پرتغال

کاخ ملی مافرا پرتغال

کاخ ملی مافرا پرتغال

کاخ ملی مافرا پرتغال یا کاخ صومعه مافرا شامل یک کاخ سلطنتی، یک باسیلیکا و یک صومعه، یک کتابخانه بزرگ و یک منطقه محافظت شده می باشد. کاخی که به فرمان پادشاه ژائو چهارم و در طی سال های 1717 تا 1755 میلادی طراحی و ساخته شده است. این کاخ از جمله مکان های جذابی است که در سفر به مافرا حتما بایستی از آن دیدن کنید. کاخی که از سنگ آهک و مرمر ساخته شده و مساحتی در حدود 4 کیلومتر مربع را تحت پوشش قرار می دهد. جالب است بدانید که این کاخ دارای 1200 اتاق و دو برج ناقوس باشکوه است که پذیرای بزرگترین کلکسیون ناقوس های جهان می باشد. بیشترین دلیل شهرت این کاخ نیز سبک معماری و طراحی زیبای آن است. برای آشنایی بیشتر با پرتغال و جاذبه های دیدنی این کشور با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

تاریخچه ساخت کاخ ملی مافرا پرتغال

این کاخ که همچنین از آن به عنوان صومعه فرانسیسکان نیز یاد می شود در طی پادشاهی ژائو ساخته شده است. کاخی به مساحت حدود 1213.17 هکتاری که کار ساخت آن در سال 1717 میلادی شروع شده و در سال 1755 میلادی نیز به اتمام رسید. کاخی بسیار بزرگ و مجلل که به نوعی سمبل پادشاهی کشور پرتغال نیز به حساب می آید. جالب است بدانید که این بنای فاخر از سال 1910 میلادی به عنوان یک یادبود ملی و از سال 2019 نیز به عنوان یک سایت میراث جهانی یونسکو (UNESCO) دسته بندی شده است. نمایی زیبا و دیدنی از کاخ ملی مافرا را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

تاریخچه ساخت کاخ ملی مافرا پرتغال

حقایقی جالب درباره کاخ ملی مافرا پرتغال

صومعه سلطنتی مافرا که با عنوان کاخ سلطنتی مافرا نیز معروف است اثری جاودان و بنایی باشکوه بازمانده از دوره پادشاهی ژائو چهارم پرتغال محسوب می شود. اما پیش از بازدید از این کاخ بزرگ و باشکوه اطلاع از برخی حقایق جالب خالی از لطف نیست:

  • مجموعه کاخ ملی مافرا پرتغال شامل یک کاخ سلطنتی، یک باسیلیکا و یک صومعه می باشد.
  • مساحت کاخ ملی مافرا بیش از 40000 متر مربع بوده و متشکل از 1200 اتاق می باشد.
  • کاخ ملی مافرا شامل کتابخانه ای با بیش از از 36000 جلد کتاب و نسخ خطی می باشد.
  • این کاخ دارای کلکسیون ناقوس می باشد که شامل کلا 98 ناقوس می باشد.

حقایقی جالب درباره کاخ ملی مافرا پرتغال

کاخ ملی مافرا پرتغال؛ سمبل معماری باروک!

کلا کاخ ملی مافرا در مرکز روستایی به همین نام قرار داشته و شامل یک کاخ سلطنتی، یک باسیلیکا و یک صومعه می باشد. این کاخ بر طبق معماری سبک باروک ساخته شده است و از شاهکارهای معماری باروک پرتغال نیز قلمداد می شود. نمای این کاخ که از سنگ آهک محلی ساخته شده طولی معادل 220 متر داشته و درست روبروی شهر مافرا قرار دارد. همان طوری که در تصویر پایین هم مشاهده می شود در هر گوشه ای از این بنا یک برج دایره ای با گنبدی زیبا وجود دارد که اغلب در اروپای مرکزی دیده می شود:

سمبل معماری باروک

اما کلیسا از مرمر سفید ساخته شده و دقیقا هم در مرکز نمای اصلی قرار دارد و بدین ترتیب سبب قرینگی کل بنای کاخ می گردد. همان طوری که در تصاویر نیز دیده می شود، کلیسا با دو برج بلند در وسط از دیگر بناهای این مجموعه متمایز می شود. برج هایی که ارتفاع آنها به 68 متر می رسد و الهام گرفته شده از برج های کلیسای سنت اگنس می باشد. این دو برج شامل کلا 92 ناقوس کلیسایی است. که در نوع خود جزء بزرگترین کلکسیون های ناقوس جهان محسوب می شود.

پس از آن به کاخ سلطنتی می رسیم. آپارتمان های سلطنتی ویژه در طبقه دوم این بنا قرار دارد. آپارتمان ها ی پادشاه نیز در انتهای کاخ قرار دارد در حالی که آپارتمان ملکه 200 متر دورتر از آن قرار دارد. در ساخت این آپارتمان های سلطنتی نیز تلاش شده است تا از بهترین مصالح و همچنین زیباترین دکوراسیون ها استفاده شود. از معروفترین و زیباترین اتاق های این کاخ نیز می توان به اتاق تروفی و گالری بندیکشن اشاره کرد.

کاخ ملی مافرا پرتغال؛ سمبل معماری باروک

کلیسا و باسیلیکای کاخ ملی مافرا پرتغال

این کلیسا به شکل یک صلیب لاتین به طول 63 متر ساخته شده است و ارتفاع شبستان آن نیز به حدود 21.5 متر می رسد. این کلیسا با دسته ای از مجسمه های بزرگ از جنس مرمر تزیین شده است. همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، سقف این کلیسا به شکل بشکه ای است و از دو راهرو کناری نیز تشکیل شده است. همچنین در طراحی داخلی این کلیسا از المان های هنری مختلف مثل نقاشی های دیواری، گچ بری های گوناگون، کاشی کاری، شیشه های رنگی، چوب های منبت کاری و غیره استفاده شده است.

کلیسا و باسیلیکای کاخ ملی مافرا پرتغال

نحوه بازدید از کاخ ملی مافرا پرتغال

قبل از بازدید از کاخ ملی مافرا اطلاع از شرایط و نحوه بازدید از این کاخ تاریخی الزامی است. کاخ ملی مافرا در شهر کوچکی به نام مافرا قرار داشته و آدرس دقیق آن Terreiro D. João V, Mafra, Portugal می باشد. در واقع این کاخ در فاصله 30 دقیقه ای از شهر لیسبون قرار دارد. این کاخ با شکوه همه روزه به جز سه شنبه ها از ساعت 9:30 تا 5:30 به روی کلیه گردشگران باز است. هزینه رزرو بلیط بازدید از این کاخ نیز برای هر گردشگر در حدود €6 (یورو) می باشد. ضمنا مدت زمان توصیه شده جهت بازدید از کاخ ملی مافرا بین 1 تا 2 ساعت متغیر است.

برای بازدید از دیدنی های کشور پرتغال بایستی وقت زیادی صرف کنید از همین رو برنامه ریزی قبلی برای سفر به این کشور اروپایی الزامی است. کشوری که از یک طرف به سبب مجاورت با اقیانوس اطلس دارای زیباترین سواحل اروپاست و از طرف دیگر به خاطر تاریخ و تمدن چند هزار ساله دارای انواع بناهای تاریخی مثل قلعه ها، کلیساها، صومعه ها و قصرهای دیدنی است. بنابراین پرتغال مقصدی جذاب برای هر دسته از گردشگران با هر سلیقه و علاقه ای است. به منظور کسب مشاوره های تخصصی درباب سفر به کشور پرتغال و شرایط و مدارک لازم برای این سفر ماجراجویانه با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *