اسلواکی

کاخ پریمات در اسلواکی

کاخ پریمات در اسلواکی

کاخ پریمات در اسلواکی یک کاخ نئو کلاسیک در بافت تاریخی شهر براتیسلاوا پایتخت اسلواکی می باشد که طراح آن معمار ملچیور هافله بوده است. این کاخ از سال 1778 تا 1781 میلادی برای اسقف اعظم جوزف باتیانی ساخته شد. در سال 1805 میلادی، تالار آیینه های کاخ محل امضاء صلح چهارم پرسبورگ بین فرانسه و اتریش می باشد که نهایتا به جنگ ائتلاف سوم خاتمه داد. واقعه ای که باعث شهرت تاریخی این کاخ نه تنها در تاریخ اسلواکی بلکه در تاریخ اتریش و فرانسه نیز شد. جالب است بدانید که امروزه این کاخ مقر شهرداری براتیسلاوا می باشد و تالار آیینه های آن نیز محل جلسات شورای شهر براتیسلاوا بوده و در اینجا کنسرت ها و کنفرانس های مختلفی هم برگزار می شود.

در تالار آیینه ها که معروفترین بخش از این کاخ نیز محسوب می شود، بازدید کنندگان می توانند پورتره های رنگ روغن بسیار بزرگ از خانواده سلطنتی هابسبورگ، شمعدان ها و ظروف کریستالی براق و غیره آشنا شوند. اتاق های دیگر این کاخ نیز شامل کف چوبی، فرش های قرمز، سقف مرتف سفید، شمعدانی های بسیار بزرگ، المان های طلایی روی دیوارها و نیز اسباب و اثاثیه و آیینه های طلایی بزرگ به همراه لامپ ها می باشد. در حیاط بزرگ این کاخ نیز می توان فواره و مجسمه سنت جورج در حال مبارزه با اژدهای سه سر را مشاهده کرد. با ما در مجموعه سفیران سفر همراه شوید تا با برترین جاذبه های کشور اسلواکی و دیگر کشورهای اروپایی آشنا شوید.

درباره کاخ پریمات در اسلواکی

کاخ و تالار بسیار معروف آن یعنی تالار آیینه ها محل امضای صلح چهارم پرسبورگ توسط جان اول جوزف، شاهزاده لیختن اشتاین، ایگناز گولای و چارلز موریس د تالیراند در سال 1805 میلادی می باشد. در نتیجه صلح پرسبورگ نیز امپراطوری روم مقدس منحل شد و امپراطور فرانسیس دوم خودش را امپراطور فرانسیس اول اتریش اعلام کرد. این کاخ که به خاطر رنگ سفید و صورتی خودش به عنوان یکی از جاذبه های اصلی کشور اسلواکی و شهر براتیسلاوا نیز محسوب می شود در قرن 18 ساخته شده است. نمایی از کاخ پریمات را در زیر مشاهده می کنید:

نمایی از کاخ پریمات

کاخی که علاوه بر معماری خوش طرح خود همچنین جاذبه های زیادی مثل پورتره های رنگ روغن بسیار بزرگ از خانواده سلطنتی هابسبورگ، شمعدان ها و ظروف کریستالی براق و غیره را نیز به بازدید کنندگانش نشان می دهد. در این میان، تالار آیینه ها اتاقی است که شما وقتی به این کاخ وارد می شوید باید آن را ببینید و نیز به فواره و مجسمه سنت جورج در حیاط این کاخ نیز تماشایی بیندازید. در تصویر زیر نمایی از مجسمه سنت جورج را در حالی می بینید که در حال کشتن اژدهای سه سر می باشد:

نمایی از مجسمه سنت جورج

جاذبه های دیدنی کاخ پریمات در اسلواکی چیست؟

علاوه بر حیاط بسیار بزرگ، دلباز و نیز فواره و مجسمه سنت جورج کاخ پریمات دارای جاذبه های دیدنی دیگری نیز می باشد. از مهمترین و معروفترین این جاذبه ها می توان به معماری بسیار جذاب و اشیاء سلطنتی و آنتیک اشاره نمود. همانند اغلب کاخ ها در براتیسلاوا، کاخ پریمات نیز پر از فرش قرمز است. از دیگر المان های معماری این کاخ می توان به ستون های سفید بلند، مجسمه های سمبولیک و لامپ های کوچک اشاره کرد که نهایتا شما را از طریق پلکان ها به تالار اصلی راهنمایی می کنند:

المان های کاخ پریمات در اسلواکی

در کاخ پریمات در اسلواکی تنها اتاقی که شما مجاز به عکاسی هستید، تالار آیینه ها می باشد. اتاقی که به خاطر امضاء قرارداد صلح پرسبورگ بین اتریش و فرانسه در سال 1805 میلادی معروف می باشد. امروزه نیز این تالار محل جلسات شورای شهر براتیسلاوا بوده و در اینجا کنسرت ها و کنفرانس های مختلفی نیز برگزار می شود. تصویری از تالار آیینه های کاخ پریمات اسلواکی را در زیر مشاهده می کنید:

تالار آیینه های کاخ پریمات اسلواکی

پس شما در بازدید از کاخ پریمات فقط مجاز هستید تا از تالار آیینه ها و محتویات آن عکاسی کنید و یا عکس سلفی بگیرید اما وضعیت بقیه اتاق های کاخ پریمات چگونه است؟ کف چوبی، فرش های قرمز، سقف مرتف سفید، شمعدانی های بسیار بزرگ، المان های طلایی روی دیوارها و نیز اسباب و اثاثیه و آیینه های طلایی بزرگ به همراه لامپ ها در هر اتاق وجه مشترک این اتاق ها می باشد. همچنین بازدید از نمازخانه سنت لادسیلائوس در کاخ پریمات را فراموش نکنید.

جاذبه های دیدنی کاخ پریمات در اسلواکی

شرایط بازدید از کاخ پریمات در اسلواکی

کاخ پریمات در زمره برترین جاذبه های توریستی شهر براتیسلاوا محسوب می شود و گردشگران برای بازدید از این کاخ بایستی به خیابان Primacialne namestie 2، پلاک 81101 مراجعه کنند. معمولا کاخ پریمات سه شنبه هر هفته از ساعت 10 صبح تا 17 بعد از ظهر به روی بازدیدکنندگان باز است. همگان نیز امکان بازدید از این کاخ را دارند، کاخی که هزینه بلیط ورودی آن در حدود €3 (یورو) می باشد و دارندگان براتیسلاوا کارت نیز از تخفیف 20% برخوردارند.

شرایط بازدید از کاخ پریمات در اسلواکی

اسلواکی هم جزء کشورهایی است که عضو رسمی ناحیه شنگن به حساب می آید و از همین رو نیز توریست های خارجی برای بازدید از این کشور نیازمند دریافت ویزای شنگن هستند. پس در واقع ویزای شنگن اسلواکی همان ویزای توریستی این کشور می باشد و دارندگان آن ویزا هم مجاز به اقامت ماکسیمم 90 روزه در اسلواکی هستند. شما عزیزان برای اطلاع دقیق در مورد چگونگی اخذ ویزای شنگن جهت سفر به هر کشور شنگن می توانید از مشاوره های تضمینی همکاران ما در مجموعه سفیران سفر بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *