است. تاریخ ساخت این بنای عظیم و باشکوه به سال 1075 میلادی برمی گردد و زمان تکمیل آن نیز به سال 1211 میلادی برمی گردد. از مشخصات اصلی کلیسای مذکور این است که ظرفیت آن در حدود 1200 نفر، طول آن 100 متر، عرض این بنا نیز در حدود 70 متر، حداکثر ارتفاع آن نیز در حدود 75 متر می باشد و تعداد برج های آن نیز 2 برج می باشد. اهمیت بازدید از این کلیسای تاریخی نیز به خاطر آن است که کلیسای مذکور هم در لیست میراث جهانی یونسکو و هم در لیست میراث فرهنگی اسپانیا به ثبت رسیده است. نمای روبرویی از کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا در اسپانیا را در زیر مشاهده می کنید:

نمای روبرویی از کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا در اسپانیا

جاذبه های مهم درباره کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا

همان طوری که گفته شد، کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا در اسپانیا برای مردمان اسپانیا و کلا جهان مسیحیتاز ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است. این کلیسا را از چندین بعد می توان بررسی و بازدید کرد. بر این اساس نیز جاذبه های دیدنی کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا در اسپانیا را می توان به موارد زیر دسته بندی کرد:

  • قبر اسقف سنت جیمز: این قبر در داخل کلیسا در دخمه ای زیر محراب اصلی قرار دارد. حالا این قبر به زیارتگاهی برای مسیحیان تبدیل شده است.
  • طراحی و باز طراحی: کلا برای طراحی این بنای تاریخی از سبک های معماری مختلفی بهره گرفته شده اما محوریت بر روی سبک رومانسک بوده است.
  • پورتا سانتا در مقدس: این در دقیقا در قرن 16 ساخته شده و به عنوان در بخشایش نیز شناخته می شود. این در فقط در سال های مقدس باز است.
  • بوتافومیرو: کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا همچنین میزبان مجمر بسیار بزرگی موسوم به بوتافومیرو است که قدمت آن هم به اواسط قرن 19 برمی گردد.

جاذبه های مهم درباره کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا

شرایط درخواست ویزای طلایی اسپانیا

بند 60 قانون حمایت از کارآفرینان در اسپانیا قانونی است که اجازه صدور ویزای اقامت برای خریداران ملک از این کشور را می دهد. بنابراین متقاضیان اخذ اقامت اسپانیا از این طریق ذیل دسته متقاضیان ویزای طلایی Golden Visa قرار می گیرند و می توانند پس از دریافت کارت اقامت خود از مزایای این نوع اقامت به شرح ذیل برخوردار شوند:

شرایط درخواست ویزای طلایی اسپانیا

اما شرایط اخذ ویزای طلایی اسپانیا چیست؟ همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، اصلی ترین شرط داشتن حداقل سرمایه حدود €500000 (یورو) می باشد. اما از شرایط مهم دیگر درباب این برنامه مهاجرتی این است که متقاضی برای تامین سرمایه لازم حق درخواست وام از بانک های اسپانیا را ندارد. از دیگر موارد مهم در این زمینه ارائه گواهی عدم سوء پیشینه است. از دیگر شروط مهم این است که فرد متقاضی بایستی هر سال 6 ماه در اسپانیا زندگی کند و همچنین مالیات خودش را هم پرداخت کند:

اخذ ویزای طلایی اسپانیا

تحصیل در اسپانیا نیز روشی آسان جهت مهاجرت به اسپانیا محسوب می شود و هموطنان از طریق دریافت آخرین اطلاعات و مشاوره های لازم از وکلای مجموعه سفیران سفر می توانند پروسه سفر به اسپانیا و اخذ ویزای خود را شروع کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *