اسپانیا

کارخانه کشتی سازی سلطنتی در اسپانیا

کارخانه کشتی سازی سلطنتی در اسپانیا

کارخانه کشتی سازی سلطنتی در اسپانیا یا دراساناس دل گرائو در شهر والنسیا قرار داشته و به عنوان یک بنای تاریخی مهم محسوب می شود. روزگاری این کارخانه محل انبار و نیز تعمیر کشتی ها بوده ولی امروزه این بنا با موزه و نمایشگاه های مختلفی سعی دارد تا تاریخ دریانوردی و تجاری اسپانیا را نمایش دهد. ساخت این بنا با سبک معماری گوتیک به قرن 14 برمی گردد. در واقع افزایش فعالیت دریانوردی اسپانیایی ها سبب شد تا آنها به فکر ساخت کارخانه های کشتی سازی مثل این کارخانه بیفتند.

پس شورای شهر والنسیا در 27 آگوست سال 1338 موافقت کرد که در ساخت یک کارخانه کشتی سازی سلطنتی کمک کند. هدف از ساخت این مجموعه نیز تعمیر کشتی ها، پهلوگیری آنها و نیز انبار تجهیزات یا کالاهای تجاری یا نظامی بود. این کارخانه کشتی سازی شامل 5 سالن موازی به شکل مستطیلی بودند که حالا فقط سالن مرکزی آن باقی مانده است. و حالا گردشگران در بازدید از این کارخانه می توانند از نمایشگاه های موقتی برپا شده در آن و نیز موزه دریایی جاکوین سالودز دیدن کنند. با ما در مجموعه سفیران سفر برای سفرهای هیجان آور و شاد به کلیه نقاط جهان همراه باشید.

درباره کارخانه کشتی سازی سلطنتی در اسپانیا

یکی از گزینه های احتمالی برای بازدید در کشور اسپانیا، کارخانه کشتی سازی سلطنتی Royal Shipyard می باشد که در شهر والنسیا واقع شده است. در قدیم این کارخانه جایی بود که کشتی ها برای پهلو گرفتن و تعمیر به آنجا مراجعه می کردند. کارخانه ای که به سبک گوتیک طراحی و ساخته شده و پس از گذشت سالیان متمادی فعلا فقط بخش مرکزی آن برجا مانده است که مساحت آن در حدود 3500 متر می باشد. معمولا گردشگران در بازدید از کارخانه کشتی سازی سلطنتی از نمایشگاه های موقتی برپا شده در آن و نیز موزه دریایی جاکوین سالودز دیدن می کنند. تصویر زیر نشانگر نمایشگاه برپا شده در محل کارخانه کشتی سازی سلطنتی در اسپانیا است:

نمایشگاه برپا شده در محل کارخانه کشتی سازی سلطنتی در اسپانیا

تاریخچه ای درباب کارخانه کشتی سازی سلطنتی

قدمت ساخت کارخانه کشتی سازی به 27 آگوست سال 1338 میلادی برمی گردد یعنی زمانی که شورای شهر والنسیا برآن شد تا اسلحه خانه ای برای انبار تجهیزات جنگی خود بسازد. اولین بار نیز به نام کارخانه کشتی سازی سلطنتی در اواخر قرن چهاردهم اشاره شده است. این کارخانه کشتی سای حدود سه سالن داشته و در واقع نشانگر تسلط طبقه تجاری بورژوا والنسیا در قرن 15 بوده است. علی رغم اینکه این کارخانه کشتی سازی بیشتر شبیه کارخانه های کشتی سازی رومی بوده اما به نظر می رسد که نام آن از کلمه عربی دار السینا گرفته شده است! پس عرب ها سازه های مشابهی داشته اند که با برج و بارو از آن محافظت می شد. این بنا فعلا شامل موزه دریایی جاکوین سالودز و نیزنمایشگاه های موقتی است. نمایی از کارخانه کشتی سازی سلطنتی را در زیر ملاحظه می کنید:

تاریخچه ای درباب کارخانه کشتی سازی سلطنتی

کارخانه کشتی سازی سلطنتی سمبل برتری دریایی اسپانیا

همان طوری که گفته شد، کارخانه کشتی سازی سلطنتی به دنبال موافقت شورای شهر والنسیا ساخته شد و هدف از ساخت آن نیز تعمیر و انبار کشتی ها و لوازم و تجهیزات آنها بود. این کارخانه توسط معماران اسپانیایی و به سبک گوتیک والنسیایی ساخته شد و نتیجتا در طی قرون وسطی نقش مهمی را در تفوق و برتری دریایی بندر والنسیا ایفاء کرد. کارخانه ای که با طرح مستطیلی و به مساحت حدود 3500 متر مربع ساخته شد. طرح آن نیز به گونه ای بود که شامل 5 سالن طولی باشد و هر کدامیک از آنها هم متشکل از 9 طاق باشد. همچنین در ساخت کارخانه کشتی سازی سلطنتی از آجر و چوب استفاده شده است.

کارخانه کشتی سازی سلطنتی سمبل برتری دریایی اسپانیا

باید قبول کنیم که زمانی نیروی دریایی و ناوگان تجاری اسپانیا بر دریاهای آزاد جهان تسلط داشتند و همین رونق صنعت کشتیرانی بود که آنها را مجبور به ساخت کارخانه های کشتی سازی یا شیپ یاردها کرد. در این زمینه نیز کارخانه کشتی سازی والنسیا تنها نمونه از کارخانه های کشتی سازی نبود. بلکه علاوه بر آن همچنین می توان از کارخانه های کشتی سازی سویل و بارسلونا نیز نام برد که هر یک دوران طلایی خود را داشتند و حالا از آنها به عنوان موزه دریایی استفاده می شود.

شرایط بازدید از کارخانه کشتی سازی سلطنتی در اسپانیا

شرایط بازدید از کارخانه کشتی سازی سلطنتی در اسپانیا

قبل از بازدید از این مکان تاریخی بهتر است بدانید که کارخانه کشتی سازی سلطنتی در اسپانیا در میدان خوان آنتونیو بنلیور، پلاک 46011 ، شهر والنسیا قرار دارد و به جز روز دوشنبه بقیه ایام هفته به روی بازدیدکنندگان باز است. معمولا ساعت بازدید از کشتی سازی سلطنتی در روزهای سه شنبه تا شنبه از ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر و از ساعت 3 بعد از ظهر تا 7 عصر و یکشنبه ها و ایام تعطیلی نیز از ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر می باشد. اما هزینه بلیط ورودی به این مجموعه نیز در حدود €2 (یورو) می باشد. ضمنا گردشگران به دو طریق زیر می توانند خودشان را به این محل توریستی برسانند:

  • مترو: ایستگاه های خط L6 و L8
  • اتوبوس: ایستگاه های 19، 92 و 95

کارشناسان و مشاوران حرفه ای مجموعه سفیران سفر با تسلط کامل آماده پاسخگوئی به سوالات شما در خصوص گردشگری و سفر به سراسر جهان می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *